1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De XBW Game of the Year Awards 2011!

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 dec 2011.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die bugs hebben echt niks met de compressietechnieken te maken. Eerder met de (on)mogelijkheid van alle variabelen die tijdens het spelen van de game zich opstapelen ...

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.783
    Dan vraag ik me een ding af: Waarom niet die technieken om alle games ofzo uitoefenen.

Neem FF XIII, Rage ofzo. Die games wegen ook aardig wat. 8)

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die compressie technieken moeten we juist blij mee zijn. 300 uur speelplezier in 3,8 GB ipv 10 uur in 22GB zoals bij Rage :+

Dat dit kan in gamebryo is 1 van de weinige (misschien wel het enige :+) voordelen van die engine

Wat wel veranderd moet worden is de manier waarop hun savegames werken. Alle changes die je ooit doet in de game moeten allemaal in het geheugen geladen worden (permanent, dus niet per lokatie die je bezoekt) en dat gaat op een gegeven moment teveel worden voor de beperkte hoeveelheid geheugen die je op de consoles beschikbaar hebt.

Vooral op de PS3 waar het niet geshared is en je ook nog meer kwijt bent voor het OS dan op de 360

Ze moeten de volgende gewoon in IDtech 5 bouwen , de enige is gewoon oud en meer dan dit is er volgens mij echt niet meer uit te halen

4. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Dwalen we nu niet een beetje af? Er is toch gewoon een Skyrim topic? Het gaat al pagina's lang over de game, ik lees liever gewoon de lijstjes van mensen en hun argumentatie.

5. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Gears of War 3
    2. Bulletstorm
    3. FIFA 12
    4. Test Drive Unlimited 2

(Meer heb ik er niet gekocht dit jaar voor de 360...)
    Flop 5

1. Test Drive Unlimited 2
    2. FIFA 12
    3. Bulletstorm
    4. Gears of War 3
    Top 10 Non-Xbox Games

1. The Legend of Zelda - Skyward Sword (Wii)
    2. Skyrim (PC)
    3. Battlefield 3 (PC)
    4. Xenoblade Chronicles (Wii)
    5. The Legend of Zelda - Ocarina of Time 3DS (3DS)
    6. Mario Kart 7 (3DS)
    7. Super Mario 3D Land (3DS)
    8. The Witcher 2 (PC)
    9. Deux Ex - Human Revolution (PC)
    10. Crysis 2 (PC)

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Top en Flop dus precies dezelfde games. :+ Weird. Ook al zijn dat de enige die je hebt gekocht. Dat je minder dan 5 hebt gekocht wilt niet zeggen dat je verplicht bent die lijstjes op te vullen. ;) Plaats de games waar ze het verdienen. Was de game geen topper? Dan laat het gerust weg uit je top lijstje (en andersom)

7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Als ik puur op gevoel af ga van een pure topgame of pure flopgame is het eigenlijk zo dat Gears of War 3 de enige topper is en de overige games beetje middelmaat is. Niet echt top, maar zeker ook geen flop.

Maar in het idee van dat ik maar 4 games heb gespeeld op de 360, maakt de toplijst ook automatisch de floplijst.

8. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.155
    Beetje krom is dat wel dan :+

Maar moet de Flop 5 bestaan uit 360 games of ook multiplatform games?

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    Wat dan? Je gaat toch niet Zelda erin stoppen? :+

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.155
    Dat doe ik sowieso niet, anders verbrand je straks mijn huis of iets dergelijks :+, vroeg het me alleen af, hoef ik me niet te beperken tot alleen 360 games maar ook voor de PC :)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    Ja, anders moet ik deze keer wel op het goede gebouw mikken met een trein. :+

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Flop 5 mag uit alles bestaan. Zelfs dingen die geen games zijn.
    Als jij het zo wilt doen is prima. :) Al zou het niet erg zijn om een Top 1 lijst in te leveren en geen flop lijst. Ziet er misschien wat karig uit, maar dan is het qua kwaliteit tenminste wel een lijst waar je achter staat.

