1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    http://www.12game.com/dead-or-alive-5-ce.htm

2. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Dankje voor de link, heb de CE gelijk besteld. Wou het eerder doen maar ben vergeten dat ik geen Credit card heb :9

3. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    DOA5 Balance Test Combo 2:

Yohei Shimbori/TN:

Als dat (allemaal) gegarandeerde combos zijn dan kan Ayane (en Hayate) dus >50% damage in 1 combo doen (via Critical Burst). Oppassen dus met HighCounter dmg :)
    Edit: Alles op High Counter Strike, maar die >50% van Ayane+Hayate waren met Critical Burst, dus launchen op CB doet wellicht meer dan een Power Blow gebruiken. Erg fair lijkt me, kunnen mensen die geen juggle combo's kunnen nog altijd voor de PB gaan maar doen dan waarschijnlijk minder damage dan iemand die zijn combo's kent. Setup van de CB is natuurlijk niet gegarandeerd.
    Edit2: BackTurned combo's kunnen wellicht ook niet gegarandeerd zijn, ligt eraan of je daarnog uit kan via SlowEscape. Sitdown stuns is me ook nog niet duidelijk of je daar uit kan SlowEscapen of Counteren, dat laatste neem ik van niet. Hopelijk gegarandeerd.

Sarah lijkt minder makkelijk damage te kunnen uitdelen. Maar misschien niet voor max. dmg gegaan, flinke mixups in elk geval.
    Tina's nieuwe neutral stance .. Nice, move that ass ;)

Zack kwam hier goed voor de dag vond ik, interessant dat nieuwe knietje in (2:20), aangezien de oude dubbele knie er ook nog is.
    Ook de eerste keer dat we een CB (Critical Burst) zien vanuit 2 verschillende hits (een Punch maar ook Kick bij Zack). Hopelijk zijn CB's dus niet gelinkt aan een bepaalde move maar gewoon aan de Stun Treshold. De getoonde CB setup voor JannLee (een midpunch na een whiff in een string, bevalt me niet zo). Zou het gewoon vanuit Stun Treshold gaan dan zou je het met meerdere moves kunnen doen (en dus minder opvallend), anders weet de tegenstander vrij snel waar hij extra alert moet zijn en wat de counter dan moet zijn.

Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  4. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Het valt mij op dat gamesites niet erg veel aandacht geven aan deze game, weinig previews en de meeste lopen achter met beelden en filmpjes (sommige hebben alleen nog maar die screens van hayabusa en hayate erop). Zoals op de e3 de game was aanwezig maar niemand had het erover .

Laatst bewerkt: 2 aug 2012
  5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat is inderdaad jammer. Hopelijk zorgt de release voor meer buzz, zeker als de reviews positief zijn.

6. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Xboxhome heeft hem nu ook opeens, maandag nog niet. Goed dat ik toch even heb gewacht. Bestel hem gewoon daar, enkel maar goede ervaringen mee wat betreft release spellen. Alles exact op de dag van release binnen en een paar zelfs te vroeg.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Freestepdodge

8. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Eerste artikel :

http://www.ign.com/ipl/all/news/doa5-august-changes-and-additions/

Nice, maar Critical Burst is wel wat lastiger gemaakt. Veelal 4 ipv 3 hits nodig in een string.

Meer interessante wijzigingen daar.

9. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Denk doordat er steeds meer gegarandeerde situaties komen om damage te doen, en meer veilige aanvallen komen(danku!!), ze het toch wel weer enigzins willen "balanceren" door het wat moeilijker te maken om de max hoogte te krijgen bij een launcher. Dus terug brengen naar 4 hits voor de critical burst.

Omdat er nu meerdere manieren zijn om druk te geven en damage te doen dan voorheen wil TN misschien wel nu de risico vs beloning benadrukken door het wat moeilijker te maken om critical burst te behalen.

Maakt de gameplay ook interessanter denk ik omdat het nu niet altijd de beste optie is om voor de critical burst te gaan, meer variatie in de gameplay. Constant CB zien in de standaard juggle is ook geen reet aan, hoewel DOA5 dankzij de stage interactie er al genoeg variatie bijzit.

[yt]HCXa_Nx7Jns&[/yt]

Laatst bewerkt: 3 aug 2012
  10. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Beetje warrige post maar Team Ninja is zelf ook wat vreemd bezig.. Aan de ene kant willen ze wel luisteren naar de Fighting Comunnity en veranderen ze de game ook zodat DOA toernooi potentieel heeft/krijgt. Maar tegelijkertijd willen ze de grootste groep DOA fans (de casual gamers) tevreden stellen. De Critical Burst is bv iets voor de toernooi spelers, net zoals de stuns waar je niet (makkelijk) uit kunt counteren.
    Maar aan de andere kant hebben ze het "Force Tech" (iemand geforceerd laten opstaan) zo ongeveer weer uit het spel gehaald en dat was toch een flink pressure-middel om een aanval door te zetten.
    Het terug brengen van de getup-kick van 3 niveau's naar 2 had voor mij niet gehoeven (maar geeft de aanvaller wel wat voordeel want je hoeft eigenlijk alleen op de Low kick te letten, de mid-kick kan je dan simpel verdedigen. 50% ipv 33% kans).

