1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ah, misschien vergis ik mij wel. Er wordt door de pers eigenlijk maar weinig over TAG gesproken. Toch wel jammer, want het is inderdaad een prima uitgewerkte modus.

2. JinKazama

JinKazama Chunli's shoe-shiner

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem sinds gister ja. Persoonlijk kan ik me het meest vinden in de review van IGN. Wel viel me op dat ik zonder de online pass te gebruiken gewoon online kon spelen (WTF), wellicht een foutje en vanavond niet meer maar gister in ieder geval wel.

Voor mij uiteindelijk toch wel een dikke 8 waard.

3. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals gewoonlijk is het weer heerlijk gissen of het online een beetje te pruimen is.
    Reviews zeggen er weinig over en op de gemiddelde fighting game community kom je niet verder dan: "It doesn't matter to me, ive got enough people to play with locally".

4. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik zag Brad ergens in een fimpje op zijn handen lopen en de tegenstander schoppen met zijn benen in de lucht. Is dat een nieuwe move?

De online connectie van DOA is bij mij altijd hit-and-miss geweest, tenminste bij eerdere titels. In sommige reviews lees ik terug dat dat ook het geval is bij de laatste DOA, maar vreemd genoeg probeert men in die gevallen wel een overzee match te spelen. M.a.w. zoek je games in NL en volgens mij moet het allemaal heel goed draaien.

5. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alsof het hier gespeeld gaat worden, ik moest het met andere fighters voornamelijk hebben van andere Europeanen ( voornamelijk Franzen ).

DOA 4 was echt niet te spelen online, zelfs matches tegen Nederlanders waren extreem laggy.
    Mag toch wel hopen dat ze dit keer wat moeite erin hebben gestoken, het is al een karig spel en dan zou het online ook nog eens voor geen meter werken.

6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Als ik me niet vergis is dat een nieuwe stance.

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Op twitch de afgelopen twee dagen al genoeg gezien van de online mode. Zelf spelen is anders, maar het lijkt prima te lopen hoor.

En ik weet niet waarom je het een karig spel noemt, maar volgens mij zitten alle modes die je wilt erin. Het is bepaald geen Marvel vs Capcom 3.

8. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Story mode van een paar uurtjes met verder de standaard modes die je in een fighter mag verwachten.

Komt niet bepaald in de buurt van Mortal Kombat 9, wat ik altijd wel erg jammer vind van andere fighters.
    Makers van fighters lijken soms alleen geïnteresseerd in het neerzetten van een competitieve fighter en vinden het verder niet zo boeiend om leuke modes erin te doen die de gemiddelde gamer bezig te houden.

Laatst bewerkt: 26 sep 2012
  9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Maar ik doe helemaal niets met die andere leuke "boeiende" modi en wie zegt dat andere gamers het wel interesseert?

MK had chess, karting, puzzlecombat etc in zijn games gebouwd... het interesseerde mij totaal niet buiten om even aan mijn nieuwsgierigheid tegemoet te komen. Ik wil gewoon goed vechten, met zoveel mogelijk variatie. De AI profielen bij Tekken vind ik een mooie feature. De TAG modi in DOA is ook prima. DOA heeft daarnaast survival, arcade, story, versus en ben ik nog iets vergeten? In ieder geval voldoende om mij offline bezig te houden voor een tijdje. En natuurlijk een online modus die hopelijk (klopt af) beter werkt dan zijn voorgangers. Story modus in DOA was altijd al een warboel en dat zal nooit veranderen. Koop ik deze game ook niet voor. Het is tegelijk ook hilarisch, met veel onzinnige cutscenes. Altijd leuk om in ieder geval één keer te doorlopen, maar DOA koop ik echt niet voor het verhaal.

10. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ja maar nu noem je ook een uitzonderlijk geval. Wat je ook niet moet vergeten is dat het hele fighter genre komt uit een competitive/Player vs Player achtergrond.