Maar ik noteer je wel voor die 2 top 4 lijstjes. (met pijn in mijn hart... Bulletstorm in de flop 5... Waar gaat het naartoe met deze wereld :'-()

13. Muamba123

Muamba123 FC TWENTE

Leuk Bevonden:
    7
    Top 5 Xbox 360 Games

1. ES:V Skyrim
    2. Saints Row 3
    3. Portal 2
    4. Dirt 3
    5. Battlefield 3
    Flop 5

1. -
    2. -
    3. -
    4. -
    5. -
    Top 5 Non-Xbox Games

1. -
    2. -
    3. -
    4. -
    5. -
    Gekochte Games

1. Skyrim
    2. SR3
    3. Portal 2
    4. Dirt 3

14. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    2. Gears of War 3
    3. Assassins Creed Revelations
    4. Shadows of the Damned
    5. Portal 2
    (6. Ookal wordt 'ie wss niet meegeteld wil ik toch nog even een speciale vermelding maken voor Dead Space 2, die zeker ook niet verkeerd was. :))
    Flop 5

1. Het online Pass-systeem.
    2. Duke Nukem Forever
    3. Batman Arkham City
    4. Het steeds meer verminderen in kwaliteit van de Collectors Editions.
    Top 5 Non-Xbox Games

1. The Legend of Zelda: Skyward Sword

------------------------------------------------------------

Toelichting:

Top 5 Xbox 360 Games

1. Skyrim
    Ik was in eerste instantie helemaal niet van plan deze game te kopen, maar ik ben toch maar overstag gegaan en de game heeft me van alle kanten verrast. Ik had geen idee dat het mogelijk was om zo'n enorme, levende wereld op één schijfje te krijgen. Toegegeven, de echte 'game-mechanics' zoals de combat en het praten waren nogal 2005 maar het feit dat je zoveel vrijheid hebt om te doen en laten wat je wil bulldozert daar zo overheen.
    2. Gears of War 3
    Ik heb me voorbereid op deze game door de 4 prequel-boeken van Karin Traviss te lezen, en dat was geen verkeerde keuze. Waar voor iedereen deze frachise lijkt op hersenloos zagen, schieten en blood&gore, zit er voor de fans een spectaculair en episch verhaal achter, dat in mijn ogen prima is afgesloten met dit deel. En niet te vergeten de enige multiplayer die me weet te boeien :)
    3. Assassins Creed Revelations
    Het trucje wordt wel redelijk hetzelfde nu, voor AC3 mogen ze de franchise ook wel een flinke make-over geven. Revelations was vooral Brotherhood in een andere stad en wat (in mijn ogen gefaalde) toevoegingen als de bommen en de Den Defense. Gelukking was Brotherhood echt een topgame en zijn die extra's optioneel, dus dan blijft er een heerlijke Assassins Creed over.
    4. Shadows of the Damned
    Totale verassing voor mij. Heerlijke perverse humor (je gun heet Boner, en wanneer je 'm upgrade wordt het de Big Boner, hoe kom je erop :lol:) en daarnaast gameplay dat gewoon klopt. Perfecte samenwerking van Suda51 (No More Heroes) en Shinji Mikami (Resident Evil). Klein minpuntje was misschien toch wel de non-stackable achievements: Als ik de game met pijn en moeite op Hard uitgespeeld heb wil ik niet nog een keer de hele game door moeten lopen voor één miezerige Easy Mode-achievement.
    5. Portal 2
    Heerlijk vervolg op een van de beste puzzelgames die ik ooit heb gespeeld. Einde is ook geweldig. (Spaaaaaaaaaaace)
    6. Dead Space 2
    Ookal wordt 'ie wss niet meegeteld wil ik toch nog even een speciale vermelding maken voor deze game. Enige game die me een paar keer echt heeft laten schrikken, en dat zijn er niet veel meer tegenwoordig.

