Speciaal voor jullie Stefan's handleiding voor dit circuit \o/
----------------------------------------------------------
Als eerste neem je een Koenigsegg CC8S, puur om het feit dat hij sneller is op de rechte stukken en strakker ligt in de bochten.
Men zet de transmissie op MT, omdat dat héél veel helpt bij dit circuit.
Je drukt op Start Race en daar gaan we! ^^
Je komt over Start/Finish (als je het goed doet 210+) en schakelt op naar z'n 5. Op naar de eerste bocht...
De eerste sectie bestaat alleen maar uit haakse bochten. Met haakse bochten is het zo dat speciale lijnen rijden (laat/vroeger insturen) geen zin heeft. Je moet gewoon zorgen dat je de Koenigsegg er soepeltjes doorheen laat rollen.
Wat je dus iig moet doen is optijd (!!!) remmen. Je moet namelijk vooral niet te hard een haakse bocht ingaan. Remmen en insturen tegelijk is met de Koenigsegg ook niet sneller, dus gewoon optijd remmen.
Je remt, zet je auto op het instuurpunt neer, laat je remmen rustig los en stuur in. Je auto moet dan als het goed is soepeltjes naar de apex rollen en dan kan je met rustig opbouwend gas alweer uit de bocht acceleren. ^^
Om het wat duidelijker te maken hier een (simpel) paint plaatje:
Zoals je ziet is op het punt dat ik klaar ben met remmen en ik instuur, dat ik dan op zó'n snelheid ben dat ik meteen al bijna genoeg heb ingestuurd. Dus gewoon optijd remmen, en rustig die bocht doorrollen.
Dus voor bocht 1 terugschakelen van z'n 5 naar z'n 3, de eerste 2 bochten in z'n 3 houden. Dan op het rechte stukje tussen de 2e en 3e bocht naar z'n 4, en dan weer de 3e bocht in z'n 3. Deze versnellingen vermengd met de haakse bochten van hierboven en een goede eerste sectie is zéér redelijk lijkt me.
Zo dus de eerste sectie nemen en op naar de 2e sectie!
Je komt van de 3e bocht in de 3e versnelling, gaat over de lijn van de eerste sectie, schakelt op naar z'n 4, je laat hem daar in janken tot de toerenbegrenzer en neemt vervolgens bocht 4 óók in z'n 4
Dat is net zo'n soort bocht als van de eerste sectie alleen wat breder, dus je kan wat harder. (vandaar dat je 'em in z'n 4 houdt hier)
Dan optrekken opweg naar bocht 5.
Bocht 5 is een aparte bocht, die ongeloofelijk nijpt. Je houdt de Koenigsegg nog steeds in z'n 4 en gaat volgas erin. De bocht is in het begin totaal niet scherp dus gewoon volgas links blijven rijden. Dan begint de bocht langzaam te nijpen en zal je iets meer naar rechts moeten gaan. Je laat het gas los (je blijft in z'n 4) en begint langzaam te remmen. Dan komt het nijpende deel waar het instuurpunt belangrijk is, dus oefen daar goed op.
Dan als je hard/zacht genoeg gaat en je pakt aan de binnenkant je apex, kan er weer (nog steeds in z'n 4!) uitacceleren.
Dit is wat ik bedoel:
^^
In het rechte stukje tussen bocht 5 en 6 de auto nog steeds in z'n 4 houden tot aan het rempunt. (de auto zal gaan "janken" maar gewoon NIET naar z'n 5 gaan).
Bocht 6 draait iets verder door dan een 90 graden bocht dus iets later insturen. Je schakelt terug naar z'n 3, remt vroeg, en stuurt iets later in.
Als je dan instuurt en goed aan de binnenkant je apex pakt dan moet je er vol uit accelren, omdat de snelheid waarmee je deze bocht uitkomt belangrijk is vanwege het rechte stuk(je) hierna.
De 2e sectie dan ook afgelopen en je kan weer opschakelen naar z'n 4, en daarna naar z'n 5.
Dan de laatste wallbashbocht waar je volgas doorheen kan. Gewoon op het goede punt (zie foto hieronder) vol de muur inknallen. Tijden de knal niet vergeten terug naar z'n 4 te schakelen. En gewoon volgas blijven gaan en vooral blijven DOORSTUREN naar rechts.
Zo bedoel ik het:
Jaja
En dan vol in z'n 4 over de finish op weg naar je eerste WR
Dit was dus zo'n beetje het rondje. ^^ Nog één keer de versnellingen:
bocht 1 = 3e versnelling
bocht 2 = 3e "
bocht 3 = 3e "
bocht 4 = 4e "
bocht 5 = 4e "
bocht 6 = 3e "
bocht 7 = 4e "
Deze handleiding voor de City Hall Park werd mede mogelijk gemaakt door:
Stefan! \o/