1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead or Alive 4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind zelf ook dat je SC niet echt kan vergelijken met welke hand to hand fight game dan ook. Maar toch is de legendarische "Soul Edge fighting engine" die op de betere Dreamcast hardware draait toch echt afgeleid van Tekken 3 engine / die draaide op de system 12 hardware..Dus daarom word ie vaak vergeleken.

2. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Dat vertel ik toch ook waarom of ben ik gek?

Ten eerste ik val niemand aan en wil ook geen DOA <-> Tekken flame war starten maar het is duidelijk een rip off en dat valt zeker te onderbouwen met feiten maar daar heb ik geen zin in gebruik google maar..

Nog maals hier ben ik het niet mee eens veel van de characters zijn bijna rechtstreeks uit Tekken geript (Je hebt duidelijk beide spellen niet goed gespeeld als je dat beweerd) en zoals ik al eerder zei kan je DOA 4 engine op de xbox 360 echt niet vergelijken met Tekken op de veel oudere PS2 engine. Als je daar de snelheid en countersysteem mee bedoelt want dat was met de eerdere DOA's echt niet het geval.

3. Tecnomic

Tecnomic Guest

@Soolman
    een baby van 2 jaar ziet zelfs dat de characters van Doa 4 voor 90% hetzelfde zijn als die van Tekken, dus doe aub niet zo achterlijk :{

Dat weet ik wel zeker, en zo zijn er wel meerdere hier die 'm niet hebben gespeeld en wel allemaal hersenloos Doa 4 de hemel in prijzen

Laatst bewerkt door een moderator: 16 feb 2006
  4. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    @WarriorSan> misschien teveel in de Buitenwacht rondgehangen O-) maar de uitleg waarom het een rip-off zou zijn ontbreekt toch echt in je verklaring, je vertelt over je game-ervaringen en dat de DoA reeks pas goed werd toen het op Tekken ging lijken... goed, ik google, kom bij dezelfde review terecht die ik al eerder in dit forum had geplaatst, en zie een Tekken-goeroe DoA4 de hemel in prijzen, hij rept daarbij met geen woord over zogenaamd 'jat-werk'... als jij de moeite niet wilt nemen om het uit te leggen, hoef ik geen moeite te nemen om verder te googlen toch? domweg verklaren dat ik de spellen dan niet goed gespeeld zou hebben is onzin (jij hebt er overigens niet eens lang over gedaan, want de zogenaamde rip-off viel jou op het eerste gezicht al op)... daarbij snap ik ook niet waarom je je uberhaupt verschuilt achter de capaciteiten van de ps2 vs. xbox, want het gaat hier toch niet om het bewijs dat het een knappe prestatie is wat de makers van Tekken gerealiseerd hebben? (overigens vinnik het persoonlijk ook een prestatie wat DoA2 al kon op de Dreamcast, maar dat terzijde) - dus ja, eerdere delen van DoA onderscheidden zich ook al qua snelheid en countersysteem, en DoA4 heeft dat in alles overtroffen...

@Tecnomic> moet wel lachen om je citaten (van WarriorSan) en mij vergelijken met een baby van 2 (is bijna dezelfde vergelijking als Tekken vs. DoA, zover zit je ernaast) maar xal je nieso plagen meer, hoef jij je niemeer te verschuilen toch? overigens prijs ik nogmaals DoA4 (en vorige delen) niet hersenloos de hemel in, en haal Tekken ook helemaal niet onderuit, want dit spel blijft een Walhalla onder de fighter-games... maar hoe dan ook een rip-off, niet overtuigd, maar daar wil je de mensen hier ook niet echt van overtuigen, is het wel? je roept veel liever in het wildeweg, en kunt de kritiek maar moeilijk bevatten...

Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  5. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Wel grappig dat wanneer mensen doa leuk vinden dat er altijd weer een flamewar ontstaat en er altijd weer Tekken bij betrokken wordt . DOA series speelt altijd anders dan Tekken..maar bep char "soorten" zul je altijd weer terugvinden in dezelfde soort games.

Ik prefereer DOA series boven Tekken. Ook vind ik VF leuker dan Tekken. Smaken verschillen toch..snap niet waarom iedereen zich zo druk maakt..

6. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    toch nog even gegoogled op het woordje ripoff en toen vond ik dit:
    "Let's face it; Tekken has always been a bit of a Virtua Fighter rip off." :eek: http://www.gamespot.com/ps2/action/tekken5/player_review.html?id=165042 overigens een geweldige review over een evenzo briljant spel... maar goed, om dat statement nou zomaar aan te nemen, omdat ik dat gevonden heb door te googlen en het dus waar zou zijn? nou nee... ik moet overigens bekennen dat ik de Virtua Fighter reeks nooit gespeeld heb, moest financiele keuzes maken, heb daar nog altijd spijt van...

nah, kvin het onnodig dat mensen zomaar roepen dat iets gejat zou zijn, zonder het te staven verder, roep dan nix als je er geen reactie op wilt, voelde me geroepen om ertegen in te gaan (dan wel overtuigd te worden, als hun argumenten bodem vonden)

7. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, er kunnen argumenten genoeg genoemd worden waarom welke van de twee (Tekken of DOA) nou eigenlijk "de betere" fightinggame is. Ik zal ook eerlijk toegeven dat ik tot de categorie "Heb Tekken regelmatig bij vrienden gespeeld" behoor, het feit dat ik vandaag de dag nog steeds niet de behoefte voel om een Tekken in huis te halen (zelfs geen Tekken 5, die nu ookal Platinum is) zegt toch wel wat. Ik ben redelijk tot goed verslaafd aan games, maar Tekken digt me gewoon niet.

