De Xbox 2, wie schaft hem aan?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 15 sep 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Hoe weet je nou bijna zeker dat de Xbox 2 beter word dan de PS3? Over beide consoles is zo goed als niks bekend.
    En hoe weet je nou dat de PS3 games niks voor jouw zijn? Er is namelijk nog geen een PS3 spel bekend of getoond.
    De xbox 2 zal goede launchgames hebben omdat de xbox dat ook had :confused:
    Hoeo weet je dat nou? Op de xbox 2 kunnen als lauchgames wel hele andere games verschijnen met misschien een toptitel. En trouwens omdat de xbox volgens jouw goede lauchtitels had, hoeft dat niet te betekenen dat de Xbox 2 dat dan ook meteen heeft.
    Het zijn allemaal maar vermoedens, wensen en speculaties.
    Jij kan pas zeggen welke beter is als je op allebei hebt gespeeld.

Ik beslis pas welke ik koop als ik beide heb gezien en genoeg info heb.

Laatst bewerkt: 15 sep 2004
  2. x-duck-mike

x-duck-mike biertje

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga hem halen als ik geld heb

3. XeoN

XeoN Guest

Nja, de slimmeriken wachten nog een maandje of 2 á 3.
    Dan krijg je er nog dingen bij enzo.

4. Dik KlootWijk

Dik KlootWijk Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ie niet te duur is, koop ik hem direkt

als ie 500 € kost, zal ik hem zeker direkt aanschaffen :9

5. Orcrist

Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8
    Ik koop hem direct vanaf €300,-- Anders vind ik het nog net iets te duur. (tegen die tijd ben ik als het goed is student dus heb ik niet bepaald veel te makke :cool:).. Maar ik zal hem hoe dan ook aanschaffen.

6. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    mja, ik koop hem zeker bij de launch (niet voor meer dan 400 euro). Lekker live!`en op xbox 2 :):) nice

7. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    ik koop em wel, waneer dat hangt af van de prijs, functies en spellen aanbod op het moment.

Ik ga em iig niet kopen als de spellen ruk zijn bij de launch

8. XeoN

XeoN Guest

Daarom wacht ik.
    Xbox hadt bij de Launch maar 1 goeie titel; in mijn ogen dan (Halo).
    Daarom wacht ik lekker een jaartje ofzo.

9. Arno S.

Arno S. I never asked 4 this

Leuk Bevonden:
    74
    Ik koop hem zker, maar niet direkt bij de launch.Ik wacht eerst wel ff tot hij een paar honderd euri's goedkoper wordt of er moet een vette pack komen.Bv een Xbox 2 + 2 controllers + memorycard + Xbox Live + Headset + Halo 3.

10. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga wel weer voor de Xbox 3..

11. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Las net nog een interessant stukje over de PS3:

Sony is hard bezig om samen met Toshiba en IBM de volgende generatie microprocessor af te krijgen. Volgens Tadashi Okamura president van Toshiba is de als bij ons beter bekende Cell microprocessor bijna klaar.

Juich nog niet te vroeg want de Cell productie zal pas volgend jaar voor commercieel gebruik in productie gaan. Dit bevestigd meteen mijn vorige stukje en laat eens en te meer zien dat Sony zijn zaakjes goed in orde heeft omdat alles tot nu toe op schema ligt . Aan het einde van dit jaar zijn de werkstations dus voorzien van de Cell processor.

Cell zal gebruikt gaan worden in computers van IBM, de langverwachte opvolger van de Playstation 2 de Playstation 3 en in allerlei consumenten elektronica van Toshiba als ook nog enkele andere bijzaken. Vertelde Okamura aan het Japanse zakenblad Nikkei deze week. Volgens Okamura zal het de wereld gaan veranderen.

De Cell microprocessor is speciaal ontworpen voor het uitvoeren van zware graphics en communicatie intensieve taken. Dit doet men door de Cell in te zetten als een massieve parallel processor. Dit wil zeggen dat de Cell meerder taken tegelijk kan afhandelen door de diverse geïntegreerde processors te activeren. Men verwacht dat de PS3 gevoed wordt door acht van deze devices.

Dat men vertrouwen heeft in de Cell processor is wel duidelijk want zowel Sony als IBM gaan werkstations uitbrengen voor de creatieve industrie , en denk dan aan bijvoorbeeld de animators van Finding Nemo. Mocht er nog te weinig capaciteit zijn dan kan men simpel een zogenaamde blade toevoegen waarop nog meer processors zitten. Zowel Intel als Amd met respectievelijk hun Xenon en Opteron processors moeten dus gaan oppassen .

Toshiba gooit het op een hele ander boeg en gaat de processor intrigeren in diverse consumenten elektronica zoals televisies, set top boxes (die hier niet zijn doorgebroken) en mobiele telefoons.

Verder ziet het er naar uit dat men een soort van besturingssysteem gaat ontwerpen rond de Cell processor zodat de diverse apparatuur onderling kan communiceren. Men verwacht dat de Playstation 3 nog voor het einde van het fiscale jaar van Sony wordt getoond en heel misschien nog wel voor het einde van dit jaar en anders in het eerste kwartaal van 2005.

Wij blijven uiteraard de boel nauwlettend volgen en zijn alvast begonnen om ons zakcentje wat te verhogen zodat we als een van de eerste deze console kunnen aanschaffen.

bron: www.dgs-online.nl

12. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Ik vind dit een beetje onzinnig, zeggen dat je gaat wachten. Je weet nog helemaal niks. Je gaat er van uit dat de situatie bij de tweede Xbox hetzelfde is als bij de eerste, terwijl die eerste situatie voor jou juist heel erg 'anders' was dan voor velen: Titels als Amped, PGR, RSC en Halo hebben me echt maanden kunnen vermaken en ik denk zelf heel stiekem dat dat bij jou ook wel een beetje het geval was alleen dat je nu alleen Halo nog als topper ziet.

Er is nog weinig bekend van Xbox 2 games. Er is nog weinig bekend van PS3 games. Er is nog weinig bekend van de nieuwe Nintendo games. Dat is toch echter echt waar je je keuze op zal gaan baseren - lijkt me. Ik heb me tot nu toe erg goed kunnen vinden in dat wat de Xbox bied, en dat is natuurlijk een direct resultaat van de strategiën van Microsoft. Het is onwaarschijnlijk dat die enorm zullen veranderen, dus de kans dat een volgende generatie Xbox hier in huis komt is erg groot maar het kan net zo goed de PS3 of volgende Nintendo worden. Het maakt míj in ieder geval op dit moment niet zo veel uit.

Trouwens, niemand die er over denkt de Xbox 1 nog eens volledig 'af te maken' door alles in budget te kopen (alles wat je nog gemist hebt) of voor een prikkie een NGC of PS2 te kopen? Een NGC heb ik al, maar daar speel ik nauwelijks op. Stel de Xbox bied mij niet meer wat ik hebben wil, dan kan ik altijd nog daar op verder simpelweg omdat ik daar nog niet alle goede titels op gespeeld heb. Ook de aanschaf van een PS2 is niet ver weg meer gezien de huidige prijs.

13. ganontoad

ganontoad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    FF een domme vraag.....

Waarom zou je een XBOX niet kopen omdat hij niet backwards compatible is? Ik bedoel...je kan je oude xboxspellen toch ook nog op de XBOX 1 spelen? Of zie ik het nu weer verkeerd? En omdat je die spellen toch al heb uitgespeeld of zat ben, zal je heus niet het overgrote deel van je tijd besteden aan oude games op de nieuwe xbox :confused:

Greetz,

Ganontoad

14. ITNL3

ITNL3 Jedi Knight

Leuk Bevonden:
    5
    precies, en juist daarom is backwards compatibiliteit best wel loos. En een beetje onmogelijk voor ms omdat de xbox 2 echt heel veel anders in elkaar zit dan de xbox 1.

15. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    526
    Hangt er vanaf. Als ie weer 475 euro oid gaat kosten wacht ik wel weer tot ie rond de 300-350 is. Maar hangt ook van de games af. Als bv Halo 3 uit zou komen dan zou ik em meteen kopen, maar als er nog niet echt aansprekende titels zijn wacht ik gewoon.

16. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ben eigenlijk wel zeker erin dat ik de xbox2 ga kopen.
    Denk wel dat ik ook de ps3 en de nieuwe nintendo zal aanschaffen.
    Uiteindelijk koop ik consoles voor de games en alle drie (net als nu) zullen ze titels hebben die me aanspreken.
    Vraag zal alleen zijn welke ik als eerste aan zal schaffen. En dan gebaseerd op de huidige situatie (i.e op welke console speel ik het meeste) zal dat de xbox2 zijn.
    Zal hem alleen waarschijnlijk niet meteen bij de launch kopen. Maar dat is afhankelijk van wat de prijs gaat worden.
    Hopelijk komen ze een beetje tegelijkertijd uit waardoor er meteen een prijzenoorlog kan beginnen ;)

17. Technoob

Technoob You're depressing

Leuk Bevonden:
    4
    En het hangt er natuurlijk vanaf welke games er tegen die tijd nog voor de Xbox worden uitgebracht. Het is alleen dan niet te hopen dat je een Xbox 2 of PS3 hebt gekocht en dat de multiplatform games wederom bagger worden omdat ze ook voor die ouwe lampenbak van een Xbox 1 moeten worden geport zoals nu het geval met de PS2 8)

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Xbox 2 haal ik zeker weten. Ga over een tijdje beginnen met geld opzij leggen zodat ik hem zeker weten bij de launch of een paar weekjes later in een leuke combo pack kan aanschaffen.
    Daarnaast ben ik ook nog van plan om een PS3/GC2 te gaan kopen. Maar die aankoop zal afhangen van welke games op welk platform komen. :)

19. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    ik ga zeker wel de xbox2 kopen, ik wacht wel even totdat de concurrentie ook uitkomt met iets nieuws zodat het apparaat weer te betalen is en niet zoals ik het nu heb gedaan, ik heb het nog voor €350 gekocht....en over dat backwards compatible...ik geloof niet dat dat ergens bevestigd is, alleen maar geruchten, dus ik wacht gewoon lekker af....maar ik hoop nog steeds dat het wel gebeurd...blijft mijn kast mooi overzichtelijk, of ze moeten de Xbox2 zo maken dat je er iets op kan zetten (de Xbox1 bijv.)
    Maar waarschijnlijk ga ik ook wel een ps3 halen als het spellenaanbod van Xbox2 net zo schraal is als aan het begin van de release van de Xbox1

20. wesleyX

wesleyX Sword From Heaven

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat de Xbox 2 weer voornamelijk Racers en FPS zal hebben. Ik houd van Beat'm ups en hack 'n slash. Daarvoor kan ik waarschijnlijk beter een PS3 aanschaffen.
    Ik wacht zoiezo nog af tot dat de prijzen flink zijn gedaald. Ik denk dat het niet zo moeilijk is om te voorspellen welke console de meeste keuze heeft in een bepaald genre.

Laatst bewerkt: 18 sep 2004

Deel Deze Pagina