Het hebben van een SP kwam eigenlijk pas echt toen fighters meer naar consoles kwamen. Oude SF's e.d hadden ook alleen maar een arcade mode met een simpel verhaaltje als eindbeeld.

Een goed uitgedachte SP is een prima toevoeging en dat zie ik ook graag. Maar toch heb ik zelf geen probleem ermee dat de voornaamste focus van de ontwikkelaar het competitive/VS gedeelte is. Uiteindelijk stoppen spelers daarin toch de meeste uurtjes en is het ook juist dat gedeelte wat goed gebalanceerd en in orde moet zijn.

11. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Voorheen had je slechts een Story mode met een aaneenschakeling van gevechten. Eigenlijk zoals Arcade mode in DOA5, alleen in DOA5 heb je geen irritante baas meer. De Story mode zoals die nu in DOA5 zit is dan gewoon extra. De enige andere fighter die dat deed was Mortal Kombat. Maar ik houd niet van 2D fighters, dus die heb ik nooit gespeeld.

Tegenwoordig heb je fighting games waar het Tag gebeuren een hele aparte game is. Zoals Street Fighter X Tekken of Tekken Tag Tournament. In DOA zit dat gewoon bij het pakket. Er is bijna geen enkele fighter waar je 1vs 1 hebt en Tag. En online is DOA altijd al uitgebreid geweest.

Qua content heb je volgens niks te klagen met DOA. Zelfs genoeg costumes waar je niet voor hoeft te betalen. En net zoveel levels als een andere fighter, maar bij DOA hebben veel levels meerdere verdiepingen. Is toch wat meer werk dan een standaard Street Fighter level.

Genoeg leuke modes dus. Je kan moeilijk verwachten dat ze ook het Volleybal spel erin stoppen om de gemiddelde gamer nog meer bezig te houden. Er zit al genoeg ongein in, zoals watch, waar je foto's kan maken en opslaan. En je bent al even bezig om alle costumes te unlocken.

12. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Je vergeet toch Mortal Kombat met het tag gebeuren. Al had DOA al de tag functie sinds deeltje 2.

13. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb em vandaag ook even gehaald, kon toch echt niet meer wachten tot vrijdag! ;)

Uit de box gehaald en meteen online gegaan. Ik wou eerst weten hoe DOA online speelbaar is.. Er was meteen een hele lijst games te vinden, allemaal US/CAN/JPN.. Dus zelf maar een lobby gemaakt in de hoop dat er wat nederlanders/europeanen aan het zoeken waren. Tag lobby, 3 wins (in DOA4 is dat max 2). Paar minuutjes gewacht en challenger appears! Game opgezet (Jann Lee, Hayabusa) vs (Rig, Tina). Game was speelbaar, iets van lag. Match verloren maar ik had de knoppen ook niet goed staan (DOA5 heeft niet DOA4 als default staan). In die match wel uitkunnen zoeken waar mijn Tag wissel/Taunt en de rest zit (HPK, PK, HK)..
    Volgende match al iemand anders.. en die was LAG FREE! Gewonnen en daarna doorgespeeld, 10 matches (9 wins) en BLIJ met de online! Dikke smile :)

Bij mij werkt DOA4 ook wel goed online, dus het ligt ook aan je internet verbinding (ik heb Ziggo, het middelste abonnement). Ga ook niet wireless online want geen elke fighter trekt dat goed, dan vraag je om lag. Ik heb daarna eens gekeken waar de mensen vandaan komen, bijna allemaal amerikanen, een canadees en 1tje uit Frankrijk.
    Online gaat het tot nu toe beter dan met DOA4.. Er is hier en daar wat lag merkbaar maar zeer zeker speelbaar (maar veelal minder dan met DOA4). En dat met Amerikanen! Mensen uit NL/DE/UK/BE moet zo goed als lag-free zijn. Mensen uit Frankrijk heb ik vaak niet zo'n goeie verbinding, spanjaarden is vaag gewoon slecht.

