1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik bedoelde de post met de Final Fantasy titel op de laatste pagina inderdaad. Geen echte DoA content natuurlijk, maar wel een fanmade cinematic trailer met DoA karakters en allerlei herkenbare moves uit deze serie.

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    [yt]SgMQQZCD5fs[/yt]

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Wie gaan Dead or Alive 5 Ultimate kopen? Het spel komt aanstaande vrijdag uit. Op de Playstation 3 komt ook een Free to Play versie uit met 4 characters, maar dan koop ik liever de hele game. Is al voor 30 euro te vinden. Ik wil namelijk sowieso characters als Helena, La Mariposa, Hitomi, Rachel en Momji hebben. De originele DOA5 kocht ik voor de PS3, maar voor Ultimate stap ik over naar de 360 vanwege de controller. DOA3, DOA Ultimate en DOA4 speelde ik immers al op de Xbox.

Ben alleen een beetje bang over de online community, want DOA5 was best snel dood online. Dit terwijl ik DOA4 jaren heb kunnen spelen online.

4. Cookie

Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb DOA5 misschien 2 dagen gespeeld. Ben echt een enorme DOA fan en speel het sinds deel 2 maar 5 wist me niet echt te boeien. Het is wel leuk dat je nu weer 2x zoveel pakkies hebt maar ik vrees dat dit de eerste DOA titel in 13 jaar wordt die ik skip.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Leuk, maar ik ken nog maar weinig mensen uit mijn omgeving die fighters spelen. En all by myself spelen is weer saai.

New video showing off a variety of modes and techniques in Dead or Alive 5 Ultimate:

0:00 Team Battle
    0:15 Power Launcher
    0:25 Tutorial
    0:47 Combo Challenge
    1:00 Skill Info
    1:11 Movie Theatre
    1:47 Survival Mode
    1:58 BGM Plus

6. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Is dat niet gewoon zo omdat een nieuw deel veel lijkt op het oude deel? DOA4 was fantastisch omdat die een maand na de release van de Xbox 360 verscheen. Dat spel haalde grafisch gezien al ontzettend veel uit de 360. DOA5 is daar niet overheen gegaan vind ik, en qua gameplay pak je het zo weer op als je DOA4 gespeeld hebt. Een nieuwe fighter vind het genre nooit opnieuw uit, maar borduurt voort op de vorige delen. Het voelt daarom nooit helemaal fris aan. Ik vind het ook onzin om voor deze toevoegingen een heel nieuw deel uit te brengen, maar aan de andere kant ben ik ook niet voor de Free to Play versie (mits die naar de 360 komt). Per extra character ben je ook 5 dollar (= euro) kwijt. Dan heb ik liever het complete pakket voor 30 euro. Ik heb gewoon weer zin om online te spelen op mijn Xbox, want anders heb ik voor niets Gold. Al die shooters boeien me niks, dus in mijn optiek blijft dan DOA of FIFA over. Dan heb ik veel liever DOA. Ik heb wel zin om Momji en Rachel te leren spelen. En de online opties zijn weer verder uitgebreid. Online blijven dit soort spellen wel lang leuk, mits er geen lag is.

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Whoa, DOA5 is toch echt grafisch een stuk beter dan DOA4. Ik heb DOA5 even gespeeld maar ik denk omdat TTT2 rond dezelfde tijd was uitgebracht dat ik DOA5 niet echt een eerlijke kans heb kunnen geven, online was overigens ook niet super.

Vind de extra characters, stages, outfits, gamemodes, balance tweaks en "verbeterde online" toch wel wat hebben. Maar ik wacht even af wat de "reviews"(niet van news outlets zoals IGN natuurlijk) zijn of ik het haal.

8. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    De grafische stijl van 5 is anders ten opzichte van deel 4. Deel 4 had echt verbluffende graphics voor januari 2006. Deel 5 is wel mooier, maar anno 2012/2013 ben je meer gewend. Dus dan maken de graphics van DOA5 geen indruk. Het ziet er nog steeds prima uit, dat wel.

9. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Tsja, het is die ''team ninja'' stijl die z'n hoogtepunt wel in 2008 heeft bereikt. Datzelfde had ik ook met Ninja Gaiden 1, die was belachelijk mooi, deel 2 en 3 niet echt bijzonder.

Al ga ik misschien deze game nog wel kopen, al lijkt het me verstandiger om gewoon te wachten en me te verdiepen in Killer Instinct.

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik houd er gewoon van dat DOA simpel is om in te stappen, maar dat er nog steeds skill nodig is om te winnen. Je zal niet verliezen van button bashers als je een beetje kan spelen. De basiscombo's zijn niet moeilijk en dat is leuk voor beginners (en voor mezelf), maar het spel heeft ook genoeg diepgang voor meer hardcore spelers. Spellen als Street Fighter lijken me niks als beginneling. Ik speel daarin niets klaar in ieder geval. Killer Instinct doet me een beetje aan Street Fighter denken, al zal de gameplay best verschillen. Maar ik ga toch geen Xbox One kopen.

11. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Op PSN kan je nu DOA5U de "Core" versie downloaden met 4 characters:
    Kasumi, Ayana, Hayate en Ryu. Ook voor een gelimiteerde tijd krijg je gratis Hitomi en Jann Lee, deze zijn niet meer speelbaar na deze periode.

Je kan online spelen tegen anderen die ook de Core versie hebbe van DOA5U, maar ook de volledige versie. Standaard gamemodes zijn beschikbaar maar de Story mode niet(who cares). 4 euro per character extra. Het belangrijkste onderdeel is gratis en je kan ongelimiteerd online spelen in tegenstelling tot een andere F2P FG(Tekken Revolution).

Als je al DOA5 eerder hebt gekocht op de PS3, dan kan je de costumes, Story mode en titels overzetten.

Helaas niet voor Xbox omdat MS die geweldige regelgevingen heeft voor F2P games.

Laatst bewerkt: 3 sep 2013
  12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Die versie zag ik nog niet staan op de Europese PSN, of ik kijk verkeerd. Wel op de Amerikaanse PSN. Hitomi en Jann Lee zag ik ook niet gratis. Maar ja, wilde hem downloaden, maar het spel was bijna 4 Gb, en op de PS3 moet je dan 8 Gb vrij hebben om het spel te kunnen installeren. Heb geen ruimte meer op mijn HDD en geen zin om weer alles eraf te gooien. Ik heb wel zin om te spelen, maar ik wacht nog wel 2 dagen tot de 360 versie. Erg jammer dat de F2P versie niet op de Xbox te vinden is.

13. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Game is nog niet uit in Europa, PS3 noch Xbox. In iedergeval van wat ik heb gehoord en gezien lijkt DOA5U online een behoorlijke verbetering te zijn ten opzichte van DOA5, maar ik laat eerst de amerikanen en wat europeanen het verder testen voordat het duidelijk is :p. Meh, denk wel dat ik de game haal aangezien het toch maar 30 euro is.

Laatst bewerkt: 4 sep 2013
  14. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Grappig om dezelfde namen te zien als bij de DOA5 launch ;)

De release date in NL is toch morgen he (6de), ik heb em bij yourgamezone.nl besteld en daar zie ik nu opeens de 9de staan (vreemd).

Jammer dat DOA5U zo moeilijk te krijgen is in nederland, lijkt wel of Koei Tecmo problemen heeft met distributie. Ik kon DOA5+ voor Vita ook niet krijgen bij de lokale Mediamarkt/Dixons/Bart Smit en online zijn er maar 6 winkels die DOA5U verkopen? ugh, jammer.

Nog een nieuwtje: DOA 5 ultimate Arcade Edition brengt Sega uit (arcade hal) en daar zou nog een extra character in zitten.. Als het een VF character is, laat ze dan gewoon een VFxDOA ervan maken.
    http://www.freestepdodge.com/threads/a-new-character-for-doa5u-arcade-edition.3308/

edit: heb even in de thread gekeken en iMark, ik zie dat je de PS4 versie had gekocht, daar is de DOA scene inderdaad snel leeg gelopen maar op de 360 vind je nog genoeg lobbies (DOA is echt een xbox fighter). Ik speel zelf elke week nog een paar matches, meestal wordt het wat drukker na 20:00. Overdag is niet veel te doen meen ik.
    Netplay zou bij Ultimate beter zijn (ook al bevestigd door enkele op FreeStepDodge) dus hopelijk kunnen we dan ook meer internationaal spelen. Er zijn ook al weer wat bugs gevonden, maar dat lijkt tegenwoordig niet meer dan normaal, day-one patch is er ook al.

Ben zelf van plan Momiji en Jacky (of Ein) te leren en wat meer tag te spelen. Paar vrienden van me halen em ook en hopelijk blijven die ditmaal wat langer hangen (maar niveau is voornamelijk coach-fighting-fun). Verder benieuwd hoe ze Hayabusa hebben aangepast (ik heb nauwelijks wat van DOA5U gezien, opzettelijk)

Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Zou juist nu niet de PS3 versie populairder zijn, mede door het F2P model, de DOA5U Core Fighters op PSN? Tja, launch was ik erg hype maar helaas niet de tijd erin geïnvesteerd die ik had gehoopt te doen. School start ook weer volgende week...perfecte timing >.> Ik denk dat als ik de game haal het via Yourgamezone doe, de goedkoopste, ik download Core sowieso op de PS3.

Geen idee welk character ik wil spelen maar vind de Virtua Fighter characters wel tof, en Christie ;P

16. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Beetje jammer dat yourgamezone pas de 9e levert in plaats van morgen. Dan ga ik toch maar Core Fighters downloaden op de PS3. In het weekend heb ik tenminste de tijd om te spelen. En dan vanaf volgende week verder met de Xbox versie.

