1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    +1 Goed werk tamerius :thumbs:

2. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Edge 6/10
    Maar ze gaven SFxTekken een 9/10, juist! TTT2 7/10

1up blog review snapt er ook niks van:
    "Having only two strike buttons, alone, is a very big reason why this game will never be as 'competitive' as the fighter community would probably want."

http://www.1up.com/do/blogEntry?bId=9113862

Tja, slechts 2 strike-knoppen, met zo'n simpele setup moet het ook wel een simpele game zijn!

Die 'review' staat vol met onzin en vooroordelen, gelukkig geeft de reviewer geen cijfer. Volgens mij is het ook geen officiele 1up review, maar een locale blogger, anders moeten ze die troela meteen ontslaan!

Zou leuk zijn als de andere media-outlets het spel wat hoger scoren, niet dat het mij wat uitmaakt, maar hoe hoger de score hoe meer mensen het spel wellicht oppikken.

Patch 1.1 is uit voor de PS3 (360 vandaag/morgen), 7MB. Gamercard wordt nu getoond in lobby, verder nog niet duidelijk wat er veranderd is.
    Language bug zit er nog in (EN/JPN stemmen), Lobby 'bug' is ook niet aangepast (je ziet niet wie in lobby zit alleen Host + aantal), online lag is waarschijnlijk niet aangepast, mogelijk een balance patch.

3. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik wacht lekker tot vrijdag! Volgende week hebben we wel een vid item online.

Met DOA vermaak ik me altijd opperbest, dus dat zit wel goed met deeltje 5.

4. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Als je het character selection screen ziet, dan zie je wel dat er ruimte is voor meer characters via DLC. Ik weet niet of ze dat doen, maar ik dacht het wel een keer gelezen te hebben. Maar welke characters uit de vorige delen missen we nu?

Ik kom tot nu toe alleen op:
    Leon
    Ein
    Tengu

5. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    WAT!? Geen Leon, dat is heiligschennis!

Best wel lame, dat was wel 1 van m'n favo DOA 4 karakters.

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Weet ook niet waarom Leon er niet in zit. Misschien omdat hij qua speelstijl veel op Bayman lijkt. Net als de speelstijl van Ein veel lijkt op Hitomi.

7. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, ze speelden toch best wel redelijk verschillend. Dit is dan wel het eerste DOA deel waar ze (hoofd)karakters uit het rooster gehaald hebben.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik koos ze eigenlijk nooit, maar op het oog leek het op elkaar. Maar als je speelt, dan zal je inderdaad het verschil wel merken.

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Haha idd, de meest complexe fighter aller tijden had er ook niet meer nodig :+ Duidelijk een reviewer die er niet veel kaas van gegeten heeft.

En ik zou me ook niet blind staren op de Edge review. Ze zijn daar gek op de 2D revival van SF en alles wat daar aan hangt maar qua 3D fighters zijn ze volgens mij alleen geneigd om VF hoog te scoren en de rest als minderwaardig af te doen

en Btw , wat die online fighters op de DC betreft.. dat was nog met een 56k6 modem adapter.. dus zo goed als onspeelbaar. Je heb geen idee wat lag is in een fighter tot je geprobeerd hebt om over een telefoonlijn SF te spelen tegen een japanner +

Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ein ook niet? Damn, daar kon ik lekker mee spelen (als zoog is dan nog steeds). Ben wel benieuwd naar de Baij characters, Kokoro (eigenlijk nooit mee gespeeld in DOA4) en vooral naar Akira (nooit VF gespeeld, shame on me I know).

11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Voornamelijk Leon + Ein missen we. Ein is qua verhaal nog te verklaren maar waarom Leon eruit is gehaald snapt niemand. Hij speelt niet echt als Bayman, weinig overeenkomende moves maar zit wel in de zelfde klasse. Ein/Hayate/Hitomi lenen meer van elkaar. Master Chief onbtreekt, maar dat is logisch.

Veel mensen hopen op Momiji van Ninja Gaiden (links), Rachel zou ook kunnen

Die twee vind ik wel passen, met name Momiji, maar er zijn al meer vrouwen dan mannen in het spel.
    Verder zijn er nog wat oude bazen die erin zouden kunnen (Alpha is er) en anders kom je al bij de Dynasty Warriors reeks of nog meer VF characters, wat me meer iets voor een echte crossover lijkt te zijn.

Ik verwacht ook niet echt dat er character DLC komt. Laat ze dan maar met een Ultimate/Arcade/Komplete editie komen, incl stages etc.

12. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Tja, ik dacht eerst dat ze nog nooit van VF had gehoord maar ze noemt Virtua ook nog in haar review, gewoon zoeken naar negatieve punten imho.

Edge/Gamer heb ik lange tijd hoog ingeschat (HALO 10/10 dat was destijds een schot in de roos) maar na verloop van tijd zijn ze een andere weg ingeslagen of in elk geval raakte ik steeds minder onder de indruk van de reviews, soms leken ze met controversiele reviews gewoon de publiciteit te zoeken. SFxTekken een 9/10 geven is ook finaal de plank misslaan. De hele FGC schiet die game af en Edge geeft dan juist die fighter een 9, pijnlijk. Ik geloof dat ze tegenwoordig ook een zuster-outlet van IGN zijn, beide onder Future Publishing, wellicht positioneren ze zich als de tegenpool.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Probleem bij Edge is altijd al geweest dat ze allemaal als 'Edge' schrijven.

Dus je weet niet welke reviewer je voor je hebt. Nou was dat voorheen niet zo erg want het waren allemaal lui die ook voor RPS of Eurogamer of noem maar op schreven dus je kon ze er wel uit pikken maar sinds een paar jaar zijn het volgens mij heel veel nieuwe reviewers en zijn de reviews dus ook all over the place

Er zit geen lijn meer in lijkt het wel. Voorheen was het duidelijk dat je niet zomaar een 8 of hoger uitdeelde maar nu lijken de reviewers dat zelf uit te mogen maken en dat komt het niveau niet ten goede.

