1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead or Alive 4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nog wel even wat kwijt :) En er mag best gediscusseerd worden tussen de series IMO.

Allereerst ik respecteer je mening dat je Tekken beter vindt, maar ik lees toch echt wel goed:

Staat volgens mij duidelijk bij dat de hele serie een rip off zou zijn.. Hieronder valt dan toch ook DOA1,DOA2,DOA3 enz?? Dus zeg ik nogmaals DOA en Tekken (in mindere mate) zijn rip offs van Virtua Fighter. En dit valt niet te ontkennen, het is gewoon zo. Net als King of Fighters een rip off is van de Street fighter serie.

En je punt dat ze vanaf deel 3/ultimate en doa4 meer richting tekken zijn gegaan is niet helemaal waar. Allereerst zijn zowel de 'bazis' cast (denk aan de eerste delen van DOA en Tekken)van DOA als de cast van Tekken gebasseerd op die van VF. Tekken2 is wel een eigenweg in geslagen om naast de "realistische" characters beren,tijgers, kangaroe's enzovoort erin te stoppen (naar mijn mening een slechte toevoeging en slechts gimmicks). DOA heeft dit nooit echt gedaan, en DOA/Tekken kwamen ongeveer tegelijk uit en toendertijd hebben ze niks van elkaar gejat en nu ook niet. Je zou misschien kunnen zeggen de eind filmpjes..Maarja Street fighter 2 had dit allang en tekken nam dit slechts over.. Zelfde geldt voor tag team was ook niet voor het eerst in de tekken series.

Deze opmerking slaat echt helemaal nergens op, of je bent echt een gigantische fanboy. Als je zou zeggen Tekken 2 ziet er beter uit dan Virtua Fighter 2 dan had ik je nog serieus genomen, maar ik zou het er niet mee eens zijn geweest. Tekken 2 is een jaar later uitgekomen(11 maanden om precies te zijn) en grafisch was het zeker niet een verbetering t.o.v. VF2. VF2 heeft feit: scherpere graphics, scherpere character models. Tekken 2 heeft last van 'color' bleeding, waardoor het er een stuk vager uitziet.

En je zegt nog wat waar ik verbaast over was:

Tekken 2 beter in alle opzichten?? Grafisch zeker niet, kwa gameplay al helemaal niet. VF2 is veel strategiser dan TK2. TK2 draait meer om combo's en tja button bashen, met VF2 kom je nergens met button bashen. Misschien heb je het over de cast die ruim twee keer zo groot is? VF2 heeft 11 uitgebalanceerde characters. Met allemaal een eigen stijl en zijn allemaal even goed uitgewerkt (ook in grafisch opzicht). Tekken 2 heeft er 26, maar o zo veel Kopies ala street fighter. En een panda?? echt wat de fuck? Een reden waarom ik VF2 dus beter vindt is de balans tussen de characters, zitten geen gimmicks tussen en geen characters die duidelijk meer power hebben. Maarja smaken verschillen. En wat je precies bedoeld met; de latere delen hoeven we niet eens te vergelijken weet ik niet..

to sum it up: DOA4 is geen tekken kloon, de geschiedenis laat weten dat dit nog altijd een vf 'kloon' is, maar steeds meer zijn eigen weg inslaat en distancieerd van VF.

2. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Omdat je perse gelijk wil hebben gaan we maar miereneuken? Ik heb toch duidelijk uitgelegd hoe ik het bedoelde. (Je snapt het niet of je wilt het niet snappen zeggen ze dan toch?)

Wat een onzinnige beredenering net als altijd bij dat GTA kloon gelul dan zijn uit eindelijke alle games een rip off zijn van Spacewar..of niet?8)

Dus nu toch wel een beetje waar? haha

Jammer dat jezelf allemaal tegen spreekt..

Je meent dit toch niet serieus he?..

VF kwam uit einde 1993, Tekken ongeveer zomer 1994, VF 2 en Tekken 2 zomer 1995 en DOA 1 engine is gebaseerd op de VF 2 engine en kwam pas uit in 1996..toch een paar jaar verschil hoor!

Hierover kan ik niet oordelen het zijn immers persoonlijke meningen maar ja ik vond Tekken 1 zeker op grafisch gebied niet onderdoen aan VF 2 en Tekken 2 is zeker geen jaar later uitgekomen zowel VF 2 als Tekken 2 zijn beiden bijna gelijktijdig uitgekomen. Namelijk zomer 1995.

Ja smaken verschillen gelukkig maar alleen uit bovenstaande kan ik al opmaken dat jij geen verstand hebt van Tekken..Tekken minder strategisch, button bashen?.ha moet ik hier serieus op antwoorden?..

Man jij kent de geschiedenis helemaal niet..Jouw beredeneringen slaan nergens op en je feiten kloppen niet. Ik vraag me echt af of je Tekken wel eens goed heb gespeeld en daardoor wel goed kan beoordelen. Ik moest hier echt even op reageren maar we gaan nu echt off-topic...Dus ik stop er nu mee.

Laatst bewerkt: 19 feb 2006
  3. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    lol nerds

4. 3SP

3SP Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    DOA heeft dus in de verste verte niks met Tekken te maken.
    en wie dat wel beweerd en daarvoor als als motivatie gelijkende characters en unlockabel movies gaat gebruiken vind dan dus 95 procent van alle vechtgames op elkaar lijken.en idd 95 prcent lijkt ook op elkaar en waar zit hem dan het onderscheid in ,,,in de "vechtstijl" en dan is doa duidelijk en vf style vechter,,,

en tja een vechter een rip off noemen omdat characters gelijkend overkomen is net zoiets als racegames afzeiken omdat er telkens weer rode ferrari's in voorkomen.

