1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead Or Alive 5

Discussie in 'Games' gestart door Pegas, 14 sep 2011.

1. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Weet jij welke characters veel voordeel op block hebben dan? ik zou het zo snel niet weten, maar ik vermoed voornamelijk de VF characters? Ik weet van veel moves wel of ze voordeel/nadeel geven maar zo snel weet ik niet welke personage echt veel voordeel heeft. Neem aan dat je vooral druk wil blijven zetten? Akira is wel een goeie, Christie ook. Goeie Elliot-spelers kunnen dat ook vaak (of het ligt aan mij). Hmm.. Kasumi & Jann Lee (maar die hebben niet echt voordeel uit block maar zijn gewoon snel). Bij hayabusa gebruik ik het zelden, heeft weinig moves die die eigenschap hebben, sommige moves lijken het doen, maar daar kan je gewoon tussen komen en enkele kan je zelfs punishen (jammer genoeg)

Die 1frame knie bedoel je? ik heb zelf nooit serieus met Akira geoefend, maar die knie kan je online geloof ik niet gebruiken (lag). Die throw van sarah cool ja, duurt alleen zo lang (net zoals die van Rig en die irritante Mila grabs).
    Speel zelf liever met een character wat iets meer moves heeft, zodat je er meer je eigen character mee kan maken (kan ook wel met minder moves, maar toch).

Voor mij zou de core-versie best interessant zijn, Hayate speelde ik DOA4 (sinds 5 niet meer), Hayabusa is me main en Kasumi/Ayane heb ik altijd wel een leuke stijl gevonden (i know, all ninja's.. boring boring). Ik las dat Jann Lee (met 2de char.) en nog eentje ook gratis speelbaar zou zijn (tijdelijk ofzo?)

Anders kunnen we met z'n 3en (+Lockum) eens een lobby aanmaken om een beetje te trainen, kan je me op weg helpen met Ayane of Helena :)

Oh trouwens, wel leuk dat je de muziek kan aanpassen in DOA5U. Heb nu een DOA4 track staan bij het hoofd-menu.

Laatst bewerkt: 6 sep 2013
  2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik ben een beetje aan het aanmodderen om eerlijk te zijn, het kan best zijn dat ik voor compleet andere personages ga. Ik heb meerdere DOA5 replays gezien van Akira spelers die online gewoon die knie eruit knallen....dus moet te doen zijn!

Heb de game pas volgende week omdat ik het nog niet heb besteld xD en in het weekend heb ik geen tijd, kan ik zo ook de ervaringen van anderen even lezen hehe.

3. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ik zou je eerlijk gezegd niks bij kunnen brengen, want ik ben helemaal geen kenner op het gebied van fighting games. Het is gewoon zo dat ik sinds 2003 me aangetrokken voelde tot de DOA serie, maar ten tijde van DOA3 wist ik niet eens wat een counter was. Pas toen ik in 2005 DOA Ultimate kocht en voor het eerst online speelde zag ik wat het spel allemaal in huis had qua gameplay. In die tijd speelde ik heel veel en haalde ik nog wel een redelijk niveau. SS gehaald, al was dat in Ultimate niet zo moeilijk qua puntenaantal. Ik dacht een liefhebber te zijn van fighting games, maar Virtua Fighter, Street Fighter, Mortal Kombat, Street Fighter X Tekken, Marvel vs Capcom etc. waren allemaal mijn ding niet. Eigenlijk vind ik het gewoon een saai genre, omdat je er teveel tijd in moet steken om online een beetje mee te kunnen. Precies de reden denk waarom ik DOA altijd wel leuk bleef vinden, omdat het gameplaytechnisch gezien een fighter is die makkelijk op te pikken is voor de casual speler. En dat is wat ik tegenwoordig ben. Ik steek er lange na de tijd niet meer in zoals vroeger. Een kenner ben ik al helemaal niet. For old times sake vind ik het leuk om af en toe een uurtje een lobby in te duiken, maar ik ga niet meer oefenen om een betere speler te worden. Met DOA Ultimate had ik nog een winningspercentage van 85%, maar nu haal ik de 50% niet eens meer. Dat boeit me ook niet meer. Voor mij is dit het perfecte pick up and play spel.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik wilde mijn kennis even oppoetsen voor DOA5U, en vond deze tutorial series die gemaakt is voor DOA5 ontzettend behulpzaam. Nagenoeg alles geld ook voor DOA5U. Dus misschien hebben anderen ook hier baat bij, wel aantekeningen aanzetten voor de links:
    [yt]S_lBSzV6YWY[/yt]

5. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Lockum: ja die youtube-tutorial ken ik, is gemaakt door FreeStepDodge (Emperor Cow is daar een moderator geloof ik, of hij hangt gewoon veel @ FSD). Anyway, die tut is ongeloofelijk uitgebreid en gaat heel diep.
    Maar ik las gisteren dat DOA5U toch flink veel veranderingen heeft, de ground-game zou voor veel characters compleet anders zijn. Stagger/Slow Escapes is ook veranderd, moet nu via block+stick-motions (werkt niet meer via block+buttonbash, block+dpad wel nog?).
    Veel sit-down knocks zijn nu knock-down of ass-down geworden waardoor bepaalde setups niet meer werken. Ik wist helemaal niet dat er gesleuteld zou worden aan het core-systeem zelf, ik ging er vanuit dat er alleen wat nieuwe moves waren en die nieuwe launcher.

Via NeoGaf-user Louie @ http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=663133&page=18 :

Hmmm, benieuwd wat er voor Busa + Lee niet meer werkt.. aan de andere kant, er zullen vast nieuwe mogelijkheden zijn wat ook weer leuk is om te vinden. In elk geval, zijn genoeg mensen die weer zeuren over de veranderingen (zoals altijd natuurlijk)

Ranked matchmaking zou momenteel niet goed werken, TeamNinja is op de hoogte en het zou komen door de drukte (lijkt me sterk, maar goed), ze zijn bezig met een patch (de 2de dus al). Ranked Tag gaat blijkbaar wel snel (matching), throwdowns + lobby mode werken ook normaal. De netcode zelf moet wel beter zijn dan in DOA5 volgens sommige mensen (andere vinden van niet, dunno).

PS3 core-fighters versie is vertraagd in EU (UK althans), volgende week pas.

Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  6. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ha, ja dat komt me bekend voor, voor mij geldt zo'n beetje hetzelfde. Dacht dat ik wat kon vroeger met SF/MK (onder vrienden/arcade hal) maar toen ik online speelde bleek er flink verschil in niveau te zijn en ook geen zin om echt te trainen, speel altijd gewoon voor de fun, nu ook nog. Met DOA2+3 zelfde verhaal, lokaal tegen wat mensen ging het altijd wel goed maar nooit wat getrained, command-training en klaar. Pas bij DOA 4 ben ik iets serieuzer gaan spelen, maar voornamelijk door beter te gaan blocken en iets van uitgebreidere combo's te leren. Maar ook daar was ik slechts A/A+, ben nooit S- of hoger geweest.

In DOA5 ben ik rank E-, voornamelijk omdat ik alleen lobby speel en geen ranked, interesseert me niet en ik merk zo ook wel welk niveau iemand heeft ook zonder zijn rank te zien. Ik wil gewoon wat matches spelen of andere zien spelen in een lobby.
    Training mode zit ik dan ook veel te weinig in, weet zeker dat ik beter zou spelen als ik daar wat meer tijd aan besteed maar ik heb niet veel tijd om aan games te kunnen besteden (werk en andere shit).
    Voor DOA5 heb ik een beetje CriticalBurst + PowerBlow geleerd maar ik gebruik het nog erg weinig eigenlijk (probeer het de laatste tijd wel steeds vaker te doen) maar veel matches (ook tegen S/SS) gaan ook nog redelijk zonder dat te gebruiken en door vrij gesloten te spelen.
    Soms win ik er een paar, maar dan heb ik vaker het idee dat ze me onderschatten door mijn E- rank of doordat ze Hayabusa niet goed kennen (Busa zie je vrij zelden en S/SS spelers gebruiken hem bijna nooit).