Als iemand wat wilt weten hoor ik het wel, ik zal zo nog wat toevoegen van kleine dingetjes die me opvielen... Oh en Rig is badass! De hele game is badass! :)

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Fijn om te horen dat je zo positief bent. Btw, zelfs het laagste Ziggo abo is voldoende om goed online te kunnen gamen. Die heb ik namelijk en nog nooit online op de console of PC problemen gehad omdat de download of upload het niet trok. Wel is er (zoals je zelf al aangaf) een duidelijk risico bij wireless gaming. Werkt vaak prima, maar in sommige omgevingen is het gewoonweg te storingsgevoelig.

15. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Jup ik ben wel zeer positief over de game, maar ik ben dan ook een grote DOA fan dus dat hoeft nog niet veel te zeggen. Het voelt wel erg DOA4 aan moet ik zeggen, niet dat dat slecht is, maar als je heel wat anders verwacht dan valt het misschien wat te tegen.

Wbt Ziggo, ik vroeg me al vaker af of met het laagste abo ook lagfree online kan, goed om te weten.

16. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Hier wat me dingetjes die me opvielen na een uurtje of 2 spelen:

Algemeen:
    ========
    - SFX zijn anders dan bij DOA4 (blows/kicks etc), is even wennen, vind het niet zo goed klinken als DOA4.
    - spel is een tikkeltje langzamer, hierdoor (en andere dingetjes) is de flow anders dan bij DOA4. Voelt anders aan dan de andere DOAs
    - Random settings: je kan uitzetten wie je niet in random wilt hebben (characters + stages), maar je mist de VF cast (akira, sarah, pai).
    misschien omdat ik deze nog niet unlocked heb. Rig+Mila kan je wel aan/uitzetten.
    - counters: zijn best flink afgezwakt, meer dan ik had gedacht. Het window is kleiner (de counter duurt minder lang) en je kan ze niet meer
    achter elkaar spammen zoals bij DOA4, althans die indruk heb ik nu. Damage vd counter heb ik nog niet naar gekeken maar zou wel eens lager
    kunnen zijn.
    - veel moves die unsafe waren lijken nu safe te zijn.. Ik punish normaal alles wat unsafe is met een grab maar aardig wat moves kon ik nu
    niet meer grabben. Dit is goed voor de game, alleen het gaat even wennen worden voor me, meer aanvallend spel hierdoor. Ik kreeg zo vaak
    berichtjes dat ik alleen won omdat ik zo veel grabs gebruik, tja gratis iemand afstraffen of niet?
    - camera: action/classic .. zoomt/draait beetje, valt wel mee
    - graphics zijn goed maar misschien niet zo scherp als DOA4, kleuren zijn okay, DOA5 heeft wel meer poly's, belichting, character models+ etc. Ander stijltje van presentatie etc.
    - water effect op kleding is cool om te zien (bv bij Brad Wong's witte tshirt zag ik het duidelijk)

