1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead or Alive 4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
  2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat een maffe opmerkingen zeg dat DOA zaken uit Tekken heeft "gejat". Ik heb beide games gespeeld en ik vind ze totaal niet op elkaar lijken. Sommige vechtstijlen / characters komen wel overeen, maar dat is volgens mij redelijk logisch.

De vechtstijl karate zou in het ene vechtspel hetzelfde uitgebeeld moeten worden als in het andere vechtspel, anders klopt er toch iets niet? We hebben het hier over real-world-stuff dat nagebootst wordt in een spel. So it better be the same! En dat beide characters dan ook veel op elkaar lijken is vaak ook niet zo verrassend. Worstelaars worden bijvoorbeeld vaak gerepresenteerd door gespierde patserige zwaargewichten. In de meeste vechtspellen zie je dezelfde archetypes terugkomen.

Zifnap

Laatst bewerkt: 15 feb 2006
  3. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je mag hem ook Doku noemen :p.

Die link had ik in de vorige thread ook al geplaatst, die review is geschreven door Dr Dogg, die niet alleen een tekken fan is, maar ook een zeer goed DOA speler.

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Er positieve review... tis natuurlijk ook een geweldig spel! (zelfs online begint ie nu steeds lekkerder te draaien bij mij)

5. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Tis een erg positieve review ja, maar wel de enige review die ik gelezen heb die vrij goed alle punten van het spel beschrijft.

6. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Vind de review zelf een beetje over enthousiast, "the first xbox 360 fighting game is the best fighting game available" Deze opmerking zorgde ervoor dat ik een beetje sceptisch werd over de rest van die review. Waarom? Omdat de beste fighting game simpelweg Soul Calibur 2/3 is. Althans door vele wordt dat zo gezien.
    Maar goed., na het lezen van deze review ben ik wel veel geintresseerder geworden in DOA4. De missende diepgang in de vorige delen waren nou net de reden voor mij om DOA4 een beetje links te laten liggen. Als DOA4 idd de diepgang van een Tekken of Virtua Figher 4 kan bieden dan komt ie denk ik toch wel bij mijn verzameling.

7. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Soolman
    het gaat niet om die lijst het gaat om de characters. Ik ken nou niet alle namen van de characters van DOA maar ik kan je wel characters noemen van Tekken die gewoon voor 60% hetzelfde zijn als die van Tekken.

Law, Eddy, Jin, en nog wel meer. Maar goed ik zie het niet als een minpunt alleen het viel zo op ;)

8. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dan had je misschien niet het woord "gejat van" moeten gebruiken?

To Nemesis:

het heeft niet de diepgang van VF4, maar ik vind hem wel stukken dieper dan DoA3. Elk character heeft meer moves, je kunt iemand op de grond in elkaar rossen, meer richtingen om te counteren, hogere prioriteit aan stun en criticals en de nieuwe "bounce" moves (die zaten er in DoA3 ook niet in).

9. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Nemesis
    Soul Calibur 1 is volgens vele de beste fighting game ever ;)

10. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    - Law vs Jann Lee, beide Bruce Lee wannabe's, waarbij Law nog het meeste lijkt op de echte, blijf het logisch vinden dat men in vechtspellen een 'kopie' probeert te maken van die man inclusief zijn vechtstijl (zo had Street Fighter bijvoorbeeld Fei Long), dat de DoA-makers het idee daarvoor gejat zouden hebben van Tekken betwijfel ik derhalve...
    - Eddy vs. eeeeh Zack, neem ik aan? vergelijking ontgaat me, heb de match maar gemaakt op huidskleur, al komt dat ook niet echt overeen :{ ...
    - Jin vs.............
    - Jun en Ling vs Lei Fang en Kokoro, let's face it, aan dit soort types ontkom je niet bij Japanners, eerlijk gezegd had ik aanvankelijk bij Kokoro grote vraagtekens wat ze uberhaupt zou toevoegen, want op het eerste gezicht lijken ze zo op elkaar... tot je echt met ze gaat spelen, want dan worden de verschillen groot, gejat van Tekken? mwoah...
    - Wang vs Gen Fu, oude wijze vechters, welke film is er niet groot mee geworden? in welk vechtspel zouden ze dan zonder kunnen?

sluit ook niet uit dat er in de toekomst nog een sumo-worstelaar aan DoA toegevoegd zal worden, en misschien doet die wel enigszins denken aan Ganryu, maar zou dat niet soort van vanzelfsprekend zijn? heeft Ganryu zelf bijvoorbeeld ook weer niet heel erg veel weg van Street Fighter's E. Honda?

Tekken zit daarnaast nog vol met dieren en soort van onmenselijke characters, hele speelstijl is anders, en natuurlijk komen er bij bepaalde vechtstijlen moves e.d. overeen, maar ik blijf gewoon ten stelligste ontkennen dat het gejat zou zijn... Tekken is briljant, DoA is geniaal!

11. Tecnomic

Tecnomic Guest

Dat vind ik niet en daar denken andere miljoenen gamers ook anders over maar goed ieder zijn mening

12. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Tekken is voor mij al jaren niet meer wat het ooit geweest is.
    Tekken 1,2 en vooral 3 waren top. Tekken Tag Tournament was een compilatie van Tekken en door gebrek aan andere goede launchtitels op de PS2 (TTT en SSX waren de enige titels die de moeite waren) heb ik deze toen gekocht.
    Ik had toen inmiddels Soul Calibur 1 en DOA2 op de Dreamcast en ik vond deze titels ook veel beter.
    Tekken 4 en 5 heb ik wel gespeeld maar heb ze niet gekocht. Het trekt me niet meer. Ik vind fighters zoals DOA en Soul Calibur gewoon veel beter en leuker.
    Imo zijn Soul Calibur en DOA de fighterseries die momenteel aan het roer staan.
    Tekken heeft voor mij echt zijn charme verloren vanaf TTT.

13. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    das ook lekker beargumenteerd, het is zo omdat miljoenen andere gamers dat ook vinden, je roept in het DoA forum dat je de boel gejat vindt, maar wilt daar verder geen discussie over voeren, omdat het gewoon je mening is? tsja, dan zijn we klaar!

14. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    Tekken is daarna wel weer veel beter geworden, TTT is niet helemaal representabel... maar goed, Soul Calibur vind ik op de 1 of andere manier een verhaal apart, zal wel komen door het vechten met wapens... heb dit ook lange tijd als de ultieme fighter beschouwd, maar op een gegeven moment ging ik toch weer verlangen naar hand2hand combat... SC is inhoudelijk misschien wel de allerbeste, maar gevoelsmatig staat het beat'm-up genre zonder wapens dichterbij m'n persoonlijke voorkeur!

15. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, Eddy vergelijkt hij met La Mariposa. Maar jah, het is gewoon een vechtstijl. Niks gejat aan, tenzij Tekken zelf die vechtstijl heeft bedacht. Maar dat lijkt me erg onwaarschijnlijk

Ben het helemaal met je eens. Tecnomic praat gewoon onzin, laat hem lekkr.

16. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ah, agreed!

dus ik haalde de Tag Team Time Attack mode (bekt lekker) zonder af te gaan, en kreeg slechts brons... moet ze dus sneller omleggen, maar ja, waar haal ik de winst? kvon het al zo goed gaan namelijk :cool:

17. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Voor mij is Tekken 3 is de Grand Master of 3D fighting games_O_ daarna komt Soul Calibur 1 (De engine is gebaseerd op die van Tekken maar heeft als toevoeging wapens), Tekken 5 en dan pas DOA 4..Tekken is voor mij gewoon de ultieme 3D fight game. Die engine is zo goed daar is / was (waarom lees verder) DOA echt niks bij. En ja ik heb alle Tekken, DOA, Soul Calibur games in mijn bezit en daar naast ook vele delen van MK, SF, RS, VF etc.

@ DOA fan boys,

Begrijp me niet verkeerd DOA 4 is echt een heerlijk vechtspel maar het eerste wat mij ook bij DOA 4 opviel (ja nog meer dan bij de eerdere DOA delen) is dat het echt veel op Tekken lijkt en daarom is dit deel waarschijnlijk ook zo goed. Bij DOA serie herken je het in de characters, de soort muziek, tag mode en nu zeker bij DOA 4 in de story mode met de tussen scene's en de afsluitende filmpjes precies de manier zoals in Tekken. Tekken heeft veel diepgang in het vechten iets waar je na vele uren spelen pas echt achter komt..Niet na "Ik heb Tekken wel eens gespeeld bij een vriend". En zeg eerlijk de eerste DOA en DOA 2 waren crap (met die overdreven stuiteren tieten) in vergelijking met de andere vechtspellen van toen..De Bloody Roar engine was toen zelfs beter en dat zegt wat! Pas bij DOA 3 toen het spel wat volwassener werd en ook meer op Tekken reeks leek werd het pas een goede fight game. Vergeet ook niet dat de DOA 3 engine al op veel betere hardware liep dan de jaren oude PS2 emotion chip waarop de Tekken engine moet draaien (Tekken 5 nog steeds en die is zeker niet slecht) laat staan de DOA 4 engine die gebruik maakt van de nog betere Xbox 360 hardware dus nog betere AI, physics, graphics etc heeft. Pas wanneer Tekken 6 uit komt op de PS3 kun je DOA 4 engine (of dan deel 5, maybe?) eigenlijk pas eerlijk vergelijken met de Tekken engine omdat dan de hardware gelijker is. Is DOA serie een Tekken rip off? Ja echt wel! Is dit slecht? Nee hoor want nu is er ook voor de Xbox een heerlijke fight game.

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  18. Tecnomic

Tecnomic Guest

Dit probeerde ik ook duidelijk te maken maar ja je hebt soms van mensen die zich heel snel op hun teentjes getrapt voelen als je iets in hun ogen negatiefs zegt over een game . Ik heb niet gezegt dat Doa 4 geen slecht spel is....

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Vind het toch raar om tekken te vergelijken met sc. Voor mijn gevoel loopt er geen enkele fighting game zo soepel als SC.

20. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    @WarriorSan en Tecnomic> Ja, en dat vind ik dus bull, en ik probeer ook te beargumenteren waarom, en eigenlijk krijg ik nix concreets terug, waarom het dan een rip-off zou zijn, alleen dat jullie staten dat het zo is, als je de spellen maar diep genoeg speelt... ik ben ook fan van Tekken, en voel me helemaal niet aangevallen als jullie Tekken beter vinden dan DoA, maar wel als het daarom een rip-off zou zijn... dat de DoA-reeks pas vanaf deel 3 serieus genomen kon worden, bestrijd ik ook... qua diepgang ging het misschien minder ver dan sommige concurrenten, maar de sfeer was opzichstaand en ik beschouw het nog steeds als een unieke game-ervaring die niet in een andere fighting-game is terug te vinden... en ja, dat komt met name door de snelheid en het countersysteem, maar toch ook door de briljante personages...

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina