1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. SamuraiPizzaDog

SamuraiPizzaDog Jedi Mind.

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga met dit deel ook leren met Gen Fu te vechten denk ik.
    Heb eigelijk nooit echt met hem gespeeld..

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    You lazy bones!

3. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Met Kokoro ging het me soms best goed af. Ik ga ook in dit deel haar mijn main maken.

4. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn main word denk ik Rig en als die niet goed bevalt Lisa.

5. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Training Mode Details
    IGN

La Mariposa Character Breadown
    IGN

6. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Helena, Gen Fu, Elliot, Brad Wong ? check.
    Hmm, tja lijkt er echt op dat EIN en Leon eruit liggen. Zelfs Alpha was te zien in de trailer, dus die uitgelekte lijst lijkt te kloppen. Alleen.. Mila en Pai waren er ook niet bij, dus misschien zien we EIN toch nog terug :)

EIN mag dan redelijk laag op de Tier-lists te vinden zijn, Offbeat Ninja weet er toch flink mee te scoren : http://www.youtube.com/watch?v=HvPmTQG9ZoI
    En nee, Hayate is geen excuus om EIN eruit te wippen (ook al is dat story-wise wel logisch).

Laatst bewerkt: 9 aug 2012
  7. SamuraiPizzaDog

Leuk Bevonden:
    1
    Op 1:44 staat een mevrouw te bellen, wie is dat? :+

8. Forsythia

Forsythia Darkling

Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet gewoon Lisa, die door de belichting blank lijkt?

9. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Zal inderdaad wel Lisa zijn, althans dat is wel wat de meeste mensen denken online.

Some interesting notables:
    Akira and Kokoro are rivals
    Helena and Kokoro are "interested in each other"
    Leifang and Hitomi are "close friends/rivals" (all over cabbage!?)
    Hitomi and Hayate have some relationship but apparently Team NINJA doesn't know...

Personally, still don't approve over Donovan using an assassin to kill an assassin he hired to kill his boss. Other than that... "Yuup."

Hit up the source to catch up with some of the story you may have missed, never known about, or didn't bother trying to piece together.

Via http://www.freestepdodge.com/threads/doa5-story-relationship-chart.990/

Day 6 of IPL's 12 Days of DOA: Christie Breakdown

Bryan's back with a breakdown of a new character as we count down to the second IGN Pro League "I'm a Fighter" Championship event in San Mateo, CA. Today's character breakdown is none other than the femme fatale assassin Christie. Christie is a character who has had her hand in just about every incident in the Dead or Alive story, including killing Helena's mother and attempted assassination of Bayman. It looks like she also has some sort of history with series newcomer Rig. Be sure to check out the game when it comes out on September 25th, until then, let DrDogg give you a sneak peak of Christie's fighting style:

DrDogg said:
    Against a good Christie player, you’re going to have to decide if you block her guard break at the end of a string and allow her to continue her offense (she still has one of the fastest jabs in the game), or attempt to interrupt a potential Jakeiho cancel and risk getting caught by the end of the string, or an attack from Jakeiho. When it’s finally your turn to attack, you still have to worry about the Jakeiho stance because Christie takes a very evasive sidestep when she enters the stance, and can follow it with a second sidestep or a back dash.

Suffice to say, Christie will be a handful, and is arguably one of the best characters in the game at the moment. Expect to see a lot of players flocking to Christie when Dead or Alive 5 hits store shelves on September 25. In the meantime, we’ll have Christie match videos coming your way next week, followed by the next “I’m a Fighter” World Championships in San Mateo, CA the following weekend.
    http://www.freestepdodge.com/threads/day-6-of-ipls-12-days-of-doa-christie-breakdown.988/

Laatst bewerkt: 10 aug 2012
  10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Heb nu echt wel een aantal characters die ik graag wil spelen, en Christie is er 1 van.
    Gen Fu geen afbeelding, misschien is hij niet te spelen maar meer als support voor Eliot z'n "verhaal"?

Laatst bewerkt: 10 aug 2012
  11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Christie was altijd al stoer. Wel opvallend dat ze nu sterker is geworden en dus ook weer populairder zal worden. Non-believers!

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Bass Armstrong Character Breakdown
    IGN
    Freestepdodge
    Hoeveel verschillende stuns zijn er nu, denk dat het stunsysteem het moeilijkste onderdeel van de game is om goed te begrijpen, overigens lijkt het erop dat de grapplers in deze DOA iteratie nu wel goed bruikbaar zijn.

Hoop dat de volgende characters die zullen worden laten zien Helena, Eliot en Brad zijn, en de laatsten zullen Pai, Mila(??) en Gen Fu worden? Wie weet.

13. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Als je serieus DOA 5 wilt leren is deze Guide wel een goeie denk ik

Dead or Alive 5 Official Game Guide [Paperback]

http://www.amazon.co.uk/Dead-Alive-...=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1344972017&sr=1-1

Hij wordt geschreven DrDogg van FreeStepDodge.com die ook alle Character guides van IGN doet, dus beter dan dat krijg je niet denk ik. Wel in het engels, 256 pagina's.

ps: als iemand de guide in NL ziet geef effe een gil!

===================

Kokoro Character Guide:

Kokoro is a Ba Ji Quan user modeled after Virtua Fighter's Akira in concept. She is the half-sister of Dead or Alive's DOATEC president, Helena Douglass. Does Kokoro stack up well in the new engine, or is she in for some troubled times?

Kokoro was a newcomer in Dead or Alive 4 that had a few nice strings but was never really considered to be on the same level as many of the ninja characters. Now, she enters Dead or Alive 5 with all of her powers at the ready. She is formidable, safer than most characters, and with a little luck, can actually hit a Critical Burst in three successful attacks (from our experience so far only Leifang can Burst in less than four hits).

While Kokoro is looking fairly solid in DOA5, she has some great tools and some moderately limited tools. However, this creates a nice balance that gives Kokoro a fighting chance against almost any character in the game. Some of you may have seen Kokoro’s new stance (Heichu) that she can cancel into during many of her combo strings. This stance leads into three different attacks: a low punch, a mid punch and a high punch. All three punches stun on normal hit, while the mid punch is a guard break that leaves her with a slight advantage to continue pushing her offense. The high punch is a stun that doesn’t allow the opponent to counter immediately, although the delay isn’t long enough to score a guaranteed attack.

zie voor de rest IGN: http://www.ign.com/ipl/all/news/doa5-kokoro-character-breakdown/

Laatst bewerkt: 14 aug 2012
  14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Jann Lee Character Breakdown

FreeStepDodge

Gebruikte Jann Lee in DOA2 en weleens in DOA4 naast Eliot en Christie, Whattaa!

Die Prima guide was ik ook al een tijdje in geïnteresseerd, alleen die MK guide was pure troep, goed om te zien dat iemand zoals DrDogg eraan meewerkt.
    Wel weinig pagina's overigens als je het vergelijkt met de guide van Soul Calibur V.

Screens
    [​IMG][​IMG]

Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  15. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jann Lee is wel leuk om te spelen, beetje over-the-top mag ik wel :) Ben zelf pas sinds DOA4 echt met hem aan de slag gegaan en is nu al een tijdje mijn main (was eerst Zack, Hayabusa, Hayate). Speel naast Jann Lee tevens met Hitomi, Ein en mijn 'oude' brawlers. Wil nu vooral aan de gang met Rig, Akira en Sarah en Pai? Maar Jann zal in het begin voor ranked matches wel de beste optie blijven.

Denk dat ik de Prima guide ga halen, altijd links laten liggen die dingen maar bij fighting games is er zoveel wat je kan leren dat alles in 1 plek wel zo handig is (FreeStepDodge en DOAworld voor uptodate tricks).
    Die 256 pagina's kan wel eens meer worden, Dr.Dogg is er momenteel nog mee bezig en hij gaf al aan dat al de character guide rond de 256 is. Mag van mij dubbel zo dik worden :)

De screenshots zullen wel van de ingame filmpjes zijn.. Waarschijnlijk geen pre-rendered CG filmpjes dus, beetje jammer want die waren toch mooi destijds.

Verder zie ik een online training mode? nice! altijd willen hebben
    Misschien kunnen we met de mensen van XBW een eigen groepje opzetten om wat te oefenen / spelen ? :)

Tournament mode was er in DOA4 ook al, maar misschien dat deze niet realtime is maar een echt online toernooi over meerdere dagen die jezelf kan opzetten / inschrijven etc. Mooi voor websites/sponsers om een e-toernooi op te zetten?

Zo te zien hebben ze de Lobby mode erin gelaten (zie "lobby" button), mooi! was beetje bang dat ze alleen ranked 1vs1 / 2vs2 matches (ivm lag) zouden doen zoals bij DOA Dim.
    Die text-chat tijdens een lobby is een beetje vreemd, althans voor xbox dan (iedereen heeft toch headset).. maar voor PS3 misschien wel zo handig.

waar heb je die stats images van? zit daar nog additionele info bij?
    Ik zie dat ze aardig uitgebreid aan de slag gaan (stats zaten ook al bij DOA4 maar dan per regio / fighter niet persoonlijk)
    Edit: via DOAworld neem ik aan. http://www.doaworld.com/forums/inde...oa-news/doa5-eliot-brad-wong-menu-update-r310
    Nog meer foto's daar, filmpje Kasumi vs Sarah en Facebook integratie... Ugh

Video:

Ik zie ook op een foto "Throwdown challenge" staan. Waarschijnlijk kan je die aan je profiel hangen en kunnen vrienden die challenge aangaan waarbij ze dan vechten tegen een offline-mirror van jezelf? DOA Dimensions had ook van die challenges maar die kwamen dan van TeamNinja zelf.

