Tips voor Survival:
Combo's worden veel gecountered op de hogere niveaus. Wat beter werkt zijn one-hit strikes. Neem bijvoorbeeld Hitomi, mijn favorite character bij Survival:
Sta je bij de stroomkabels: Gebruik haar elleboog stoot (linker trigger bij default) en daarna gewone punch:je tegenstander vliegt dan in de stroomkabels. Daarna geef je een kick via de rechter trigger en hij vliegt er nog een keer in. In totaal gaat er rond de 35% van de levensbalk van je tegenstander af en dat met maar drie strikes.
Sta je in het midden van de arene: zelfde tactiek. Alleen ren je nou achter tegenstander aan; deze wankelt versuft uit de stroomkabels en je knalt hem er nog een keer, ditmaal met een running punch. Waarom geen running kick? Ik heb gemerkt dat deze de potentie heeft om nog wel eens te missen om onverklaarbare reden, terwijl de running punch bij Hitomi altijd delivered.
Het voordeel van deze tactiek is dat de AI weinig kansen krijgt om te counteren. Natuurlijk zul je af en toe moeten afwisselen en ook je one-hit strikes zullen gecountered worden, maar over het algemeen werkt deze tactiek erg goed. Probleem bij combo's is dat je meestal tegen de 2e of 3e klap een counter cadeau krijgt, dus waarom dan die string zo lang maken? Enkele harde klappen zijn voldoende, vooral als je gebruikt maakt van de push back van Hitomi's klappen waarbij de tegenstander continue in de stroomkabels vliegt voor extra schade.
Met deze techniek beland ik sowieso gemiddeld boven de 40 kills, dus hij werkt best goed. Try it yourself!
Zifnap
EDIT: bijkomend voordeel is ook dat het spel op deze manier lekker snel opschiet. Mijn gemiddelde rondetijd ligt tussen de 6 en 8 seconden.
Laatst bewerkt: 1 mrt 2006