De PS3 versie zal inderdaad nu wel een stuk populairder zijn door de F2P versie. Wat ik ervan begrepen heb werkte dat ook goed met Tekken.

Edit: Trouwens wel tof dat de oude muziek weer terug is, voelt gelijk meer als DOA.

Laatst bewerkt: 5 sep 2013
  17. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Of de PS3 met core-fighters meer mensen trekt vraag ik me af, ik las al dat de mensen de game bij release niet eens konden vinden, stond niet op de PS blog en werd ook niet getoond als nieuwe release in de shop, kon alleen gevonden worden door te zoeken (en dat betreft dan mensen die van de game af weten). Foutje bij Sony neem ik aan.
    Wat ik lees/hoor in DOA scene is dat 360 het platform van keuze is en dat core-fighters niet interessant is voor de meeste spelers die het spel veel spelen, die hebben vaak meerdere main's (of spelen random) en dan is het goedkoper om meteen de volledige game te kopen. Ik ben zelf iemand die slechts met 2-3 characters speelt dus voor mij zou de core-editie goedkoper kunnen zijn, maar ik wil wel de meeste pakjes kunnen zien ook al speel die characters zelf niet, geeft wat meer variatie en sommige spelers gebruiken een vaste outfit wat een persoonlijk tintje geeft.

Anyway, hopelijk levert yourgamezone vandaag nog :)

@Lockum: zag dat je gisteren nog in training mode bezig was, met welke character(s) was je bezig? speel je geen Mila meer? vond dat je die goed onder de knie had en goeie Mila's zijn online flink lastig tegen te spelen, oa die faint low grabs -> punishment en ik geloof dat ze 2 verschillende CBs heeft wat vrij gevaarlijk is (punch + kick) en ze zijn ook nog eens snel opgezet, daarnaast is ze ook nog snel en heeft ze goeie range.

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik had voornamelijk Mila gekozen omdat ze een kleine movelist had, hard slaat en inderdaad erg snel voor een CB kan gaan...maar het is niet echt mijn type character. Ik speel graag characters die veel knoppen in iemand zijn gezicht kan drukken mede door voordeel op block, niet omdat ze perse snelle pokes hebben zodat je mixups kan forceren.

Ik ben gisteren een beetje bezig geweest met Akira en Sarah, vind overigens die knie van Akira ontzettend bruut, hij heeft ook een kleine movelist en slaat hard xD. De throws van Sarah uit haar stances vind echt geweldig, super lange animaties haha, en ze heeft ook veel voordeel op block.

Ik weet overigens niet hoe ze uitpakken in DOA5U, ik ga ook wel Christie en Jacky uitproberen

Laatst bewerkt: 6 sep 2013
  19. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Yourgamezone heeft vanochtend wel het spel verzonden, dus hopelijk is die morgen dan binnen. De F2P versie op de PS3 is niet echt mijn ding, want ik speel nooit met de beschikbare characters. Ik weet alleen wat van Ayane, maar speel veel liever met Helena en La Mariposa. Op basis van de streams lijkt Rachel me ook wel tof, dus daarmee ga ik wel oefenen.

20. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Lockum: Misschien moet je Momiji dan ook eens proberen, heb net even wat free training met haar gedaan (PS3 versie v/e vriend) en ze voelt een beetje aan als Mila maar dan zonder de grabs. Had eigenlijk verwacht dat ze meer als een ninja zou spelen (hayabusa/hayate/kasumi mix) maar dat is niet het geval, ze heeft wel een paar moves van hen. Zal Momiji een tijdje proberen maar 1ste indruk niet helemaal een klik, wel vrij snel meerdere combos naar CB gevonden (stunt vrij makkelijk). Moet met Momiji de training nog doen.

Rachel ook even gedaan en nee, dat is niet mijn personage. Sloom maar krachtig, noobs zullen daar wel PPP mee gaan rammen. Wel geheel eigen stijl, kon het niet terug herleiden. Even command-training gedaan (iets van 65 moves). Ze heeft gelukkig nog wat variaties op die PPP, inclusief een sidestep en een command-throw vanuit PP. Verder lijken veel combos vanuit diagonaal + PPP te gaan. CB zit op (right)(right)P wat voor mij ook nieuw is (meestal iets met linker-trigger als je met pad speelt). Verder lijkt het me geen juggle/combo personage te zijn, echt op power gebouwd. Hoort misschien ook meer bij bass/bayman/leon/etc.
    Ze heeft wel een leuke punishment move: (down)K (in het kruis trappen en dan weg trappen }:])

Hopelijk is Jacky leuk om te spelen en heeft ie wat uitgebreidere move-list.
    Jacky, Ein en Leon nog niet gedaan.. Beetje koorts nu :mad: En mijn eigen 360-versie komt morgen pas, meh

Laatst bewerkt: 6 sep 2013

Deel Deze Pagina