In Europa issie idd 16+, in Amerika zelfs 17+....
Dit heeft te maken met het bloed wat je ziet in sommige filmpjes, het "sexuele" thema van de game, en de gedeeltelijke naaktheid van de dames blijkbaar
Goed, vanochtend om 10 uur stonden ze (UPS) bij me aan de deur zoals ik had voorspeld. De game natuurlijk gelijk uitgepakt, en zo'n beetje de hele middag zitten spelen.....topgame !!
Ik zal geen ubergrote review schrijven van het spel hier, aangezien ik nogal een hardcore DOA liefhebber ben, ben ik bang dat die review inhoudelijk nogal subjectief zal zijn. Anders gezegd : er is simpelweg niks aan DOA wat ik niet leuk vind
Maar ik ben erg te spreken over de game, even wat puntjes : Wat mij als eerste opviel is het vechtsysteem, ik moest echt even "wennen". Niet zozeer omdat ik lang geen DOA meer heb gespeeld, maar omdat het gewoon wat anders speelt dan dat je gewend bent. Tis heel moeilijk om het te verwoorden, maar het feit dat er nieuwe characters in zitten en de oude een stel leuke moves erbij hebben gekregen, dat opgetelt met het feit dat counteren nu ECHT een goeie timing vergt en counters ook minder damage doen (vergelijkbaar of zelfs nog minder dan in deel 3, maar veel minder dan in deel 2), en dat als je tegenstander op de grond ligt je gewoon door kunt blijven meppen....tja, het is en blijft natuurlijk gewoon DOA, alleen het "voelt" ook echt als een nieuwe. Positief dus lijkt me
Wat me ook opviel is de snelheid van de game, die lat heeft sowieso altijd wel hoog gelegen bij DOA....maar met dit deel is het net alsof ze er nog een schepje bovenop gedaan hebben. Geloof me, als je deze game dalijk gewend bent en je zet later voor de gein eens een keer Tekken(5) aan....dan is het net alsof je bij die laatste in slow-motion zit te spelen
Tja wat kan ik nog meer zeggen, ow ja ! De online functie natuurlijk Maar sorry dames en heren, die heb ik nog niet gecheckt
Althans niet gecheckt in zoverre, ik heb nog geen partijen gespeeld. De lobby heb ik wel even bekeken, dat ziet er wel grappig uit. Zo te zien waren alle leuke modes die in DOA:U zaten ook weer aanwezig Eerst nog even wat oefenen en pakjes unlocken, daarna online.
Ik zal in de Live Experience thread van de week even terugkomen op het online gedeelte, zie daar dus voor meer info van mijn kant.
Dan nog even voor de duidelijkheid, ik heb dus een Amerikaanse versie....en die werkt gewoon PERFECT, perfect zoals in elke betekenis van het woord dus. De enige voorwaarde is idd wel dat je je console op PAL 60 ingesteld hebt staan, of gebruik maakt van een HDTV....anders doen je controllers het blijkbaar niet. Die save-glitch waar ik op internet over las ? Ben um nog niet tegengekomen. Maar ik heb DOA4, IK HEB UM !!
Sorry jongens dat moest er ff uit, ik heb zo lang op deze game zitten wachten....en nu heb ik um eindelijk, wat een heerlijk gevoel Zonder te overdrijven kan ik zeggen dat dit de beste DOA is die ik ooit gespeeld heb, en dan heb ik um nog pas 1 dag in m'n bezit Gelukkig is de Europese release nu ook niet zo ver meer weg, en dan zullen de andere DOA fans hier ook wel gaan ondervinden wat ik bedoel Wat ik er uiteindelijk precies aan kwijt was (game + verzendkosten + invoerrechten) ? Tja, laten we zonder bedragen te noemen zeggen dat ik er aardig wat euries voor neer heb moeten tellen Maar iedere euro daarvan was het waard....IK HEB HEM !!
Genoeg gedold, dit wou ik ff kwijt Hebben jullie nog vragen, just ask....
Jullie horen nog van me _0/
Greetz,
Leroy a.k.a. Z3R0-P4R4DOX
Laatst bewerkt: 16 jan 2006