1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Dead or Alive 4]The L!ve Experience

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Zeroine 83, 2 jan 2006.

1. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ok jullie je zin k kijk t een paar keer aan en dan kijk k wel of k t wat vind zoja blijf k wel doorgaan zoniet stop k ermee en @HaloTrooper NL bang ? nee daar heb k een te grote trots voor (zie jann lee)

Laatst bewerkt: 4 jan 2006
  2. Kryalis

Kryalis De Man met de Hamer

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij geldt dat over het algemeen voor iedereen. Naja, tof dat je het in ieder geval nog probeert.

3. Perfect Mark

Perfect Mark Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een poule-systeem vind ik wel een must. Zo blijft het ook leuk voor de "mindere" spelers. En hoe werkt het double-ko systeem precies. Hoe maak je dan de verdelingen met de spelers?? Gewoon loten of kijk je naar de ranking?

Ik heb wel eens tegen swordman gespeeld met Ultimate, maar hij is wel goed hoor. Beter dan mij (niet dat dat een prestatie is O-) ) Ik denk niet dat hij bang wordt van mensen die nog nooit DOA gespeeld hebben. Ben ook benieuwd hoe lang mensen het volhouden. Mensen geven best gauw op als ze te vaak dik worden ingemaakt. Terwijl een beetje oefening in de practice mode al wonderen kan doen.

4. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    Maar vergeet niet dat ze zeggen dat DOA4 voor iedereen een vernieuwing is.. Ik denk dat mensen die het voor het eerst spelen ff moeten wennen aan de snelheid. Maar er zijn veel nieuwe aanvallen en er schijnen dingen in het gevechtssysteem te zijn verandert.

5. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Double-KO uitleggen...wordt een lang verhaal, maar omdat je het zo aardig vraagt zal ik het maar uitleggen :p.

Stel je hebt 16 spelers die meedoen in een toernooi (een perfect aantal). Nu komen ze allemaal op een bepaalde positie van 1 tot 16 (dat kan je op verschillende manieren bepalen: via poules, gebaseerd op ranking, gebaseerd op wanneer je ingeschreven bent etc..

Dan laat je bijvoorbeeld de nummer 1 tegen de nummer 16 spelen, de nummer 2 tegen de nummer 15 enzovoorts. Dan speel je dus 8 wedstrijden (2 deelnemers per wedstrijd) en hou je 8 winnaars en 8 verliezers over.
    Dan zet je de 8 winnaars in de Winner Bracket en de 8 verliezers in de Loser Bracket. Dan speel je per poule 4 wedstrijden (weer 8 in totaal dus) en hou je per Bracket 4 winnaars en 4 verliezers over. De verliezers in de Winner Bracket gaan nu naar de Loser Bracket, de verliezers in de Loser Bracket liggen eruit.
    Dan heb je 4 mensen over in de Winner Bracket en 8 in de Loser Bracket
    Dan wordt alleen de Loser Bracket gespeeld zodat je er 4 overhoudt (zelfde principe als de ronde daarvoor). Dan speel je weer een ronde: 2 winnaars en verliezers in elke bracket. Verliezers in de Winner Bracket gaan weer naar de Loser Bracket en Verliezers in de Loser Bracket liggen er weer uit.
    Dan speel je twee rondes alleen met de Loser Bracket: eerste ronde liggen er weer 2 mensen uit. Daarna gaan de overgebleven twee spelers tegen elkaar, verliezer daarvan ligt er ook weer uit.
    Dan krijg je de finale van de Winner Bracket, de winnaar van die partij staat in de finale van het toernooi, de verliezer staat in de Loser Bracket tegen de enige die daar nog was overgebleven: dat is dus de Finale van de Loser Bracket. De winnaar daarvan staat ook in de finale van het toernooi, de verliezer ligt er weer uit. Dan heb je dus de finale, meestal krijgt degene die er via de Winner Bracket in is gekomen een voordeel ten opzichte van degene die er via de Loser Bracket is ingekomen, omdat diegene nog geen partij heeft verloren (wij deden hier echter niet aan), dit gebeurt in de vorm van een ronde of een match voorsprong.

