1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De xbox360 zet je hem horizontaal of verticaal neer ??

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Lightsaber, 1 nov 2005.

  1. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Rivanov?
    In je kastje bedoel je? :9
    Horizontaal neemt hij in de breedte namelijk meer ruimte in beslag.

    Ik heb hem een tijdje verticaal neergezet. Echter had ik dan het gevoel dat als ik de CD er in stopte hij al losjes erin hing.
    Dus maar weer Horizontaal neer gezet, waarbij ik het gevoel heb dat alles veel stabieler staat.

    En het daardoor ook beter is voor de Cd's :)
     
  2. Jan WoWter

    Jan WoWter Jungie!!

    Berichten:
    491
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijne staat horizontaal, aan alle kanten veel ventilatie ruimte in het tvmeubel.
    Verticaal doe ik niet, omdat ik core heb. Met controllers met draad, wil geen risico nemen. Daarbij ligt de hond naast het tvmeubel...
     
  3. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijne staat nu verticaal omdat er op het kastje niet genoeg ruimte is voor 360, Xbox, Tv. Staat nu wel een beetje gevaarlijk :D
     
  4. cjpunt

    cjpunt Active Member

    Berichten:
    789
    Leuk Bevonden:
    0
    nu horizontaal en straks als de hd-dvd add-on binnen is gaat ie verticaal...
     
  5. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Meines stond horizontaal wat ik beter vond.Want cd bleef er better in zitten en je kon er een makelijker in doen.Maar helaas staat hij nu verticaal.Omdat anders wordt ie veel te heet in het kastje.Hij staat nu buiten kastje verticaal dus.
     
  6. kbskyline

    kbskyline Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    verticaal op een goed ondergrond
     
  7. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Jij en heel veel anderen hebben dus geen idee hoe zo'n speler in elkaar zit, het zit namelijk zo. Als je de CD/DVD in de lade stopt zit hij altijd los, hij komt pas vast te zitten als de drive dicht gaat. Dan komt namelijk het motortje omhoog (die zorgt dat de disc gaat draaien) die de disc tegen een metalen cirkeltje aanduwd, de spinner. In het motortje zit een magneet verwerkt die zorgt dat de disc als het ware tussen de spinner en het motortje geklemd zit. Alleen als er een redelijk grote beweging in de drive of de gehele console plaatsvind, kan de disc alsnog in beweging komen. Doordat de disc natuurlijk een beetje flexibel is. Wat ik hiermee wil zeggen is, is dat de disc net zo goed beschadigd kan raken als de console horizontaal in plaats van verticaal geplaatst word. Het is natuurlijk wel zo dat je de disc er toch wat makkelijker in legt als hij horizontaal staat, en dat hij makkelijker omvalt ofzo als hij verticaal staat, maar als je er vanaf blijft en hij op een stabiele ondergrond staat is er niks aan de hand.
    Ik heb mijn 360 zelf horizontaal staan mijn tv-meubel omdat ik hem zo mooier vind staan en omdat ik anders een rare lege plek in mijn meubel heb.

    Groeten,
    Dirk Jan
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  8. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Ja, zo dus! :+

    [​IMG]
     
  9. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Wist ik met dank aan dynamike \o/ tutorials roeleren
     
  10. Roywilliam

    Roywilliam Active Member

    Berichten:
    439
    Leuk Bevonden:
    1
    Die van mij staat horizontaal. Twee keer namelijk een CD (GRAW en PGR:cool: naar de klote toen hij verticaal stond. Eén keer omdat mijn controller draad langs de xbox ging en hij een heel klein beetje wiebelde, tweede keer omdat ik mn controller liet vallen waardoor hij ook een beetje wiebelde...
     
  11. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, ik heb destijds ook een Full-DVDwindow™ gemaakt ook met mike's tutorial. Hoorde van hem dat jij er ook mee bezig bent, ben benieuwd naar het resultaat.
     
  12. Amblydoras

    Amblydoras Active Member

    Berichten:
    368
    Leuk Bevonden:
    0
    dat dit topic de negen pagina's haalt...
     
  13. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan hij zijn mond weer niet houden :+ The pressure, it's to much 8)
     
  14. snike888

    snike888 Tomatenpuree

    Berichten:
    1.558
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat jij zinloos post...
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  15. The Bolster

    The Bolster --

    Berichten:
    853
    Leuk Bevonden:
    0
    Net zoals jij :D

    Ooh shit euh euh Mijne ligt nu horizontaal
    Oeef net op tijd :cool:
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    [zinloos]mhuhaha[/zinloos] :+

    Als je weet hoe de drive werkt zie je idd dat het geen ene bout uitmaakt hoe je 360 neerzet. De disc wordt altijd vrij gehouden van oppervlakken door de spinner, en door de middelpuntvliegende kracht wordt hij gewoon strak in het midden gehouden.

    In principe raakt de onderkant van de disc met de 360 verticaal minder oppervlak van de lade als dat hij plat ligt, dus als je echt mierenneukerig bent kun je zeggen dat een staande drive nog veiliger is voor je disc.
     
    Laatst bewerkt: 3 jan 2007
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    maar raakt hij bij verticaal nou meer of minder oververhit en is er ook een standaard te halen bij verticaal gebruik. Mijn 360 is nou net weer vorige week kapoiet gegaan en hij stond toen horizontaal en werd erg heet :mad:
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Maakt ook niet uit. De lucht wordt er sowieso aan de achterkant uitgeblazen. En voor de inlaat hebben ze gezorgd dat er zowel in staande als liggende positie even veel in komt. In staande postie is de onderkant dus een soort van dicht, dus dan worden de gaatjes die aan de zijkanten onder zitten, gebruikt als inlaat. En in liggende positie is dus een van die twee zijkanten dicht en kan de onderkant gebruikt worden als inlaat.
     
  19. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    ok bedankt, maar als de 360 ietsje wiebelt komen er dan al meteen krassen op de disc en als je nou krassen heb, krijg je dan een nieuwe disc van microsoft?
     
  20. The_Gamer

    The_Gamer Metal Gear Solid Fan

    Berichten:
    311
    Leuk Bevonden:
    4
    Ja, dan komen er krassen. Ook bij bewegingen die niet of nauwelijks zichtbaar zijn. Dat is tenminste wat denk ik bij mij is gebeurd (al waren het gelukkig geen krassen waardoor de game het niet meer deed).

    Volgens mij krijg je ook geen nieuwe games van Microsoft.
     

Deel Deze Pagina