Dan veranderen ze de Critical Burst weer van 3 naar 4 hits zodat deze minder makkelijk uit te voeren is. Dit maakt de CB dan minder interessant. Daarna blijkt dat alle characters minimaal nog een single hit hebben waarmee je Critical Burst ook kan triggeren (je moet nog altijd al een stun hebben opgezet). En daarna voegen ze weer een nieuwe critical stun toe waar je niet uit kunt counteren/holden. Deze stun duurt natuurlijk niet zo lang als een CB maar kan je waarschijnlijk altijd opzetten.
    Allemaal een beetje vreemd dus en het gaat alle kant op momenteel. Maar ja dat krijg je in een balancing fase (met bijbehorende feedback daarop).

Ik hoop dat ze uiteindelijk een DOA neer zetten die ook een waardige toernooi fighter is, dat heeft DOA wel verdiend na 7jr (DOA4, Itagaki en zijn focus op sex appeal en casual gaming). De enigste DOA die met de andere fighters mee kon was DOA3.1 en met slechts 1 waardige game bouw je geen community op. En dat is wel belangrijk denk ik, je moet een hardcore community hebben die echt voor de game wil gaan omdat deze gewoon goed is. Deze mensen kunnen dan de hype genereren, toernooien opzetten, websites etc wat dan resulteert in meer casual gamers (die dan online spelen en mogelijk dan offline toernooien willen doen). Grotere community betekent ook meer kans dat DOA5 op toernooien gespeeld kan worden (want entree-geld = prijzengeld)

Het moet echter ook geen Virtua Fighter worden, DOA moet toegankelijk blijven voor de casual gamer, het moet in eerste instantie leuk zijn om te spelen, makkelijk op te pakken maar moeilijk om volledig te doorgronden.
    Om serieus genomen te worden moet DOA iets minder een gokspel zijn en wat meer gegarandeerde combo's/juggles om een domme actie van de tegenstander mee af te straffen.

Op zich heeft TN dit denk ik wel voor elkaar mede door de CB en unholdable stuns, 4punt holds + advanced holds, betere balans in de klasses (grapplers hebben nu ook voordeel bij throws, offensive holds die de andere fighters niet allemaal hebben), de VF characters (en de iets andere serieuzere gameplay die ze meebrengen), side-steps etc.
    Voor de casuals zal de Power Blow + ring-out leuk zijn en blijft er genoeg 'gok'-kans om via hold-mashing terug te kunnen komen in een gevecht. Daarnaast de 'Hot'-graphics, stages en personages natuurlijk :)

Ik hoop zelf nog dat de netcode ditmaal echt goed is maar ook dat er ook nog steeds DOA4 lobby's zijn, evt. met ranked matches zonder lobby als dat qua lag nodig is. Dat vanaf de release de character balance meteen goed is, dat er geen grove fouten in de game zitten (in tegenstelling tot SFxTekken bv) en dat TN snel patches brengt als dat nodig is.
    Oh en dat EIN er toch gewoon bij zit.. Tengu mag wel thuis blijven wat mij betreft ;)

Laatst bewerkt: 4 aug 2012
  11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Gamingeverything *klik voor high-res afbeeldingen

Ga overigens nog gewoon voor de normale editie, om 30 euro meer neer te leggen voor wat de CE geeft vind ik het niet waard.
    Volgens mij zijn deze outfits rechtstreeks geport uit de doa volleyball games en een beetje opgepoetst.

[yt]7CFbQLB1pjQ&[/yt]

Wat gameplay van Tougeki event Japan afgelopen week.

Lei Fang

Laatst bewerkt: 6 aug 2012
  12. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Pics doen het niet. Overigens, die swimsuits zien er wel nice uit. DOAX3 aub. :p

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hij staat nu op mijn "buy-list"

14. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Waar is Helena?!

15. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die zou ik ook graag willen zien ondertussen, aangezien het mijn favoriet is. Maar bij die swimsuit plaatjes zie je bijvoorbeeld ook geen La Mariposa, dus ik ben niet bang dat Helena er niet in zal zitten. Er zijn nog genoeg characters die ik nog niet gezien heb zoals Leon, Brad Wong, Gen Fu, Elliot. Het is nog anderhalve maand tot de release, dus die gaan we in de tussentijd denk wel zien.

16. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Misschien dat Leon en Helena weer vrij te spelen zijn net als in deel 4.
    De anderen zullen wel snel vertoont worden. En er zou nog 1 nieuwe character komen + Pai van VF.

Laatst bewerkt: 7 aug 2012
  17. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Trailer:

Ik hoop wel dat je de Japanse stemmen kunt inschakelen. Dat Engels hoeft van mij niet. :/

18. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik ben blij om te zien dat er nog niets is veranderd in de DOA wereld. Zelfs Ayane en Katsumi vechten nog steeds om dezelfde kerel.

19. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Tof om alle personages weer te zien. Verder wel een gaar filmpje zeg. 8) Is dit nou de opening cinematic, nee toch?

Die van Dead or Alive: Ultimate en de afsluiter van 4 zijn echt geniaal. _O_

20. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Alle tot dusver ontbrekende namen zaten wel in deze trailer volgens mij.

Deel Deze Pagina