1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dead Island: Riptide

Discussie in 'Games' gestart door Excess-Denied, 6 jun 2012.

  1. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Dat valt me toch weer even tegen. Ik heb me prima vermaakt met het vorige deel, alleen zat het vol met glitches en bugs. Nu had ik toch wel verwacht dat ze van hun fouten zouden leren en een betere game zouden uitbrengen. En niet weer dezelfde fout zouden maken.

    Waarschijnlijk gaat er veel tijd in om die glitches en bugs te fixen, tsja. Dat hoort er toch bij?
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Maar juist omdat het meer een expansion pack is dan een echte sequel zou je toch juist denken dat ze de meeste tijd besteed hadden aan de technische basis van de game (die nogal gammel is)

    Wil niet zeggen dat ik hem niet koop want de eerste was ook een love it or hate it game die veel matige reviews kreeg maar toch. Ik had beter verwacht
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Je mag toch verwachten dat ze leren van hun fouten. Nu is het meer van, we gaan vrolijk verder en tsja die bugs & glitches... die zijn er ook weer!

    Ze presenteren het spel sowieso meer als een expansion en verwacht daarom grafisch meer van hetzelfde. Als het toch meer gebouwd is als expansion verwacht je ook dat de techniek verbeterd is.
     
  4. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Rev3Games Review met Tara;)

    2 out of 5,,

     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  5. Sandman069

    Sandman069 Active Member

    Berichten:
    1.077
    Leuk Bevonden:
    94
    De review op gamespot.com (4/10) belooft ook niet veel goeds :mad:.
    Maar goed ik ga hem toch spelen :)
     
  6. Yaran08

    Yaran08 Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    1
    IGN geeft anders wel een 7.2:
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Gamersyde zegt het volgende...

    Hier wat screenshots en videos.

    Ik snap die lage cijfers niet echt, misschien omdat ze hadden verwacht dat het geheel vernieuwend was maar ik ben juist blij dat ze het gewoon zoals deel 1 hebben gehouden. :)
     
  8. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Dat denk ik ook. Degene die deel 1 leuk vonden zullen deel 2 ook leuk vinden, mits ze niet teveel op vernieuwing hebben gehoopt.
     
  9. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik had geen vernieuwing verwacht maar wel gewoon technische verbetering. Dus beetje aan de animaties pielen, glitches er een beetje uithalen UI een beetje bijwerken , dat soort dingetjes

    maar zelfs dat is niet gebeurd

    toch , als ik hem ergens voor 3 tientjes kan vinden haal ik m wel gewoon
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  10. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ik was dolblij met deel 1 (gekocht toen met DotW), totdat ik die save bug kreeg en nooit meer aangeraakt. Maar als ik zo lees is dit ook weer een titel voor de bugetbak. :+
     
  11. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik ben gewoon overnieuw begonnen. :emo:
     
  12. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Had jij 'm ook? 8)
     
  13. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    wat hield die save bug in? Ik heb hem gelukkig nooit gehad. Game lekker uitkunnen spelen, met alleen maar minor glitches ...
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Eurogamer geeft hem ook maar een 6/10:

    http://www.eurogamer.net/articles/2013-04-22-dead-island-riptide-review

    =========================================================
    "All of which leaves us in much the same situation we were in with Dead Island. A few boring tunnel missions aside (why do they keep doing this?!), this is a rich and attractive open-world environment - lovingly composed, full of interesting locations and little scraps of land where you can kick, shove and mutilate interesting enemies for as long as your crude tools and spatial awareness give you the upper hand. Do it with friends and it's even better. I love games where you sift through the fading footprints of displaced and dying civilisations, and Palanai is a great setting for that kind of game, too.

    But that isn't enough by itself, and the truth is that while bugs may have been the bane of Dead Island, the underlying shabbiness of everything else still overwhelms Riptide. For as long as you don't notice the fundamental flaws in game systems and for as long as you can put up with the instantly forgettable story and mission objectives, this is a game where you can have a lot of fun improvising your way through hordes of the undead. Unfortunately, the game lasts twice as long as my patience for the duff bits held out.

    What makes that so sad is that this feels like a series only a few great decisions away from being really good. A better script with a sense of humour, a bit more imagination in quest design, more coherent inventory management and character development... These things shouldn't be unattainable goals for a developer that must be flush from the unexpected success of the first game. If there is to be more Dead Island - and I wouldn't object to that - then those things must be high priorities for it to avoid another mauling.

    As for Riptide? It's half-fun, but fittingly enough it's the boring stuff that ultimately kills it."
    =========================================================

    Tja, wat moet je hier nu mee. Deze keer minder bugs, maar dat legt de zwakke plekken van deze serie juist meer bloot. Co-op vonden ze wel een stuk beter, maar dit vervolg is het ook weer net niet.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  15. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ja zat in de jungle, Act III. Gelukkig kon je opnieuw de Act beginnen met alleen een kleine lvl setback en wapens kwijt.

    Dat je Save file corrupt is.
     
  16. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Matige cijfers zo te zien,toch ga ik hem volgende week halen.
    Deel 1 vond ik erg leuk.
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja idd grafisch had volgens mij ook beter gekund. Kan mij nog herinneren dat er een achter de schermen demo was en iedereen er vol lof over was dat het echt een hele verbetering was maar dat is dus minimaal geworden.

    Maar zolang de gameplay net zo goed is als deel 1 ben ik allang blij. Het verhaal is zoals in de reviews gezegd word ook niet echt boeiend (emotioneel/serieus) maar dat was in deel 1 ook niet zo en vind ik ook geen min punt. Die trailer van de eerste kan ik mij nog goed herinneren en dat kwam niet terug in de game.
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2013
  18. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
  19. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Ok dan. Ik weet zelf niet meer waar het precies is gebeurd, maar het viel me opeens op dat er iets niet klopte en constant die melding in beeld stond. :+

    @Coentjuh: Niet duur nee, bijna voor niks zo met al die shit erbij. :9 Persoonlijk zou ik 'm pas kopen rond de 20 piek of zo. :)
     
  20. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem binnen! Vanavond maar eens aan beginnen, ben benieuwd ...
     

Deel Deze Pagina