Als ik het hier zo aanhoor lijkt me dit toch niet echt normaal. Ik begin bijna bang te worden dat dit mij ook een keer gaat overkomen. Ik zou zeggen, bel MS op en leg je probleem voor. Nee heb je, ja kun je krijgen.
Dat is ook weer zo. Ik ga het gewoon proberen. Ik weet wel dat ik vanaf nu mijn xbox liggend gebruiken. Heb wel ontdekt dat die van mij dan een hoop minder herrie maakt.
Ja ik ga mijn xbox ook neerleggen, dan ehb je ook minder kans dat de cd verkeerd komt te liggen, ik ben er nu wel huiverig voor dat het weer gebeurt als ik mn 360 laat staan Maar waar moet in nou naartoe bellen, de xbox servicelijn of microsoft game studios?
Goed, ik heb de xbox servicelijn gebeld. Helaas konden zij niks voor me doen, want ook zij zeiden dat het onmogelijk was dat de game door mijn 360 beschadigd was terwijl ik er niet aanzat. Dit zou alleen kunnen als het ook bij andere dvd's zou gebeuren maar dat is niet zo. De man die ik aan de telefoon zat raadde mij aan om toch contact op te nemen met het hoofdkantoor van Dynabyte, omdat hij het heel raar vond dat als een spel binnen 1 dag beschadigd raakt de winkel dan geen omruil doet. Dus heb ik het hoofdkantoor gecontacteerd. Degene die ik daar aan de lijn kreeg verzocht mij om mijn hele verhaal op schrift naar hen te mailen en dat heb ik net allemaal gedaan. Als iemand die brief nog wil lezen ofzo dan moet je het maar zeggen dan zet ik hem wel even online
Ik heb sinds kort ook problemen met mijn Xbox. Tenminste eigenlijk alleen met Perfect Dark Zero. Terwijl ik met het spel bezig ben krijg ik steeds vaker de error dat de Disc Unreadable is. Soms doet ie het uren en soms krijg ik die error 3 keer achter elkaar. Met Kameo heb ik overigens nergens last van.
Wat je eigenlijk zou moeten proberen is om ervoor te zorgen dat MS dynabite zelf belt en hem laat uitleggen dat het niet aan je xbox ligt maar dat het spel waarschijnlijk al beschadigd was voor dat je hem kreeg. Ik weet niet in hoeverre dat gaat lukken maar het kwam in me op dus misschien is het een optie.
Ik denk niet dat dat gaat lukken, maar ik heb een vrij goede brief gemaild naar het hoofdkantoor van dynabyte al zeg ik het zelf. Als ze daar niet bevredigend op reageren dan stuur ik een stuk minder aardige brief. Ik ga ook nog wel contact opnemen met Videoland, die polijsten hun DVDs altijd als er krassen op zitten en ik kan proberen of ze dat voor mij ook zouden willen doen. Bovendien heeft mijn moeder mij beloofd dat mocht er na al deze probeersels nog niks uitkomen, zij een nieuwe PGR3 voor me koopt Ik heb liever dat het op een andere manier wordt opgelost want anders is er nog steeds bijna 60 euro vergooit maar ja, dan kan ik iig nog PGR spelen
Kleine krasjes kunnen er dus ook voor zorgen dat je niet meer fatsoenlijk kan spelen. Bij kleine krasjes komt het vaak voor dat je tijdens het spelen een vastloper/foutmelding krijgt, en bij grote krassen dat je het spel al niet eens meer opgestart krijgt. Opassen voor krassen dus. dit probleem lijkt me niet veroorzaakt te worden door de 360.
Heb je toevallig Tips of Suggesties? Vreemd dat ik nu al zoveel krasjes heb want ik ben uiterst voorzichtig geweest.
het zou kunnen zijn dat iemand anders voor jouw de dvd heeft gehad maar die daarna heeft terug gebracht om wat voor reden dan ook. De enige tip die ik je kan mee geven is dat je alvorens je het spel in je xbox stopt kijkt of er al iets op zit kwa krasjes. En dat je natuurlijk voorzichtig met je spullen moet omgaan.
Vandaar dat ik ook voorrtaan mijn Games bij de Media Markt hier in Eindhoven koop. Daar zijn ze namelijk altijd gesealed. Heb ook al eens een bekraste CD bij de FRS gekregen. Dit was bij het spel Brother in Arms. Je krijgt dan wel een nieuwe. Maar het is gewoon balen.
Je hebt dus ook bedrijven die zeggen dat je dat zelf hebt gedaan of dat de xbox de schuldige is en dat ze daarom niets voor je kunnen doen. En dat terwijl jij het spel niet eens in je xbox hebt gehad. Wat nog beter zou zijn om te doen, (al gaat het wel wat ver), de game uit het doosje halen en ter plekken MET de verkoper controleren op krasjes.
Ben bang van niet, hoewel ik het zeker zou proberen als ik jou was. Zelf heb ik wel eens krasjes op cd's/dvd's weg gewerkt met tandpasta. Beetje op de dvd en dan heel voorzichting polijsten met je vinger of beter nog een wattenstaafje. Tijdrovend klusje maar zolang je voorzichtig te werk gaat zeker te doen. Zou het alleen wel eerst uitproberen op een oude cd. Echter zou ik eerst toch even langs FRS gaan voordat je dat gaat proberen. Als het erg diepe krassen zijn dan werkt dit overigens niet goed, een andere optie is dan om een nieuwe laag op de dvd aan te laten brengen, eerlijk gezegd geen idee hoe dat in zijn werk gaat en waar dat mogelijk is, weet alleen dat het kan.
Tandpasta?! Weet je het zeker? Aangezien daar ook bestandsdelen in zitten die volgens mij gewoon je CD beschadigen. Oftewel, je hierdoor nog meer krassen krijgt. Maar als het werkt..... @ IvoX Mmm, dat is dan idd wel zwaar lullig. En niet echt klant vriendelijk. En in de winkel met de verkoper controlleren of er krasjes op zitten is idd, ook zo vreemd .
En ik ben dus in aanraking gekoen met zo'n winkel Ik kocht PGR3 ging naar huis stopte m in mn 360 en kreeg een foutmelding na 10 minuten ofzo. Ik haal de disc eruit, wat blijtk er zit een joekel van een kras. Terug naar de winkel de volgende dag omdat het al sluitingstijd was toen ik erachter kwam. Ja, sorry wij kunnen niks voor je doen, dat kan alleen gebeuren als je je xbox beweegt tijdens het spelen...... 1 tip voor de rest hier: Koop NOOIT iets bij Dynabyte. Service sucks
Ken heel de winkel keten DynaByte niet. Althans, ik zou niet weten waar er hier een in de buurt is. Maar ik heb deze winkel al vaker gehoord. Vind het idd dan wel zwaar slecht. Is hier niets tegen te doen dan? Zijn ze niet verplicht een nieuwe CD ofzo te paasen als hij al na 1 dag kapoet is? Het is namelijk flink genaaid, en in principe wordt er gewoon 60 euro door je Neus geboord.