Zoals met bijna alles was het vroeger een stuk beter :+

Laatst bewerkt: 24 sep 2012
  14. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ik verlies 9 van de 10 keer als jij met Leon speelt. :+

Gelukkig is Genfu weer gewoon van de partij. :cool:

15. Nightbringer

Leuk Bevonden:
    556
    Bayman is gelukkig nog wel van de partij.

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Gelukkig is Christie ook nog steeds van de partij! :+

17. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Denk absoluut niet dat mensen op zoiets zitten te wachten(Capcom anyone?), TN heeft al gezegd niet aan character DLC te doen omdat het "oneerlijk" zou zijn. Persoonlijk hoop ik dat ze free character DLC geven en dat je moet dokken voor shit zoals stages en costumes, lijkt me het beste.

18. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    EDGE is een kutblad. Vooral qua recensies kiezen ze er veels te vaak voor om 'apart' te doen, ipv gewoon objectief naar de game te kijken. Dan kraken ze een goede game af op een klein detailpuntje, en een middelmatige game schrijven ze weer de hemel in om 1 klein onderdeel dat het misschien prima doet.

GamesTM is WEL een uitstekend blad. Gewoon (vrijwel*) altijd de scores voor de games die redelijk overeen komen met de algehele mening.

* Mortal Kombat een 5 geven was een beetje overdreven negatief.

19. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    De review van Edge staat nog niet online, maar iemand heeft de moeite genomen om het uit te schrijven.. Een klein stukje ervan:

" ... Then there are four Virtua Fighter characters to unlock. The prescence of Akira, Sarak, Pai and Gen Fu is jarring, uniting two genre strands that are worlds apart in their treatment of competitive martial arts. Regardless of their heritage, their styles slip in DOA5's roster surprising well: Sarah's long reach and aggressive attacks offer a mix of Jann Lee's long kicks and Hitomi's snappy jabs, while Akira, Pai and Gen Fu feel closer to Leifang and Kokoro in their guarded, hard-to-read stances."

4 Virtua Fighters characters? Wow.. Gen Fu komt van Virtua Fighter? REALLY? RRREEEEAAALLLLLYYYYYY?
    Ugh.. Edge? F*k, wat is dat blad diep gezonken! Naja, die review kan je dus ook negeren, zoiets hoor je gewoon te weten als reviewer.

Ik heb de rest niet eens gelezen maar voor de geintresseerde:
    http://forums.gametrailers.com/viewtopic.php?f=773&t=1265789&start=1000#p37625557

Die 1up review is blijkbaar niet vd site zelf maar een 1up blogger, hoe dan ook het is daar ook duidelijk dat mevrouw de game ook niet juist kan inschatten getuige onderstaande post-wisseling tussen Li112990, NightAntilli en iAmSammyG (reviewster)

* Sorry voor de lange tekst/quotes hieronder, maar ik vind het gewoon mateloos irritant om te zien hoe incompetent sommige reviewers een fighting game beoordelen.. Ik snap best dat je zoiets simpel moet houden voor het casual publiek maar zorg in elk geval dat je weet waar je het over hebt en dat je de belangrijkste vernieuwingen vermeld.

Ze doet alsof dat niet in DOA zit maar sabaki's, counter hit, movement (zeker in 5), frame traps, throws (alhoewel die van VF dieper gaat), Open/Close stance, blocking (Guard break/crush zal ze bedoelen, frame-voordeel etc) zit allemaal in DOA en het is gewoon ignorance/geen kennis hebben van de game en de verwachting dat DOA (met 2 attack-knopen) niet mee zou kunnen met de rest.

Guard crush/break.

Zie boven + mixup.. En turtle speler -> Throw.. Izuna-drop? hallo?

Ik neem aan dat ze hier de techroll varianten bedoelt, ik geloof dat je bij DOA inderdaad niet kan techrollen naar voren, achter of zijkant. Je kan rollen maar 1 kant op (mogelijk zijn er DOA graplers die dat wel kunnen, nooit in verdiept).

Tja als iedereen incorrect gaat roepen (reviewen) dat er geen diepgang in het spel zit dan wordt het wel heel moeilijk voor Tecmo/TN om een geloofwaardig spel neer te zetten. Meh, hopelijk is DOA5 toernooi waardig en toont het spel zelf wat het waard is op de Major's ed.

NightAntilli/FreeStepDodge reageert ook die review:

De reactie van haar ging mijn nekharen wel van overeind staan:
    (wat ingekort hier en daar)

Ongeloofelijk, ze vergeet gewoon de belangrijkste gameplay vernieuwingen te vermelden (Critical Burst, Power Blow, Side Step en Cliffhangers) en dan gaat ze compleet de fout in door te zeggen dat een Power Blow niet uit een Critical Burst is uit te voeren wat totaal incorrect is en juist voor de casual gamers een mooie comeback mechanic is tijdens een Critical Burst (ziet er ook nog eens cool uit). En dan gaat ze helemaal in defensieve-mode reagereren door aan te geven wat ze allemaal wel niet weet, wie ze kent, dat ze op EVO is geweest en dat ze post op SRK. Pff, wist ze maar wat zinnigs over de gameplay van DOA5 te vertellen.. domme doos!

Antwoord van NightAntilli:

En dan is MidnightAntilli nog lief voor d'r geweest vind ik.

Laatst bewerkt: 25 sep 2012
  20. JinKazama

JinKazama Chunli's shoe-shiner

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is trouwens (al?) te koop bij Gamemania, net opgehaald!

Deel Deze Pagina