Het kan inhoudelijk misschien best een goede fighter zijn (nogmaals, je zult me dat niet horen ontkennen want ik heb de games niet diep genoeg gespeeld), en moves/characters kunnen op elkaar lijken of niet....ik vind Tekken nog steeds te traag. Vergeleken met DOA is het in Tekken net alsof mijn characters constant in de bullet-time zitten, en daar hou ik niet van in fightinggames :+ Verklaart ook waarom ik Soul Calibur dan wel weer altijd vet gevonden heb, dat spel speelt ook een stuk sneller dan Tekken.

Rip-off of niet (ik vind van niet), ik vond DOA2 op de Dreamcast al vermakelijker dan alle Tekkens die ik tot nu toe gespeeld heb. En daar gaat het toch om ? Een game doet je iets, waardoor je hem zou willen aanschaffen....of een game doet je totaal niks, waardoor je hem links laat liggen. Kan de ene game misschien inhoudelijk wel iets beter zijn, het gaat om het plezier wat je beleeft tijdens het spelen. Voor mij bereikt DOA daarin veel meer dan Tekken. Punt :)

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    En daarmee eindigt hopelijk deze (zoals gewoonlijk) hopeloze VS vergelijking. Goed ingegrepen Z3R0-P4RDOX! ;)

Alhoewel....

Ik vond DoA2 toch eigenlijk wel een goeie fighter hoor.... maar ik durf het eigenlijk niet meer te zeggen want dan zal Tecnomic wel weer vinden dat ik hem hersenloos de hemel in prijs >..< OW SHIT DAAR GAAN WE WEER@! 8) :D

9. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ben misschien een antfucker, maar de discussie ging niet over welke beter zou zijn, al ontaardden sommige statements daar wel in, het ging om de termen 'gejat' en 'ripoff'... al dan niet zinloos om de discussie aan te gaan, voelde me aangesproken... anyway, vind het goed om het strijdbijltje erbij neer te leggen, misschien moeten we het anders even online uitvechten (wel met DoA dan, want niet alle 'originele' fighting games hebben die optie :9 )

Laatst bewerkt: 17 feb 2006
  10. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik had ook geen moeite met jouw toon en ook niet met die van WarriorSan trouwens. Maar ik weet gewoon dat dit soort discussies vaak op heel iets anders uitdraaien dan de bedoeling was, vooral als bepaalde personen erg verhit/enthousiast beginnen te verdedigen.

11. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Tecnomic zei dat DoA dingen heeft die op Tekken lijken, en ik vond dat ook. Ik had nog nooit een DoA gespeeld, maar het viel me gelijk op. Het is solmaan die daar problemen van maakt. Er was geen woord gezegd over of dat het spel DoA4 slecht zou maken. Mag je dat niet zeggen dan?

12. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    tuurlijk wel, en dan mag ik er toch ook wat op terug zeggen? ik ben overigens niet over 'gejat' en 'ripoff's begonnen, dus voel me niet aangesproken dat ik een probleem zou maken van dat iemand alleen maar heeft gezegd dat dingen op elkaar lijken!

13. Edge

Edge Hardcore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg dat toch niet.?:confused:
    Zeg alleen dat t uitliep op een flame..zei niet dat je niets mag zeggen ofzo...meer een observatie.\

26 matchvideos van DOA4
    http://www.remixunlimited.com/

Naar spotlight--> DOA4-->videos "vidoes":p --> in game

~

14. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    heeft tengu extra costumes die je kan unlocken???

15. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ik heb niks gezegt over jatten, heb alleen gezegt dat ze goed hebben gekeken naar Tekken dus meer niet _0/

Maar goed het lijkt me verstandig om met deze 'battle' te stoppen want dit leid alleen maar tot ruzie's. Dus bij deze...Doa is gewoon een goede game, klaar!!! :)

16. WarriorSan

Leuk Bevonden:
    1
    Lijkt me ook verstandig.

lol..

17. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Geweldige afsluiting van dit gebaklapperij :cool:

18. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Kent hier iemand ook de glitch al om in 1 keer naar SS te gaan.

19. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Ehh nee maar dat ga jij denk ons wel even vertellen O-)

20. mello206cc

mello206cc streetrace 4ever

Leuk Bevonden:
    0
    iemand??

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina