Nee maar groot lomp en duur, zijn de uitspraken die je her en der leest,Qua design vind ik de ps2 en de xbox gewoon een verademing, niet van die vrolijke spaced-out kleurtjes die vloeken bij je interieur, er is gewoon over nagedacht om de consoles zo onopvallend mogelijk te laten zijn, en natuurlijk kan de ps2 grafisch de xbox aan, maar op welk percentage zit de box dan ten opzichte van de ps2. Eigenlijk lopen we continue achter de feiten aan de ps3 zal voordelen hebben en dan komt MS met de Xbox2 en die heeft dan weer een streepje voor!
daarom, je kan nooit iets zeker zeggen, als je bijvoorbeeld 2 spellen ziet die er precies hetzelfde uitzien op beide consoles, wat het geval is met onimusha 2. daarom ben ik heel benieuwd wat er uit eindelijk uit de consoles geperst kan worden
Jij moet eens leren wat fanboys zijn. Ik doe ff een PS2 fanboy na. Kijk dat is een fanboy post. Maar wat hij zei is gewoon de waarheid. De Xbox is gewoon mooier, en daar zijn verscheidene hardware sites al achter gekomen.
ik noem wat: max peen tony hawk 3 spiderman the movie allemaal grafisch beter op de xdoos dan op de ps2 enne zullen wel meer games wezen die ps2/xbox bijde zijn maar weet ik zo ff niet welke, maar die zullen ook wel grafisch beter op xbox zijn, dat kan niet anders
Juist, want sinds dat de ps2 is uitgekomen, is er op technologisch gebied al zoveel veranderd dat het niet zo kan zijn dat MS een console op de markt gaat brengen die technisch al verouderd zou zijn! de gamers zijn niet dom, die weten wat ze willen.
wat mij ook opvalt is dat er altijd wordt geschreven over "grote hardware sites". wat die grote hardware sites schrijven is voor een groot gedeelte niet waar omdat zij alles baseren op specs van de hardware. ze zeggen zoiets als: ps2 heeft 4 MB VRAM dus heeft het geen ruimte voor hoge kwaliteit textures. maar ze vertellen waar die VRAM aan gekoppeld is zodat ps2 wel degelijk, meer dan genoeg ruimte heeft om goeie textures te produceren. de datastroom ect. vertellen ze niet. en als dan een expert het even uitzoekt dan wordt het niet serieus genomen, terwijl zij wel degelijk die soort dingen hebben gestudeerd en er (net zoals hackers vs systeembeheerders)er veel meer van af weten dan zo'n hardware site. en wat heb je dan als tegen argument: de grote hardware sites, met nadruk op GROTE. oh ja en nog 1 ding, let bij sommige van die sites is goed op de heeeeeeeeeele kleine lettertjes waar staat: primary business partner microsoft.
ik heb het nu gewoon over dingen als power unlimited, shrimptv en allerlei games sites daar worden de graphics van die games allemaal kwa graphics beter beoordeeld dan de ps2, maar dat is ook logisch, de xbox is nieuwer, dus 1,5 jaar voorsprong kwa hardware.
/quote wat mij ook opvalt is dat er altijd wordt geschreven over "grote hardware sites". wat die grote hardware sites schrijven is voor een groot gedeelte niet waar omdat zij alles baseren op specs van de hardware. ze zeggen zoiets als: ps2 heeft 4 MB VRAM dus heeft het geen ruimte voor hoge kwaliteit textures. maar ze vertellen waar die VRAM aan gekoppeld is zodat ps2 wel degelijk, meer dan genoeg ruimte heeft om goeie textures te produceren. de datastroom ect. vertellen ze niet. en als dan een expert het even uitzoekt dan wordt het niet serieus genomen, terwijl zij wel degelijk die soort dingen hebben gestudeerd en er (net zoals hackers vs systeembeheerders)er veel meer van af weten dan zo'n hardware site. en wat heb je dan als tegen argument: de grote hardware sites, met nadruk op GROTE. oh ja en nog 1 ding, let bij sommige van die sites is goed op de heeeeeeeeeele kleine lettertjes waar staat: primary business partner microsoft /endquote jij gaat er dus vanuit dat iedereen bevooroordeeld is, behalve de experts die ervoor geleerd hebben? lijkt me sterk, maar je zal wel gelijk hebben. blijkbaar kan jij het weten. op dit moment heeft de xbox grafisch gezien de betere spellen (over gameplay hebben we het niet) nu gaan een hoop mensen vertellen dat men nog maar 40%? van de ps2 gebruikt. men verteld dus doodleuk dat men al minstens 3 jaar met de ps2 bezig is, en niet verder komt dan 40%? hoe goed kan een console zijn als men nooit eruit kan halen wat er in zit. dat betekend als de ps3 er is men waarschijnlijk op 70% zit. een console is zo goed als men er nu uit kan halen, en niet wat men er een keer uit hoopt te halen. daar heeft niemand iets aan. we leven/spelen nu en niet over een aantal jaren.
het zegt dat het altijd beter kan (met de jaren) maar daar heb je NU niets aan. het gaat om de spellen die er nu zijn/binnenkort uitkomen. een wazig verhaal dat de spellen op ps2/xbox over 2 jaar beter zijn dan nu geldt voor elke console/pc.
interresant, maar swaquilino moet onderscheid maken tussen PORTS en games gemaakt voor de Xbox. PORTS zien er zo uit zoals de game van de machine waarvan hij gepoort is dus de ps2 game Ominusha op xbox ziet er logischerwijs vrijwel het zelfde uti als de ps2 varian. een xbox game zoals Halo of dead or alive 3 ziet er veel beter uit omdat deze gemaakt is voor de xbox, (Hetzijnde op een onvolledige development kit dus niet totaal de mogelijkheden van de xbox benuttend) De makers van MGS2 zeiden zelf dat de playstation2 op de top van zijn graphichse kunnen zat...en al reeds zijn er meerdere xbox games die er veelal mooier uitzien. En dan zullen we zien hoe mooi de MGS variant voor Xbox word. als die ooit komt. als je met argumenten komt als "gameplay is belangrijker" en vervolgens zegt dat de ps2 superieurder is als de xbox, dan kom je bij mij niet echt creditabel over... en moet je eerst maar eens op een xbox spelen voordat je je fanboy uitspraken hier doet. "Xbox graphics zijn beter dan ps2 graphics" is nameljk een feit. (alhoewel je alles MENING kan noemen)
Spider man & Blood Omen 2...allebei games die zowel op de xbox als de ps2 gereleased zijn.... hier wat stukjes uit testen cq reviwes van deze games, van diverse game sites: Blood Omen 2 : Blood Omen 2 is quite an attractive-looking Xbox game, and it looks considerably better than its PlayStation2 counterpart. The Xbox version runs at a fast, smooth frame rate and at a higher resolution than the PS2 version. Nevertheless, the Xbox version loads each level extremely quickly. Spiderman test op Gamecube, Ps2 en Xbox : It doesn't happen very often that a game debuts simultaneously on all three console platforms, but Activision and Treyarch somehow pulled it off. All three play equally well, but the Xbox version is just a little longer. All three have good sound, but the Xbox sounds just a little better. And finally, all three look nice, but the Xbox version just looks a whole lot nicer. The differences are more pronounced if you're an audio/videophile and you've got a nice setup. Xbox Spider-Man really shines on DTVs (though the lack of 16x9 support is a little disappointing) and the audio requires a Dolby Digital receiver to really rock the house. If you've got a standard TV set, you can still tell the difference because of the smoother framerate. If you own all three consoles, the choice is clear: Xbox Spider-Man is the best of the bunch. If you've got a GameCube and a PS2, get the GameCube version for its smoother and more vibrant visuals -- unless you can't live without the PS2 version's DPLII support. Each version has its strengths, but the Xbox Spider-Man stands heads and shoulders above the other two. Need to say more ? ... d8 het ook niet !