Sorry dat ik zo over dit onderwerp blijf uitweiden, maar ik ben opeens weer compleet fan geworden van DOA, en dan vooral van de Mugen Tenshin Clan.
http://media.xbox.gamespy.com/media/566/566556/vids_1.html
Hier is dan een filmpje te vinden die wat meer vertelt over het verhaal tussen Kasumi, Ayane & Hayate. Een samenvatting van hoe ik denk dat het gaat, tussen spoiler tags om voor de mensen die het nog niet willen weten nog even geheim te houden.
Kasumi & Hayate zijn dus zusjes van elkaar, en beide zitten ze in de Mugen-Tenshin clan. Ayane is de half-zus van kasumi, want ze blijkt verwekt te zijn uit een verkrachting door een hele enge vent. Ook wordt ze in de clan als een hoger iemand gezien, zie het eerste deel van de film hierboven. Kasumi n haar broer kunnen het heel erg goed met elkaar vinden, en stiekem vind Ayane Kasumi's broer ook wel tof. Ayane wordt daarna naar een soort van geheime clan gebracht, die in de schaduwen de wacht houdt over de Mugen-Tenshin clan. Daar krijgt Ayane pas te horen dat de moeder van Kasumi ook haar moeder is, en dat vind ze niet zo tof eigenlijk. Ze raakt een beetje verbitterd vanwege het feit dat Kasumi dus als hoger wordt gezien als zij, en omdat ze niet bij haar echte vader en moeder is. De man die ervoor gezorgd heeft dat ze bij zo'n sub-clan kwam, is ook de man die steeds voor haar gezorgd heeft. (Hij bakt voor haar de vis die Kasumi en zei eerst gevangen had, maar waarna Kasumi meteen weer terug moest naar huis, en Ayane achter bleef.)
Dan, na een flink aantal jaren komt de gast die dus de echte vader (hij heet Raidou) van Ayane is weer terug naar de Mugen Tenshin gemeenschap, en slaat daar wat mensen in elkaar. Hij is behoorlijk sterk, want als Ayane de gemeenschap wil verdedigen wordt ze flink afgetuigt. Ze kent die vent, want voordat ze hem aanvalt roept ze nog zijn naam. Hayate is er ook, en hij zal ooit de leider worden van de Mugen Tenshin clan, dus is het zijn plicht om zijn dorp te verdedigen. Ook hij krijgt een flink pak slaag, en als wanhoopsdaad gebruikt hij een bijzondere gave van hem, de Torn Sky blast. Raidou absorbeert dat op de een of andere manier, en Hayate legt bijna het loodje.
Daarna zie je in de film dat Kasumi Hayate verzorgt, maar blijkbaar wil ze meer, want ze jat een belangrijk zwaard mee en verlaat het dorp. (Om Hayate te wreken en Raidou te mollen?) Ayane, die inmiddels niet zo'n hoge pet van Kasumi meer opheeft, krijgt van haar meerdere te horen dat ze Kasumi moet vermoorden, aangezien ze een verraadster is.
Dat is allemaal volgens mij wel redelijk duidelijk, maar er zijn nog een paar vraagjes.
1 ) Wat is nu de link met Hayate & Ein? Hayate ontwaakt ergens in Duitsland, en is zijn geheugen kwijt, en wordt dus Ein. Maar hoe komt hij daar? Is hij geloost door zijn clan omdat hij gefaald heeft het dorp te verdedigen?
2 ) Waarom wordt Kasumi als een verraadster gezien, alleen maar omdat ze volgens mij degene die het dorp heeft aangevallen te grazen wil nemen? Hayabusa deed dat in Ninja Gaiden ook, en dat vond iedereen oke.
3 ) Wie is die idioot die dat dorp aanviel?
4 ) Wat is nou de enige, echte reden waarom Ayane Kasumi nou zo vreselijk haat dat ze haar wil vermoorden?
5) Is er al wat meer bekend over die bijzondere kracht die Hayate had?
6) Waarom is Hayate uiteindelijk ook zo boos op Kasumi, ze wilde hem toch helpen door de gast die het op zijn geweten had hem bijna te vermoorden zelf om te brengen?
Dat zijn gewoon wat vraagjes die in mij opborrelen. Mocht ik fout zitten met mijn verhaal, laat het me maar weten. En voor de rest gewoon afwachten tot 4 Februari. (of de 18e, dat kan ook
)
Klik om te vergroten...