1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Xboxworld Crowdfunding Thread: Doel behaald!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Kevf, 10 jul 2013.

1. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Iedereen maakt toch wel eens schrijf fouten?

2. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
  3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Natuurlijk, maar op een FrontPage bericht hoort dat niet.

4. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik heb er nog een paar voor je (in bold);

De shop heeft features als

Gelinkt aan de frontpage. Zie meteen bij de gamepagina/news/reviews of de game te koop of ruil is, nieuw of tweedehands!

Ondersteun Xboxworld. Nee, we worden geen grote game-relailer. De shop is een extra service voor gebruiker waarmee je xboxworld ondersteund. Het is bedoelt al super-platform voor de Xbazar waar je ook nieuwe games kunt kopen voor een mooie prijs!

Geen lastige orderprocessen, checkouts etc. Dit ligt allemaal bij de gebruikers en de affiliatiespunt

Goede zoek en filter functies voor producten en aanbieders.

Reviews en waarderingen van kopers en verkopers.

Gebruiksvriendelijk! (juist ook voor de mods!!!)

Dat is nog maar 1000 euro te gaan boven het huidige verzamelde bedrag van 5000! Met nog 38 dagen te gaan, moet dat een makkie zijn. En wie weet kunnen we de andere doelen ook nog halen:

Overige toekomstige doelen na behalven 6000 euro, in volgorde:

5. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vanmorgen nog op iOS phone. En nog steeds op desktop steeds pop up adds. Het is dus nog lang niet weg.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Apart die fouten heb ik allemaal bewerkt toen het artikel gepost was. Nu zijn ze weer terug.. Vaag.

7. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Volgende keer opslaan.:+

8. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Heb ik ook gedaan. :+
    "Bewerking voltooid"

Want de fout Xboxworld.bl was wel aangepast. :p

9. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Misschien had Mirik ze weer terug veranderd omdat die dacht dat het gewoon goed Nederlands was, Mirik duldt geen tegenspraak :cool:

10. MAD 1976

Leuk Bevonden:
    1.285
    Haha, dat kan natuurlijk ook. Of die woorden zijn getypt in dialect.:+:9

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat een wijf blijft het soms. :+

12. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik wilde net ff checken hoe het ook alweer werkte (volgens mij moet je twee keer bevestigen), zijn m'n powers weg. :'-(

13. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Klopt 2x "verstuur" :)

14. BrainDead

BrainDead Vw Madness

Leuk Bevonden:
    1
    beetje laat maar, beter laat dan nooit :p ook ff wat gestort succes mannen

15. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Toppie. :)

16. Ravnoss

Ravnoss Praetorian

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je als doel moet hebben met dit geld om XBW op zo'n manier in te richten dat het zich weet te onderscheiden van de 100den andere game gerelateerde websites. In mijn ogen is de enige haalbare manier om dit voor elkaar te krijgen om vol in te zetten op kwalitatief goede stukken die verdieping geven of iets van een andere invalshoek bekijken. Dit kan doormiddel van geschreven stukken, maar zeker ook via filmpjes en podcasts. Zorg dat je redacteuren de tijd hebben om met goede stukken te komen en laat ze niet teveel tijd besteden aan het plaatsen van generieke nieuwtjes die op elke andere site te vinden zijn. Dus wat minder Metro wat meer Volkskrant, of om de analogie door te trekken naar games: Wat minder Insidegamer/gamer.nl wat meer Bashers/Giant Bomb.

Hoe je mijn inziens niet onderscheidt is door games te gaan verkopen. De online verkoop van games is erg competitief, waarbij de marges dusdanig laag zijn dat je alleen met ruim voldoende volume nog enige winst kan draaien. Gegeven het lage volume kan je als XBW niet concurreren met de grote jongens op prijs. Je gaat dan ook geen mensen naar je shop trekken die niet al op het forum zijn. Je doet het dus echt voor de leden van het forum, waarbij je moet hopen dat ze een hogere prijs willen betalen voor een spel om daarmee de site financieel te steunen. Ik weet niet of hier een begroting voor is opgesteld, maar ik verwacht dat zelfs de terugverdientijd van de initiële investering aanzienlijk zal zijn. Hier krijg je echter wel veel werk van, je zal tijd moeten besteden aan financiële administratie, retouren, klachten etc. Tijd die je beter kan besteden aan het creëren van originele content.

17. Cookie

Leuk Bevonden:
    528
    Lees even door wat we precies bedoelen met "de shop". De tweede alinea gaat namelijk niet echt op wat dat betreft. We zijn inderdaad aan het kijken naar mogelijkheden om meer te doen op audio en videogebied. Je moet alleen niet vergeten dat deze site alles vanuit een vrijwillige basis doet met een crew van scholieren en/of werkenden dus het is lastig om dit synchroon te krijgen. Maar we willen er absoluut meer mee gaan doen, het is nu alleen kijken naar een plan van aanpak en de verdere mogelijkheden.

18. Ravnoss

Ravnoss Praetorian

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ik interpreteerde het shop deel waarschijnlijk verkeerd. Moet ik meer denken aan een externe shop van een derde partij, waarbij je met XBW-affiliate code een aankoop kunt doen? Waar bij een klein bedrag terugvloeit naar XBW?

Uiteraard besef ik me dat alles door enthousiaste en goede, maar uiteindelijk niet betaalde vrijwilligers wordt gedaan. En vrijwilligers hebben nu eenmaal geen acht uur per dag voor het schrijven van mooie stukken. Daarom zou ik ook proberen om zoveel mogelijk dingen die wel veel tijd kosten, maar weinig toegevoegde waarde bieden (ie. de standaard nieuwtjes posten) tot een minimum te beperken.

Verder heb ik er het volste vertrouwen in dat de crew het geld op een goede manier besteed en de website een grote sprong voorwaarts gaat maken. Wat ik hierboven schrijf is dan ook geen kritiek, maar slechts mijn kijk op het geheel. :).

19. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Hier ook nog steeds op iOS en OSX :mad:

20. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Jup idd, as we speak druk ik nu weer de zoveelste marktplaats pop up ad weg op m'n iPad. Voor zover hier iedergeval nog niks verandert, krijg nog even veel pop up Ads als vorige week..

Deel Deze Pagina