1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De zwarte balken thread

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arie_Bombarie, 5 feb 2006.

1. RobbertN

RobbertN Banned

Leuk Bevonden:
    0
    Ondersteund die TV ook RGB?
    Zo ja, dan kan je een Advanced Scart Kabel kopen voor beter beeld.

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    komt door de tv en de kabels en mogelijk ook de afstand dat je van je tv af zit

3. Judge

Judge The Judge

Leuk Bevonden:
    0

dan mag je mij wel even zo'n link geven ;)

en ik vind het wel doelloos omdat ten eerste 16: 9 een standaard is, en 2.35:1 is geen 16: 9 maar eerder 47:20, wat niet bepaald een standaard is. als er een TV bestaat zoals jij zegt met dit formaat, ben ik wel ff benieuwd eigenlijk :eek:

47:20 is precies 2.35:1, deze zou dan idd anamorphic 2.35:1 kunnen laten zien zonder balken (met mijn berekeningen). en naar mijn weten bestaat er niet zo'n tv :eek:

maar ik kan het fout hebben, ben benieuwd Fardo :eek:

4. Joeri71

Joeri71 Keep an open mind...

Leuk Bevonden:
    1
    aaah shit moet ik weer zon advanced kabel kopen, voor mijn xbox ook al, toen bleek ie echter voor niks gekocht te zijn :D Hierbij zou het dus echt een beter resultaat moeten opleveren? De TV komt uit 2001..

5. Arie_Bombarie

Arie_Bombarie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst ook een (2de hands) breedbeeld TV gekocht, en met een RGB kabel heb ik heel wat beter beeld :). (Heb zelf de Joytech vanwege geluid via mijn boxen)

6. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    Gister nog uitgeprobeerd met mijn monitor... Graw gewoon, en graw op breedbeeld en dan met mijn screen settings zo ingesteld dat ik zwarte balken onder en boven had om het echte volle beeld te krijgen... later ook even gedaan met een andere 360 op mijn andere (exact de zelfde) monitor er naast...

op het gewone beeld dus niet breedbeeld zie je gewoon veel meer....

De Cross-com wordt als je het beeld op breedbeeld zit achterlijk groot dus dat neemt ook een lading beeld weg...

nee ik geloof niet dat het excact zo werkt als ze zeggen in die voorbeelden van je Fardo... misschien voor films wel, maar je zit bij games met een geintegreerde HUD die mee moet werken met het ingestelde beeldformaat, het is voor games dus niet juist om te zeggen dat je iets mist als je het spel op breedbeeld of op normal zet. Het is gewoon een andere weergave, niet echt met elkaar te vergelijken....

en voor het resolutiegebrek van een "gewone"breedbeeld zal ik toch al op mijn 4:3 monitor blijven spelen... (jah of ik moet een goedkope breedbeeld monitor tegenkomen... maar die ter maat van mijn 21" monitor krijg je niet goedkoop.

7. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu dus een breedbeeld TV aangeschaft maar heb er nog steeds ingedrukt beeld mee...

Mijn 360 staat op widescreen en mijn TV op: Auto / Full. Zet ik hem op een andere stand dan wordt of alles nog meer ingedrukt of er valt een groot deel van het scherm weg.

Zet ik mijn 360 op normal en mijn 360 op Auto / Full dan heb ik wel normaal beeld, alleen krijg ik dan bij veel spellen balken, terwijl ik toch een breedbeeld TV heb. (Ook de Guide strekt zich dan over het hele scherm uit wat er niet mooi uit ziet)

Ik heb zo'n beetje alle opties van de 360 en TV al geprobeerd, maar ik krijg het maar niet goed.

Op mijn 4:3 TV was dus alles goed op 50 HZ (met balken, maar dat was normaal) maar op 60 HZ was daar alles ingedrukt.

Op mijn breedbeeld TV maakt het nu niet uit of ie op 50 of 60 HZ staat...

Iemand enig idee, want ik vind het toch vrij irritant met "ingedrukte" spellen spelen, zou het misschien aan de 360 zelf kunnen liggen? (Ik ken helaas niemand hier in de buurt met een 360 om te testen)

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt: 1 mei 2006
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nope dit ligt aan de tv ... als het goed is heb je op je tv een 16: 9 optie dat is widescreen ...

@L3mming is jouw breedbeeld wel breedbeeld en heb je de juiste settings gebruikt ... een pc monitor is niet echt widescreen ... en heeft een ander formaat dan breedbeeld tv's .. dat kan dan je vertekening op leveren.