Goed beetje lang verhaal dus, als het niet duidelijk is (wat ik me goed kan voorstellen) dan wil ik het wel even in een schema zetten, dat is meestal wat overzichtelijker.

6. iOcat

iOcat ;=- POW!

Leuk Bevonden:
    7
    AAAAH Mn kop barst 8) 8) Maar uh.. goed uitgelegd :D

7. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Gamertag : Smok3y Jay NL

8. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kryalis:
    Jah, het is op zich wel goed uitgelegd. Maar op bepaalde punten komt het wel een beetje verwarrend over met al die Loser Brackets. Het zou fijn als je een schema zou kunnen plaatsen. Als het niet teveel moeite is tenminste??

9. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    @Brandts
    Leuk schema, maar niet helemaal wat ik bedoelde.

Ik gebruik wel wat tabelletjes

Het is wat lang dus heb ik het hierin gezet:

Eerst heb je de 16 spelers die tegen elkaar gaan

1-16
    2-15
    3-14
    4-13
    5-12
    6-11
    7-10
    8-9

Om het wat makkelijker te maken, gaan we ervanuit dat de nummer 9 t/m 16 verliezen, dan krijg je dus deze winner en loser bracket:

Winner Bracket:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8

Loser Bracket:

9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16

dan de wedstrijden in die brackets:

Winner Bracket:
    1-8
    2-7
    3-6
    4-5

Loser Bracket:

9-16
    10-15
    11-14
    12-13

Nu gaan we ervan uit dat in de Winner Bracket 5 t/m 8 verliezen en in de Loser Bracket verliezen 13 t/m 16.
    Nu gaan nummer 5 t/m 8 naar de Loser Bracket en nummer 13 t/m 16 liggen uit het toernooi. Dan ziet het er zo uit:

Winner Bracket
    1
    2
    3
    4

Loser Bracket:
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12

Om het gelijk te laten lopen wordt eerst de Loser Bracket een keer gespeeld:

Loser Bracket:
    5-12
    6-11
    7-10
    8-9

9 t/m 12 verliezen dus die liggen uit het toernooi. De brackets zien er als volgt uit:

Winner Bracket:
    1
    2
    3
    4

Loser Bracket:

5
    6
    7
    8

De Wedstrijden zijn dan weer als volgt:

Winner Bracket:
    1-4
    2-3

Loser Bracket:

5-8
    6-7

In de Winner Bracket verliezen 3 en 4 in de Loser Bracket verliezen 7 en 8. De Brackets zien er nu zo uit:

Winner Bracket:
    1
    2

Loser Bracket:

3
    4
    5
    6

Om het weer gelijk te trekken spelen we alleen de Loser Bracket:

Loser Bracket
    3-6
    4-5

5 en 6 verliezen en liggen uit het toernooi. Nu zien de Brackets er als volgt uit:

Winner Bracket
    1
    2

Loser Bracket
    3
    4

Nu spelen we de volgende wedstrijden:

Winner Bracket:
    1-2

Loser Bracket
    3-4

In de Winner Bracket verliest nummer 2 en in de Loser Bracket verliest nummer 4. Nummer 4 ligt uit het toernooi. De Brackets zien er als volgt uit:

Winner Bracket:
    1

Loser Bracket:
    2
    3

1 is de winnaar van de Winner Bracket en staat dus in de finale van het toernooi. De winnaar van de finale van de Loser Bracket wordt zijn tegenstander

dan krijg je dus de wedstrijd:

Loser Bracket:
    2-3

3 verliest en ligt uit het toernooi (derde plaats, hoe toepasselijk :p). Nu is de finale:

1-2

De winnaar hiervan wint het toernooi.

Het enige nadeel van deze manier is dat het heel lang duurt om alle wedstrijden te spelen (en ook om het uit te leggen :p), maar je weet zo wel zeker dat iedereen zijn kans heeft gehad.

11. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ Kryalis.
    Ik heb het net helemaal doorgelopen en het is precies hetzelfde :)
    Je moet de 2 schema's die ik geplaatst heb door elkaar lezen.
    In het eerste schema begint iedereen. De verliezers gaan door naar het 2e schema, dat is de loser bracket en het eerste is dan de winner bracket.
    Zodra iemand verliest in de winner bracket gaat hij ook naar het 2e schema in de loserbracket, daar kan hij nog spelen om door te komen.
    Het is maar wat je makkelijker vindt maar ik kan beter overweg met schema's ;)

Edit: Het enige is dat als degene die alles heeft gewonnen, de finale verliest dan moet de finale overnieuw gespeeld worden. Dit is omdat hij anders eruit ligt door maar 1 keer te verliezen en alle anderen door 2 keer te verliezen.
    Ik heb trouwens schema's voor 4 t/m 16 spelers voor als je niet genoeg mensen hebt ;)

12. K-Pac

K-Pac No PaiN No GaiN

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het heel netjes uitgelegd, mijn complimenten :)_O_ ik kan nie wachten tot we online kunnen met hoogstwaarschijnlijk imo de beste game voor de 360 :), ff vraagie tussendoor, DOAU kon ook al via Live!?? aangezien ik deze niet zag op de BC-lijst, kan die wel gespeeld worden op de 360, want ik bezit geen Xbox meer :)?

alvast bedankt :+

13. Brandts

Brandts Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als hij niet op de BC lijst staat zal hij ook wel niet te spelen zijn op de 360.

14. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, tot mijn spijt kan Dead or Alive Ultimate niet op de 360. Hoop binnenkort van wel

15. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ swordman : Ik kan je gamertag sowieso wel laten staan, mocht je beslissen niet mee te willen doen aan toernooien wil dat toch niet zeggen dat je het spel niet meer online speelt ? :)

Voor de rest : nieuwe aanmeldingen staan erbij, en nee voor zover ik weet is DOA:U nog niet te spelen op de X360.

Ik moet er ook nog even bijzeggen dat ik zelf ook onder de wat meer gemiddelde DOA spelers val. Zelfs met Ayane merk ik dat ik gewoon nog niet echt supergoed ben in vergelijking met sommige mensen. Toernooien prima, en ik ga er in de toekomst echt ook wel aan meedoen....maar nog niet gelijk vanaf het het begin denk ik :)

16. Perfect Mark

Leuk Bevonden:
    0
    Dat zou mij niet zo gek veel uitmaken. Als ik een half uur geoefend heb in de practice mode, wil ik al best een toernooi spelen. Het is maar voor de eer. Ik vind het niet zo erg om te verliezen. Maar ik heb geen zin om veel tijd in de singleplayer door te brengen. Alleen voor de pakjes te unlocken. Daarna ga ik alleen maar op Live spelen. En van betere mensen kan je alleen maar leren, als ze tenminste willen zeggen hoe je die bepaalde moves maakt. Er bestaan zelfs van die kinderachtige mensen die dat niet willen zeggen. Maar op de site van Knights (in Kryalis zn sig) komen straks moves te staan hoe je zo lang mogelijk hoog kunt houden (dus een zo lang mogelijke combo). Dat moet je denk ook ff in de gaten houden als DOA 4 uit is. Ik ga er natuurlijk wel vanuit dat die gasten van Knights hun info willen delen door veel tips te posten ;) Ik ga het in ieder geval zeker in de gaten houden

17. K-Pac

K-Pac No PaiN No GaiN

Leuk Bevonden:
    0
    thnx voor de reacties m.b.t. DOAU, hopen dat ze die snel op de BC flikkeren...
    ik denk dat iedereen sowieso in 't begin ff de pakjes wil unlocken, waar je soms een eeuwigheid mee bezig bent :D maar dat maakt nie uit, en via de practice kan je alle trucjes leren...dus eer er mensen op Live! gaan zijn ze sowieso al wat meer gevorderd :) wat het deste spannender maakt

18. Kryalis

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk, dat had ik dus niet door, je hebt gelijk, klopt prima ^^. Als de rest nu nog niet snapt wat het inhoudt kunnen we er dus niets meer aan doen :p.

19. Feodor

Feodor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    voeg mij ook toe: feodor nl

20. PeeJay

PeeJay Amped-Freestyler

Leuk Bevonden:
    0
    Zet mij er ook maar bij als je wil ben een maat van Giko86 en zal vaak bij hem spelen, binnenkort ook in bezit van een 360

PeeJay1986 is m'n gamertag

Deel Deze Pagina