Vraag me of wie er rechts naast de random staat hier? en die daarboven met blauw haar? boven random zal wel Tina of Sarah zijn.
    ..
    Nevermind, zie het al:

Ik zag ook "Playstation store" in hoofdmenu staan? maw, waarschijnlijk veel DLC die je mag kopen. Als er ook maar genoeg spul is om zelf te unlocken

Laatst bewerkt: 15 aug 2012
  16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    En nu ben ik weer aan de beurt:+

[yt]xyJRqldVnJY&[/yt]

Match videos

[yt]TNkRBH0u6JU&[/yt]

[yt]YekwCRpcbPY&[/yt]

[yt]oEr14XDhl3g&[/yt]

[yt]xkzBxeXW_gQ&[/yt]

[yt]tWS6GDNhmtw&[/yt]

[yt]y_Oz6w-uihk&[/yt]

[yt]GYivstO1U20&[/yt]

[yt]8iuv_OcMaQc&[/yt]

Laatst bewerkt: 18 aug 2012
  17. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Vreemd bij dat laatste filmpje van jann lee is een stuk uitgeknipt. springt opeens va 41->34sec ingame tijd (3:04s). powerblow of iets wat we nog niet mogen zien ofzo? flink wat damage in elk geval

Jann lee lijkt goed in elkaar te zitten, alleen een paar juggles maakt de speler niet goed af (niet vol damage). naar een juggle doet hij PP6P en dan K4K (2de kick mist soms dan ook nog eens). Normaal kan je na de PP6P een P6PK doen wat iets meer oplevert (weet even niet of ik notatie goed heb uit mijn hoofd). Misschien dat juggle niet hoog genoeg meer is (tegen hayate).. Ik heb 2PPP ook nog niet gezien door Jann (meen ik). benieuwd of Jann's beste combo nog kan : 99P, PP6P (free) 2PPP

Zie bij Hayate hetzelfde, na een launch met K4K kan je normaal launch nog verlengen met 2P maar zie ik niet gebeuren (die hele punch heb ik niet gezien bij hayate, eruit ?)

Ik las dat Jann van MidTier naar HighTier is gegaan (wat safer en meer gegarandeerde moves) dus hoe dan ook, ziet er interessant uit :)

Laatst bewerkt: 16 aug 2012
  18. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Toernooi DOA Hot Import Nights / IGN IPL Round 2:

18 matches:
    http://www.youtube.com/user/IPLFighters/videos?query=hin

Complete HD toernooi feed (7uur) : http://www.twitch.tv/iplfighters/b/329114945

Gewonnen door een Jann Lee speler: RyuJin ... Nice ;)

Aanraders:

Crazy Steady (Sarah) vs Vanessa (Hitomi)

Persistant Stats (Kasumi) vs Swoozie (Kasumi)

RyuJin (Jann Lee) vs Renarism (Ayane/Tina)

Nog geen losse videos van, zie stream : http://www.twitch.tv/iplfighters/b/329114945

Crazy Steady (Sarah) vs Kayane (Kokoro) : stream @1h:42

Vanessa (Hitomi) vs Silent Legend (Rig) : stream @2h:45m

Crazy Steady (Tina) vs Vanessa (Hitomi) : stream @5h:00m

Laatst bewerkt: 19 aug 2012
  19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Andriasang

20. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Pai en Mila liggen idd voor de hand, maar ik zou denken dat ze in elk geval Pai nog zullen tonen omdat ze van VF komt, beetje raar als je VF characters in een DOA game hebt en ze dan niet toont voor release.

en Genfu is toch al getoond? misschien niet speelbaar nu maar ik verwacht wel dat je die kan kiezen (wellicht geen story-mode ofzo).

"some of each".. niet 1 of each, dus wie weet komen er nog meerdere fighters bij. Ook aangezien dat er na release nog wat aangekondigd kan worden. (toch als DLC?). ben wel benieuwd maar Pai, Genfu en Leon zal ik niet zo missen. Ipv Pai had ik liever een wat unieker character gezien zoals Lei-Fei bv.

Deel Deze Pagina