Bij spellen als battlefield en Oblivion .. mis je wel degelijk stukken als je de game niet op breedbeeld speelt

9. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    Zet ik hem op 16: 9 zoom dan valt er een zeer groot stuk van de boven- en onderkant weg. (Zeker zo'n 5 cm aan beide kanten)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm vaag welke tv heb jij? Heb je andere breedbeeld opties? de xbox 360 moet in iedergeval op widescreen staan en 60 HZ

11. Arie_Bombarie

Leuk Bevonden:
    0
    JVC AV24WT5EP

Opties:
    Normaal
    Panoramic
    14: 9 zoom
    16: 9 zoom
    16: 9 zoom ondertitels
    Full

Ik heb bij al deze opties of te smal beeld of er valt een groot deel van het beeld weg.

Alleen heb ik bij mijn 360 @ normal en TV @ Full normaal beeld, alleen dan heb ik dus balken aan de boven en onderkant. (En de Guide is over het hele beeld)

Is het trouwens ook normaal wanneer ik mijn 360 op een 4:3 TV aansluit, hem op 60 HZ instel dat dan de zwarte balken wegvallen waardoor ik ook weer ingedrukt beeld krijg. Bij 50 HZ is dit namelijk niet het geval...

12. L3MMING

L3MMING Command & Conquer !!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap wat je bedoelt maar je hebt met een monitor zon prachtige functie waarmee je het beeld alle kanten op kunt drukken en schuiven...

Als je de xbox op breedbeeld output zet geeft hij echt gewoon breedbeeld weer want er zit in de breedte opeens meer op het scherm en is in de lengte uitgerekt, net als bij een gewone TV... alleen is het bij een gewone TV niet in te stellen waar het plaatje zich op je beeldbuis bevind en bij een Monitor wel.

Ik zou het je graag een keer laten zien... eh, misschien dat ik vanaaf even tijd heb om foto's van het beeld te maken...

dat zet ik de camera even op een statiefje zodat je 2x precies de zelfde inkijk hebt... en dan de ene keer op breedbeeld (samen en niet samengedrukt) en even op normaal, dan moet het wel wat duidelijker worden wat ik bedoel.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ja maar dat is dus geen breedbeeld ... tuurlijk kan je alle kanten op schuiven .. maar je krijgt geen 16 : 9 formaat ... dus je formaat klopt niet .. je zegt het al je drukt je beeld weg .. check het eens op een breedbeeld tv ... een CRT Monitor vertekend door de bolling van het scherm namelijk behoorlijk

14. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    ik heb een 4:3 tv die ook 16: 9 ondersteut maar gewoon vierkant is. Als ik mijn tv op normal zet met pal 50 zijn de spellen in de breedte uitgetrokken met balken boven en onder. Als ik het op pal 60 zet is het wel ok maar is er veel kleurverlies en minder scherp. Als ik de tv dus instel op breedbeeld is wel alles goed maar heb je weer die balken boven en onder, dus maar de helft van je tv... iemand een oplossing?

ps. wat bedoelen jullie met de 480 als jullie de instellingen posten?

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    balken heb je, omdat je tv niet breedbeeld is :) ... elke tv ondersteund breedbeeld .. maar je hebt dan wel balken

16. Ghost Leader

Ghost Leader GT Ghost Leader NL

Leuk Bevonden:
    4
    maar dit heb ik ook als ik alles instel op 4: 3, dus dan zou alles normaal moeten zijn, maar dan word het juist in de breedte uitgetrokken...hoe kan dit dan?

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Eeen CRT heeft een bol scherm en is niet plat ... een computerscherm vertekend het beeld

18. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Best vaag Oblivion is gewoon full screen bij mij (grundig blacktron 55cm), en Battlefield niet en idd je mist dan stukken vind het irritant gamen. Maarja zal niet anders kunnen dan maar, hoop dat ze niet teveel de breedbeeld richting opgaan (wat ik eigelijk wel denk) , want zoals al gebleken is dat een breedbeeld niet eens mooiere beeld kwaliteit (integendeel het is zelfs in veel gevallen lelijker) hoeft te hebben.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    WWeet je wel wat breedbeeld is? Dat heeft niets met beeldkwaliteit te maken .. alleen met het formaat van je zichtbare beeld ... De ene ontwikkelaar zorgt er wel voor dat je sommige games het volledige beeld hebt bij een 4:3 instelling ... een andere uitgever kiest alleen voor het 16 : 9 formaat ... dit is de keuze van de uitgever .. De standaard die ms aangeeft is dat op beide formaten de game speelbaar moet zijn ... echter is de standaard 16 : 9 en niet meer 4 : 3

Laatst bewerkt: 2 mei 2006
  20. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    Jups ik weet wat breedbeeld is, en het heeft idd met het formaat te maken. Maar kijk maar eens in een Media Markt, en vergelijk een echte breedbeeld tv maar eens met de normale formaat zonder zwarte balken. Het is irritatie opwekkend, maarja dat is mijn persoonlijke menig he.

Deel Deze Pagina