Flop 5

1. Het online Pass-systeem.
    Tegenwoordig heeft bijna elke game die een beetje een multiplayer heeft zo'n code achterop het boekje waarmee je éénmalig toegang krijgt tot de multiplayer. Ik vind dit echt een verschikkelijke toevoeging en je reinste geldklopperij bovendien. Als ik een game koop wil ik instant toegang tot alle delen van de game, daar heb ik tenslotte voor betaald. Als ik besluit om de game uit te lenen aan vrienden hebben die opeens nog maar een halve game te spelen, omdat ik misschien de multiplayer maar één uurtje gespeeld heb. Bullshit.
    Ik snap de strijd tegen tweedehands games wel, maar ga dan over op het microtransactiesysteem. Zonder tweedehands games zou ik de helft van de games die ik gespeeld heb niet gespeeld hebben, dus verlies je ook gewoon een verschikkelijk groot deel van je doelgroep. En als je al zonodig de multiplayer via Marketplace aan wil bieden voor de tweedehands kopers, maak er dan een redelijk prijsje van ongeveer 200 MSP van, niet de belachelijke 800 MSP die er nu meestal voor gevraagd wordt. Tien euro! Daar kan ik een andere (tweedehands :+) game van kopen!
    2. Duke Nukem Forever
    Gewoon 5 jaar te laat uitgekomen deze game. Ik heb mezelf er echt toe moeten zetten om deze game leuk te vinden. Hij voelde een beetje aan als het Monster van Frankenstein; hij hing van allerlei stukjes aan elkaar die duidelijk niet bij elkaar pasten. Sommige 'delen' van het monster waren dan weer leuk en aan sommigen was het duidelijk te zien dat ze van een bejaarde WW2-veteraan met alzheimer gepikt waren. Nu graag een DNF2 met een normaal ontwikkelingsproces graag.
    3. Batman Arkham City
    Allerminst een slechte game, maar hij pakte me gewoon niet. Zelfde had ik met Arkham Asylum, en ik had gehoopt dat het bij het vervolg anders zou zijn. Helaas niet dus.
    4. Het steeds meer verminderen in kwaliteit van de Collectors Editions.
    Tegenwoordig wordt er van elke game wel een soort van Collectors Edition uitgebracht, en het is te merken dat de kwaliteit daarvan echt zwaar verschilt van CE tot CE. Dieptepunten waren toch de Dead Space 2 CE, waar geadverteerd werd met 'een echte Plasma Cutter-replica!', maar wat je uiteindelijk kreeg was een speelgoedpistooltje met de gemiddelde kwaliteit van wat er bij de Blokker ligt. De CE van AC: Revelations kon er ook wat van, gewoon niet leveren wat er op de verpakking staat. "De officiele soundtrack in een speciale verpakking!" Je bedoelt wat nummers van de vorige Assassins Creed's op een CD'tje in de gamecase gepropt...

Top 5 Non-Xbox Games

1. The Legend of Zelda: Skyward Sword
    De enige non-Xbox game die ik dit jaar heb gespeeld (en nog aan het spelen ben). Het is toch wel weer erg wennen aan de fletse graphics van de Wii en aan de motioncontrols (sinds ik m'n bank weg heb gedaan game ik vooral liggend op m'n bed, en dat gaat een beetje moeilijk met de Wii :+). Maar jongens het is Zelda, en dat is al genoeg reden voor mij.

Zo. :) En hierbij meteen mijn langste post van 2011. :+

Laatst bewerkt: 7 dec 2011
  15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb em met plezier gelezen! Goede motivaties :) En Skyrim op 1 :)

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Had je het ook met plezier gelezen als Skyrim niet op 1 of zelfs tussen de flops stond? :cool:

Don't kill me, het is maar een grapje. :+

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die kun je zelf wel invullen denk ik :9

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Als Trine 2 nou nog komt dit jaar dan zou hij vast en zeker ook in mijn lijst staan misschien zelfs op de tweede plek. Maar hoor er niks meer van, en een echte datum is ook niet bekend?!

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169

Deel Deze Pagina