Ik ben een enorme fan van DOA, Dead or Alive : Ultimate vind ik tot nu toe ook echt het beste deel Ik speel het nog vrijwel dagelijks, vaak ook samen met mijn vriendin want dit is een van de weinige spellen die ze leuk vind om mee te doen en waar ze ook nog best goed in is ook soms
De reden echter dat ik er (jammer genoeg) zo weinig online mee speel heeft onder andere te maken met de volgende 2 dingen :
A) 9 van de 10 keer als ik zit te spelen lagt het spel bij mij als de ziekte, en het hoeft nog niet eens echt erg te laggen maar een beetje is me al teveel....nou is een beetje lag in een shooter al irritant, laat staan in een fightinggame Ik erger me dan kapot omdat ik met Ayane (mijn favo character) niet de combo's tevoorschijn kan toveren die me nogmaal gesproken wel lukken.
B) Een goede oplossing tegen lag is om voornamelijk tegen Nederlanders te spelen, ik heb gemerkt dat ik er dan een stuk minder last van heb als wanneer ik met Engelsen of Amerikanen zit te spelen. Het probleem is echter dat ik al een heel geruime tijd thuis zit, en een soort omgedraaid dag en nacht ritme heb ontwikkeld waar ik steeds in blijf hangen. Dat wil dus zeggen dat ik 's nachts na 12en vaak pas online kom, en zo tot een uur of 5 nog weleens wil gaan zitten gamen....tja dan kom je dus weinig Nederlanders tegen op de gemiddelde dag
Oke dat omgedraaide ritme is deels aan mezelf te wijten (als ik niks om handen heb, de volgende dag geen verplichtingen heb, is het voor mij gewoon verdomde moeilijk een fatsoenlijk ritme aan te houden ), maar dan nog vind ik dat de keren dat ik speel ik gewoon teveel last heb van lag. Ook diverse potjes met Nederlanders gespeeld een tijdje terug, maar ook toen was de lag niet helemaal weg....en dan hou ik het gewoon gauw voor gezien.
Ik hoop dat ik hier met DOA4 een stuk minder last van heb, want die game ga ik ook zeker te weten halen en als het ff kan ook VEEL meer online spelen als wat ik tot nu toe gedaan heb met Ultimate. Het vechtsysteem van DOA4 is ook weer een stuk anders dus het zal toch wel ff wennen worden, en hopen dat ik dan met een "schone lei" heel wat meer uurtjes online DOA plezier kan hebben
EDIT : Dit wil overigens niet zeggen dat ik de Live Experience met DOA:U wil opgeven totdat deel 4 uit is DOA gaat bij mij namelijk niet gauw vervelen, en een leuke Live Experience is natuurlijk niet verkeerd. Wat met name ook voor mij erg fijn is aan het online gedeelte van DOA:U is het feit dat communicatie niet zo belangrijk is. Ik heb een contactstoornis, en het verwijt dat ik te weinig spreek wordt me bij bijvoorbeeld een game als Halo 2 nogal gauw naar m'n kop geslingerd....dus als er mensen zijn hier die ook nog weleens na middernacht online zijn doordeweeks (denk het niet maar toch ), of mensen die ook in het weekend nog weleens spelen, voeg me dan gerust toe aan je lijst
Ik kom echt Nederlanders tekort in mijn friends-list waarmee ik lekker DOA:U kan spelen namelijk....En DOA4 ga ik sowieso halen dus misschien heb ik dan al wat meer Nederlanders in mijn lijst staan tegen die tijd
Ow enneuh Conker Mrk. jij staat al in m'n friends-list geloof ik....alleen jammer dus dat ik je vrijwel nooit online treft, waarschijnlijk vanwege onze "tijdsverschillen" dus. Maar ik probeer daar een beetje verandering in te brengen....ik zie trouwens dat Perfect Dark Zero en Dead or Alive 4 voor jou ook must-have's zijn, dus ik hoop je zeker wat vaker online te zien tegen die tijd....kan wel wat vaste mensen gebruiken om online mee te gamen
Een ding is zeker, DOA:U is en blijft een vette titel....ook offline nog steeds een van mijn meest gespeelde Xbox games !!
Laatst bewerkt: 11 okt 2005