Voor mij is Tekken 3 is de Grand Master of 3D fighting games daarna komt Soul Calibur 1 (De engine is gebaseerd op die van Tekken maar heeft als toevoeging wapens), Tekken 5 en dan pas DOA 4..Tekken is voor mij gewoon de ultieme 3D fight game. Die engine is zo goed daar is / was (waarom lees verder) DOA echt niks bij. En ja ik heb alle Tekken, DOA, Soul Calibur games in mijn bezit en daar naast ook vele delen van MK, SF, RS, VF etc.
@ DOA fan boys,
Begrijp me niet verkeerd DOA 4 is echt een heerlijk vechtspel maar het eerste wat mij ook bij DOA 4 opviel (ja nog meer dan bij de eerdere DOA delen) is dat het echt veel op Tekken lijkt en daarom is dit deel waarschijnlijk ook zo goed. Bij DOA serie herken je het in de characters, de soort muziek, tag mode en nu zeker bij DOA 4 in de story mode met de tussen scene's en de afsluitende filmpjes precies de manier zoals in Tekken. Tekken heeft veel diepgang in het vechten iets waar je na vele uren spelen pas echt achter komt..Niet na "Ik heb Tekken wel eens gespeeld bij een vriend". En zeg eerlijk de eerste DOA en DOA 2 waren crap (met die overdreven stuiteren tieten) in vergelijking met de andere vechtspellen van toen..De Bloody Roar engine was toen zelfs beter en dat zegt wat! Pas bij DOA 3 toen het spel wat volwassener werd en ook meer op Tekken reeks leek werd het pas een goede fight game. Vergeet ook niet dat de DOA 3 engine al op veel betere hardware liep dan de jaren oude PS2 emotion chip waarop de Tekken engine moet draaien (Tekken 5 nog steeds en die is zeker niet slecht) laat staan de DOA 4 engine die gebruik maakt van de nog betere Xbox 360 hardware dus nog betere AI, physics, graphics etc heeft. Pas wanneer Tekken 6 uit komt op de PS3 kun je DOA 4 engine (of dan deel 5, maybe?) eigenlijk pas eerlijk vergelijken met de Tekken engine omdat dan de hardware gelijker is. Is DOA serie een Tekken rip off? Ja echt wel! Is dit slecht? Nee hoor want nu is er ook voor de Xbox een heerlijke fight game.
Laatst bewerkt: 16 feb 2006