Ik heb met Lockum destijds een beetje geoefend en wat tips gegeven maar ik denk dat Lockum nu al meer van het DOA systeem weet dan mij (zie em vaker in training mode dan online mode ;), hij is een stuk serieuzer daarmee dan ik in elk geval)

Anyway, als je DOA5U hebt en je wilt gewoon wat casual games voor de fun doen of wat (simpele) dingen wilt weten/leren laat maar horen (xbltag: quicksilv). Match connectie met NL'ers speelt altijd lekker en normaal vind ik niet snel 5-bar connecties, dus altijd fijn om ook lokaal wat te kunnen spelen.

Ik las net dat er nog iets te unlocken is: "OMG" breast mode..

Ugh, heel leuk Tecmo.. PS3 Motion magic! Krijgen we dat weer jaren lang te horen vd Tekken/SC fans. Niet echt slim van ze, wel grappig dat ze het na al die jaren toch echt er in zetten (die oude 'age'-setting zou dit ook doen, maar dat was onzin, deed niks)

Anyway, heb de game binnen, straks na F1 eens erin gooien en kijken hoe het online is.

Edit: typos + OMG vid

Laatst bewerkt: 7 sep 2013
  7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik dacht dat ik altijd lange lappen tekst typte, maar jij kan er ook wat van haha.
    Ik haal mijn plezier uit zowel online maar ook training mode, vind het leuk om dingen uit te puzzelen. Maar ik zit waarschijnlijk inderdaad teveel in training mode.

Ik heb inderdaad meegekregen dat een aantal dingen die bepaalde characters goed maakten zijn verminderd of verwijderd, en ook forcetechs weg zijn, houd in dat je niet meer een combo op een bepaalde manier kan eindigen waardoor de tegenstander niet de mogelijkheid had tot een kick aanval wanneer ze op de grond lagen. Dit zorgde ervoor dat de aanvallende character vaak nog meer druk kan geven wanneer iemand weer probeert op te staan, schijnbaar wil Team Ninja dit niet.

Allemaal leuke praat maar ik heb de game niet eens!

8. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    ik geloof dat forcetech er wel nog in zit, althans ik merkte dat sommige characters het nog doen (jann lee low-punch bv).

wat de training betreft, ik zou er echt meer tijd aan moeten besteden maar ik kan het niet laten om online te kiezen zodra ik de game aanzet :)
    Game op gezet, eerst even Jacky command-training gedaan en de rest vd uurtjes online wat liggen kloten met Jacky & Momiji.. leer je vrij weinig van, maar wel fun gehad :)

De online is merkbaar veranderd, ze gebruiken andere online-code, meeste matches zijn goed wbt lag tot nu toe (beter dan normaal) maar niet perfect, als je in een lobby match mee kijkt dan is het soms heel anders, bij sommige matches skipt ie hele stukken en is de framerate heel wisselvallig, laggy en niet prettig om naar te kijken. Dit is echt anders dan voorheen.

9. Sasuke26

Sasuke26 Active Member

Leuk Bevonden:
    276
    Ik ga deze week voor de volledige versie op de PlayStation 3. De F2P versie is leuk maar ik wil toch alle karakters en outfits. Ik zag in de PS Store alle pakjes voor 34,95 als het goed is. Wel erg duur toch aangezien die allemaal in Dead or Alive 5 Ultimate zitten?

10. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Nein

Veel costumes die DLC waren in DOA5 zijn wel standaard inbegrepen bij DOAU, maar niet allen. Welke packs er niet bij zitten weet ik niet precies. MAAR als je ze al wel eerder had gekocht voor DOA5 dan kan je ze overzetten naar DOA5U.

De game is verstuurd, waarschijnlijk morgen binnen maar pas vrijdag avond of het weekend er echt mee bezig... denk ik.

Laatst bewerkt: 9 sep 2013
  11. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb even gekeken hoe dat nu eigenlijk zit met de costumes en DLC want het was mij ook niet helemaal duidelijk : bij sommige costumes zie je een DLC icoontje staan maar de outfit staat op disc want de game toont de outfit wel..

Via wikipedia:
    Ik had zelf al enkele DLC packs dus ik vraag me af wat ik nu nog mis van pack 3,6,7+8 want ik zie nog een hoop DLC-icons staan. Jammer genoeg krijg je blijkbaar die male-swimsuits erbij, zat ik niet echt op te wachten.. al een paar idioten online gehad dan alleen die zooi gebruiken.

Game is wederom leuk, genoeg nieuwe dingen te ontdekken en lekker druk online. Als je in de training lobby zit krijg je om de 5-10sec een throwdown-notificatie zo druk was het dus.
    Zaterdag nog een leuke lobby gehad met nederlanders die al duidelijk wisten hoe je van de nieuwe features/characters gebruik moet maken, goeie tips gekregen en veel te gezellig (en dus veel te laat geworden).

Momiji heeft ook haar eigen Izuna en naast haar gewone PowerBlow ook een Airborn PowerBlow (erg cool om te zien). Toen ik dat zag ook meteen een replay opgeslagen..ik won die match toevallig ook nog met mijn Momiji tegen zijn Momiji (Tragic x Snipez) en hij is waarschijnlijk S/SS met reeds 1000g op DOA5U (binnen 18uur gehaald, WTF!). Jammer dat ik geen capture-card heb anders was het misschien leuk om de match hier te posten (misschien met mijn telefoon nog te doen)

12. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    DOA5U heeft toch een Youtube upload functie?

Trouwens wat is precies het nut van een power launcher wanneer je ook een gewone launcher kan gebruiken na de critical burst?

13. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Is youtube niet allen voor de PS3 ? ik heb er eigenlijk niet naar gekeken..

Wat de power launcher betreft, die launcht een stuk hoger.. maar de meeste hoogte kan je niet gebruiken want je moet je tegenstander eerst kunnen raken, dus weer opvangen met bv een high-punch en vanaf daar kan je een juggle doen, ik neem aan een iets langere dan wat voorheen mogelijk was.. maar tot nu toe weet ik ook nog niet precies wat ik er mee kan doen, het opvangen / timen maakt die power launcher ook lastig. Ik heb wat juggles van anderen gezien maar qua damage valt het nog tegen.

@04:43 + 04:51 zie je een powerlauncher juggle maar hij heeft jammer genoeg de stats uitstaan dus je kan niet zien hoeveel extra dmg
    @06:10 gebruikt hij de powerlauncher om het plafond te gebruiken om een combo door te zetten (voorheen kon alleen hayabusa dat in het village level). ik weet niet of alle characters dat nu kunnen, ik neem aan van wel, dat wordt dus een zeer gevaarlijk level.

trouwens, wat me ook op valt.. wat geeft die gast de inputs mooi/netjes in, net een automatische typemachine ofzo. Hij gebruikt ook H (hold) om een string af te kappen daar waar nodig... bijna geen foute inputs, die speelt vast en zeker niet met een reguliere pad :mad: Word ik al jaloers van als ik die inputs zo voorbij zie komen, pokke MS controller ook !

14. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Volgens mij heb je gelijk dat de upload functie alleen voor de PS3 is.

De powerlauncher zou inderdaad erg goed kunnen zijn voor levels met een plafond, maar hoeveel zijn dat er, twee?

Kerel heeft inderdaad schone inputs, denk ook niet dat hij op een 360 controller speelt. Je kan misschien kijken of een MadCatz Fighpad iets is, maar DOA is sowieso al pad vriendelijk, zelfs met 360 controller valt nagenoeg alles te doen.

15. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb nog even gekeken, zit alleen een facebook upload bij voor match-stats ofzo. Je kan wel kiezen om iets te uploaden maar dat is voor je profile video en daar geeft de game aan dat mijn rank te lang is (F).

Ik heb maar even via telefoon geupload, kwaliteit is natuurlijk crap maar is wel te volgen
    (Edit: nog even gevraagd wat Snipez voor Rank had en hij was ook A/A+)

Snipez doet die Air Powerblow een aantal keer, de eerste die raak is gaat meteen het budha-beeld in, daarna geeft ie nog een leuke taunt =)

Ik verlies de match trouwens toch nog, ik had em moeten winnen toen ie in de laatste ronde tegen de wall stond, verkeerde move uitgevoerd maar ja.. we speelde allebij eigenlijk niet zo goed, ik zie een heleboel foutjes.. maar voor een uurtje of 4-5 momiji online zonder in het lab geweest te zijn ging het toch al aardig.
    Momiji's stijl is heel simpel, zo snel mogelijk de lucht in gaan voor je juggles en ze heeft daar veel makkelijke setups voor, bv PP8 en je zit in de lucht. In de lucht kan ze ook een Critical Burst doen wat ook wel cool is. Ze heeft ook een gewone CB.
    Toen ik die air PowerBlow zag ben ik de dag daarna meteen het lab in gegaan voor haar command-training om te kijken hoe dat gaat en heb ik meteen wat combos geoefend, ze heeft vrij veel stuns en daardoor veel CB setups. Ik ken haar nu al een stukje beter en ze is wel een blijvertje ;)

Ik vermoed trouwens dat die air-kicks/punch/PB allemaal te side-steppen zijn maar ik heb het nog niet in de training uitgezocht.

Ik geloof dat er 3 stages zijn met een plafond, weet het ff ook niet zeker. In elk geval Village (Home?), tempel (Sanctuary?) en oil rig (Fuel)

Laatst bewerkt: 10 sep 2013
  16. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    The Fall Classic is een groot toernooi dat zich afgelopen weekend heeft afgespeeld.
    Een van de gespeelde games was DOA5U, en het was één van de grootse DOA5(U) toernooien tot nu toe.

TEAM TOERNOOI
    Vanaf 01:22:00

TOP 8
    Vanaf 01:40:00

TOP 16

POOLS
    Vanaf 00:16:00

COMBO/TUTORIAL VIDEOS
    [yt]5gfc8Anmc6M[/yt]
    [yt]cp5pJ4qjZmw[/yt]
    [yt]Za-3_SamEsA[/yt]
    [yt]GiRNS-v7hVA[/yt]
    [yt]rMLxHGvlB4A[/yt]

Aankomend weekend heb ik tijd voor wat DOA5U :9 Dus voor mensen die me ass willen kicken.... hehe

17. tamerius

tamerius Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Bij deze dan :) paar leuke uurtjes online volgemaakt, volgende keer kunnen we ook online dojo doen, kan je me wat Akira combos leren (zolang die 1frame knie maar niet nodig is ;) )

Van TFC had ik alleen die top 8 @ TeamSpooky gezien dus thx voor posten, kon ze niet vinden !
    Die Jacky Combo video had ik al gevonden, zodra ik de Combo Challenge klaar heb met Jacky kijk ik er nog eens naar. Er is op youtube ook een reeks combo challenges te vinden (in elk geval van Jacky + Akira), wellicht handig (ik liep stuk met Jacky op 1 challenge ivm spacing)

18. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Na gisteren begrijp ik dat het nog een lange weg wordt voordat veel spul aanvoelt als 2e natuur xD
    Dikke ass whooping gekregen haha.

19. Mister Gouken

Mister Gouken Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1frame combo's zijn nogal frusterend.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Dat is niet hetgeen wat ik bedoelde, al acties er omheen, de hele flow van de game.

Deel Deze Pagina