Online (Lobby)
    ===========
    - geen online pass nodig gehad tot nu toe, hij zit er wel bij.. vreemd
    - bug? sound klinkt vreemd in een online match (volume), gebeurde 2x met dezelfde speler (die had voice aan). Zal wel zo horen, als iemand spreekt dan zet de game het volume lager en dan weer hoger.. Ik vind het irritant, er zijn ook veel mensen met voice online nu (engels natuurlijk)
    - tag: in DOA4 kon je niet alleen tag inspringen maar ook meteen een tag-aanval doen, bv left+tag maar dat lijkt eruit te zijn
    - tag: heb nog geen idee met hoeveel mensen je nu kan taggen, tot nu toe waren alle matches gewoon 1vs1. Moet nog het proberen met 2 controllers op 1 xbox.
    - online is iedereen al meteen unlocked ! behalve alpha152 dan. offline is dit niet zo.. Edit: bij mijn volgende matches was dit niet zo, Host afhankelijk.. je kan wel zien dat de andere speler ze heeft maar kan ze alleen kiezen als je ze ook zelf hebt
    - wil je de game settings in online match aanpassen dan moet je terug naar de lobby, beetje vreemd opgezet (konde ze ook in match-scherm zetten). Het voelt nu aan alsof er twee lobbies zijn.
    - match find : geen sortering op ping/verbinding mogelijk.. vaag, alles staat door elkaar qua verbinding. Sortering lijkt op land te gaan met USA bovenaan. Als je naar onder scrollt door de lobbys zit je opeens weer bij de eerste lobby (maar dit zie/merk je niet). Ik zie maar 20 lobby's en volgens mij is dat het maximale aantal wat je op beeld kan krijgen.
    - search: all/nearby/same, als ik nu zoek op NEARBY dan vind ik alleen mensen uit Frankrijk. SAME = 0 results.
    - je ziet bij search results niet WIE erin een lobby zit alleen de Host, DOA4 deed dit wel.
    - tijdens Tag matches viel me op dat er bij 1 stage stond: 'coming soon', deze was ook niet te kiezen (circus stage)
    - Bij Winner Stays blijft degene die match maakt de host ook naar verlies (bij DOA4 was je de room kwijt, wat altijd al dom was)
    - als je in lobby komt ben je meteen spectator.
    LT = watch fight, hier heb je de text-overlay (RB is uitzetten meen ik)
    A = Change entry (specatator/player)
    X = view fight progress (freeze frame + toont spelers volgorde)
    Start = Text chat (toont xbox keyboard, hopelijk werkt textpad ook)
    B = return to lobby
    Sticks = camera bewegen. dpad=zoom. Dit werkt ook na een win, ik zie het alleen nog niemand doen online.
    - al veel Power Blows gezien (en die gaan vaak goed) maar nog niemand die een Critical Burst had opgezet (of weet te gebruiken)
    - get-up kicks (mid of low) voelt erg unsafe aan, is nog maar 50% kans dus je wordt veel gecounterd

Characters stuff

Jann Lee:
    Er zijn een paar moves uit zijn arsenaal gehaald. 22K en 22P is weg (evasive low kick + evasive dragon punch), waarschijnlijk doordat er nu side-step inzit.
    PPPP is eruit, WTF? Dit is Jann's meest standaard combo, Dragon Punch combo ding.. Oh wacht.. is nu PPP6P geworden, vreemd.

Hayabusa:
    Izuna throw werk nog net zo goed, makkelijker lijkt wel, ging in 1x goed. zelfde timing. De izuna uit advanced counter (ipv 7H is het nu 67H) is wel een stuk lastiger, de timing is veranderd of misschien beweging. Ik kreeg zo snel het laatste deel niet meer voor elkaar: 69H, 23498H, 47896321H .. na aardig wat poging gelukt (met geluk). De mid + low advanced counter (Rekko Izuna) gingen daarna wel redelijk makkelijk. Maar dit is voor mij niet echt bruikbaar, het counter window is een nu stuk kleiner en die extra input (67H ipv 7H bv) is hierdoor extra moeilijk, zal alleen iets voor de Hayabusa Masters zijn in het begin.

Jann Lee voelt best wat overpowered aan als ik eerlijk ben, ik maak nu nog veel foutjes door de nieuwe moves die er in zitten maar ik red me vrij goed. De rest vd cast lijkt redelijk balanced. Online zijn trouwens best veel spelers van niveau, pas tegen 1 newbie gespeeld, de rest wist duidelijk hoe hun characters werken. Online voelt bijna alles lag-free aan (ivgm DOA4).

Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Keep up the informative posts, Tamerius! :thumbs:

Goed dat ze het counter spammen flink hebben afgezwakt in DOA5.

18. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ja de counters zijn echt moeilijker goed in te zetten, gokken/spammen is nu lastiger. Ik weet niet of sommige moves nu een guaranteed follow-up hebben of dat ik te laat met counter ben (of door het beetje input lag). Ik denk dat ze sommige move properties aangepast hebben waardoor counter niet meer tijdig kan. Kan ook door het kortere window zijn dat ik het niet goed doe.

Net flink nog met Rig aan de slag gegaan, er was online iemand die met Mila aan het spelen was tegen me en toen ik merkte dat hij nog aan het oefenen was ben ik overgegaan op Rig om die uit te proberen. Ging al vrij aardig, Rig heeft veel simpele langere combos, is makkelijk om wat moois mee neer te zetten. Is een blijvertje ;)
    Mila ook nog mee gespeeld online, ging wel maar die 'hapert' wat, minder combo strings die je er makkelijk uitgooit (althans zonder mee te oefenen). Meeste mensen spelen ook beter met Rig dan Mila tot nu toe.
    Ben wat Sarah's & Pai's tegenkomen maar tot nu toe lijken die niet overpowered te zijn.. Nog geen Akira/Alpha spelers gezien, wel wat mensen van DOA4 (en amerikaanse Pro fighters)

Jann Lee heb ik een paar keer een Critical Burst mee gehad en ik weet welke slag van hem een CB oplevert maar ik heb nog geen idee welke combo daarvoor moet (was toevoel, het is een move die ik normaal ook al gebruik).

1 Cliff Hanger gedaan tot nu toe en ik miste ook nog. Ik deed een throw en die andere waarschijnlijk ook, we vielen naar beneden en ik had damage en hij niet... dat is een beetje vreemd. Power blows nog niet gedaan, ik weet niet welke move het is, duh :) Ik krijg ze zelf wel om de oren, die PBs, af en toe dan. Het gebeurt niet heel vaak.

Meeste matches zijn goed te doen, enkele lag-free en sommige matches (1 bar) hebben dan duidelijk lag. Nog steeds niet zo erg als bij DOA4 soms het geval is maar laggy matches kunnen voorkomen.

19. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Tag matches kan je niet online spelen met 2 man op 1 xbox en online taggen met 2 man in 1 team lijkt ook niet te kunnen.. Offline tag is wel nog mogelijk met 4 man. Beetje jammer dat ze dit eruit hebben gehaald ook aangezien de Tag strikes eruit zijn.

Via de leaderboards kan je replays downloaden, net zoals bij DOA4, alleen ik zie niet hoe ik mijn matches kan opslaan. Mogelijk alleen in Ranked matches en niet in lobby ?

Die tag-stage 'Coming Soon' is gewoon een stage die je kan kiezen (mijn fout). Online heb ik nu al een paar gezien dat ik opeens Akira + Pai kan kiezen alhoewel ik deze nog niet unlocked had, volgens mij gebeurt dat als de andere speler deze unlocked heeft.

Heb tevens het gevoel dat je DOA5 beter met een arcade stick kan spelen, ik had Side Step eerst staan op Up, Up / Down, Down maar dan ben je Free Step kwijt en die heb je bv nodig om Hayabusa's teleport punch/kick/grab te ontwijken. Ik heb het nu op LB+up / LB+down staan (LB = H+P+K) maar dat werkt niet zo makkelijk.

Laatst bewerkt: 27 sep 2012
  20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    In TTT2 kan je ook niet als Tag team spelen via online(dus 2 consoles online en in zelfde team), gedaan wegens lag, want stel je voor als je alleen teams online tegen komt dan lagged het ontzettend erg.

Dat je niet met 2 man local online kan als team vind ik nogal raar.

Als je replays bekijkt is het dan wel hetzelfde als wat in de match is gebeurt, heb namelijk gelezen dat de replays die je wel kan bekijken een beetje raar doen.

Deel Deze Pagina