Ik vind de vooruitgang anders wel erg goed hoor. De interactiviteit met de omgeving is groter geworden, het ziet er veel gedetailleerder uit, het counter-systeem heeft een goede update gekregen en er zijn nieuwe soorten moves bijgekomen waar je ook gebruik maakt van de omgeving. Meer verbeteringen zie je bij andere fighting games ook niet, hoogstens een paar nieuwe modes, maar dat hoeft van mij ook niet.
Qua graphics vind ik de verbetering ook al goed genoeg. De omgevingen zien er echt heel erg gedetailleerd uit, evenals de characters. Toen ik in het straat-level met Hitomi in een plas water stapte schrok ik er gewoon van hoe realistisch dat er uitzag. Games van Team Ninja zitten qua graphics gewoon altijd aan de top en ik denk dat dat bij de uiteindelijke versie van DOA 4 ook zo zal zijn.
Buiten dat zijn er nu 23 personages, terwijl er in Dead or Alive 3 maar 17 waren. De nieuwe zijn Elliot, Kokoro, de vrouwelijke worstelaar (ik heb zo'n gevoel dat het Lisa is, of is dit al bekend?), een vrouwelijke Spartan en nog 2 onbekende, waarnaar ik erg benieuwd ben.
Laatst bewerkt: 14 nov 2005