Laatst bewerkt: 20 feb 2006
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.444
    Lol... PGR IS EEN FUCKING RIPOFF VAN GRAN TURISMO MAN HAD JE NOG WAT?! *)

6. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, gister wil ik weer DoA 4 gaan spelen, is mijn hele save gewist. Dat is best klote, want ik moest alleen nog maar met Spartan Time Attack uit te halen om Tengu te unlocken. Maar het lijkt er niet op dat ik die save nog terug ga krijgen.

7. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    zullen we ook zon discussie beginnen? :+

oke ik begin:
    dat is niet waar :cool::+

en nu even serieus:
    het maakt mij ook geen donder uit of iemand hier Doa4 een ripoff vind van een andere fighting game, het gaat mij om het resultaat.
    luisteren we even mee: "Beter goed gejat, dan slecht verzonnen"
    de doa serie speelt geweldig in mijn opzicht, dus het maakt me echt nix uit of het wat is afgekeken van een andere serie.
    Het gaat om doa zelf, niet om de spellen waar het van afgekeken zou zijn.

einde discussie :cool:

8. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    ben een weekendje niet online geweest, en ik bemerk dat de discussie inmiddels is gesloten (en hier en daar nog weer is opgerakeld) maar goed, ik kan er wel mee leven, want timmertje timmertje heeft toch weer goud... _0/

komen er nog (nieuwe) fighters aan voor de 360?

9. Tecnomic

Tecnomic Guest

Voorlopig niet, er gaan wel de geruchten dat er een Soul Calibur in de maak is voor de xbox360

Anyway weet iemand wat je precies moet doen om alle customes te unlocken? Door de Story Mode en de Survival te spelen, toch?

10. WarriorSan

WarriorSan Somewhere in the system...

Leuk Bevonden:
    1
    Ja klopt de geruchten zijn dat namco bezig is met een speciale editie van Soul Calibur 3 voor de Xbox 360 en dat ie voor de zomer 2006 moet uitkomen..Hopelijk verbeteren ze dan een paar dingetjes en online play:D

11. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    Story Mode en Time Attack (met rounds to win op 2), of kopen in Zack's shop online...

12. Tecnomic

Tecnomic Guest

oke bedankt

13. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.444
    Voor diegene die nog de DoA arcade stick willen kopen; hieronder nog een (IGN)review:

Clickerdeclick.

14. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga niet op je hele post in want dat heeft geen zin, gaat toch eindeloos door, ik zie dat jij de arcade en console releases door elkaar haalt. Ik ken namelijk de geschiedenis wel, heb ik ook duidelijk bekend gemaakt hier en als jij eigenwijs wilt zijn en bij je standpunt wil blijven, namelijk: doa serie is een rip off van tekken terwijl dit niet zo is, then so be it. Case closed._0/

ps. om even antwoord te geven op je vraag, ik heb tekken 2 helemaal dood gespeeld met elke character.

@soolman: Ik zit te hopen dat binnenkort Virtua Fighter 5 wordt aangekondigd voor de 360 :D Hier een link:

http://www.kikizo.com/search/search_games.asp?qu=Virtua Fighter 5&sc=/

Die character models _O_ achtergronden enz, ademt next-gen.

EDIT: hier nog even een link naar wat hogere resolutie screenshots:
    http://games.kikizo.com/news/200602/041_p1.asp?f=041_p1.asp

15. WiresOUTLAW

WiresOUTLAW ''screw you guyz''

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind die screens van vf5 nou niet zo heel indrukwekkend, vergelijk ze eens met ea's fight Night 3 dat ziet er toch echt een heel stuk beter uit...

16. meteorwings

meteorwings Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een vriend van mij heeft pas vaag probleem met doa 4..

hij wou dus een bericht typen naar mij tijdens dat hij w88 tot hij kon matten, mr ging het nogal aardig lag en reageerde zijn 360 er traaaag. dus hij zette zijn 360 uit en weer aan, en toen zag die dat die 9miljoen, ( ja 9 miljoen ) disconnects had en meteen rank F-... moet wel wereldrecord zijn zo snel.. mr ja, weet iemand dit probleem??

17. mortalexe_29

mortalexe_29 fun !

Leuk Bevonden:
    0
    Ja er gebeuren wel meer rare dingen online. Er zijn ook mensen die van het een op het andere moment grade SS hebben. Dit is natuurlijk wel een stuk k*tter.
    Hoop dat er nog een update ofzo komt :{

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983

9 miljoen?!?! Damn kan iemand anders die stats ook zien? :{

19. soolmaan

soolmaan Lonely Together

Leuk Bevonden:
    2
    laat maar komen! op de een of andere manier heb ik echter het gevoel dat ie voor de PS3 gepland staat?

20. Tecnomic

Tecnomic Guest

Ja dat denk ik ook eerder. Waarom? VF 5 maakt gebruik van Sega's Lindbergh arcadeboard waardoor het porten veel makkelijker wordt gemaakt voor de ps3 dan voor de xbox360. Maar aan de andere kant denk ik ook wel dat de game op de 360 komt :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina