[XOne] Dead Space 3

Discussie in 'Games' gestart door jan_tran, 19 jun 2012.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Kijk en dat bedoel ik dus he. Ik weet nog dat er zo gezeurd werd over Dead Space 2. Dat die game toen al verziekt was door EA en alleen maar action was...nou ik heb mij plenty kapotgeschrokken in DS2 hoor :D. Game Informer zegt zelfs dit over het horror gehalte:

”This is one of the best horror games I’ve ever played”

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439

Meh... Brad klinkt niet helemaal overtuigd. Ziet er zeker niet als een game uit die superieur is aan zijn voorganger(s).

Laatst bewerkt: 5 feb 2013
  3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Interessante uitspraak in de Eurogamer review:

"It's inevitable that how you feel about Dead Space 3 will depend to a great extent on how you perceive the series. If you see it as a beacon of terror in a gaming landscape increasingly obsessed with downloadable doodads, distracting social features and brawny shooting, then Dead Space 3 takes a giant leap in the wrong direction. It's as fidgety and distracted as any late-generation blockbuster game looking to spread its demographic appeal as widely as possible.

Yet if you're happy to cast off your genre expectations, Dead Space 3 ticks most of the boxes you'd want from big budget entertainment. It's a generous game: around 16 hours to complete the single-player story on normal, and that's without all the optional missions or co-op sections, plus a brace of unlockable modes and goodies for repeated play-throughs. Even with the inevitable feature creep, the core stalk-and-slay mechanics are still satisfying enough to shine through. It's also lavishly produced, although the game engine is showing signs of wear and tear: loading times are long and inexpertly hidden, while the character models in the rather florid cut-scenes don't stand up to much scrutiny."

Dat is opgesomd de indruk die ik nu van deel 3 heb. Nog steeds een aardige game, maar bij elk vervolg lijkt de focus meer te verwateren en lijkt de serie verder te vergeten wat het in in de eerste instantie zo speciaal maakte. De insomnia slaat niet alleen bij Isaac maar ook bij de makers toe? Het lijkt ook erg gevoelsmatig op wat bij Assassin's Creed 3 en Resident Evil 6 is gebeurd.

Laatst bewerkt: 5 feb 2013
  4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Idd, maar ik denk dat ik het bij Dead space minder erg vind dan bij RE

DS heeft altijd al een tikkie als een horror versie van Gears of war aangevoeld voor mij

maar wacht toch nog ff met de aanschaf, Ni no kuni moet nog uitgespeeld worden en GoW :Ascension komt er ook alweer aan en ik heb nog een berg andere games liggen

misschien dat ik mn zavvi kortingscodes maar even te gelde maak , dan over een paar weken maar eens spelen

5. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Hier zegt een site juist weer iets wat uitstekend klinkt:

http://gamersyde.com/news_our_videos_of_dead_space_3-13764_en.html

“Dead Space 3 has arrived, after months of waiting, we are finally going to find out if Visceral stayed true to the franchise. After playing the first 5 hours of the game in hard mode – and completing the first 7 chapters -, we can say that the game is a lot more faithful to the first episode than we thought it would be. Some will paradoxically bitch about the feeling of deja vu, but at least you’ll get your share of dark corridors and low gravity sequences – something many feared would not make it to the final game after months of snowy media.”

6. xboxlol

xboxlol Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik heb die review ook gelezen. Wat hij waarschijnlijk bedoelt met "brawny shooting" is de encounters met menselijke vijanden. Iets wat we ook in de demo zagen (en inderdaad, geen zak aan was ;) ).

Wat we waarschijnlijk gaan zien is dat de game nog wel de horror elementen bevat die we gewend zijn van de eerste twee games, maar dat die wat meer afgewisseld worden met actiemomenten (dank u EA-games *sarcasme). Jammer, maar ik denk niet dat het de essentie van de game verpest zolang die horror elementen en jump scares er nog inzitten.

Ik vond het wel raar dat hij juist als nadeel opnoemde dat je strategie vooral bestond uit afstand houden en schieten. Dat is toch in elke Dead space game zo geweest? Waarom is dat plotseling een nadeel?

Ook dat geklaag over de game engine. Ze hebben de 360 versie getest en eerlijk gezegd vind ik het knap dat de 360 dit nog draait. Veel games op de 360 hebben al last van lange laadtijden en/of texture pop-in. (Skyrim, Battlefield 3 )

Dat is nou eenmaal het nadeel van compressie (omdat de 360 DVD gebruikt), en een gebrek aan geheugen.

7. Vicill

Vicill My Bubbles!

Leuk Bevonden:
    8
    Ik moet wel even zeggen dat na het spelen van 5 chapters, ik maar in 1 chapter human enemies ben tegengekomen. Voor de rest was het alleen maar Necromorphs en andere meuk. Dus vind (op het moment!) het gezeur om human enemies niet echt terecht. Ik heb de demo niet gespeeld, dus ik heb geen idee of ik al het stuk gehad heb van de demo waar je tegen humans speelt.

8. Yanink

Yanink Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gister de demo co-op gespeeld, maar moet zeggen dat ik aardig onder de indruk was. Zag er heel vet uit en de co-op modus schijnt ook een andere verhaal lijn te hebben dan de singleplayer versie, dus dat is ook wel geinig.

Heb alleen deel 1 en 2 nooit gespeeld. Is het aan te raden om die eerst te spelen? Want dan koop ik die ook gelijk.

9. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja

10. Yanink

Yanink Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: Haha top, dan ga ik ze nu bestellen

Iemand enig idee waar ze alle 3 te koop zijn? :9

Laatst bewerkt: 6 feb 2013
  11. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    is wel een redelijke must ja ... sowieso voor de verhaallijn, maar deel 1 en 2 behoren sowieso tot de betere games van de afgelopen 5 jaar. Heerlijke franchise! Morgen eindelijk weer een nieuw deel!8)

12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Game Mania misschien. Of kijk op budgetgaming.nl.. Zijn echt hele goede games, vooral 1 is echt geweldig

13. Yanink

Yanink Member

Leuk Bevonden:
    0
    Budgetgaming al gecheckt idd, maar kan ze niet alle 3 bij 1 webstore bestellen.
    Dan maar los bestellen

14. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
  15. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die hebben ze snel gevonden zeg!

16. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Als ik het zo lees gaan ze het snel patchen:p

17. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    EA maakt hier vast wel een spoedgeval van als ze op deze manier micro transacties mislopen :9

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    maar het is de bedoeling dat je direct vanaf dag 1 geld gaat uitgeven als je je wapen aan wilt passen? Of iig dat wil EA graag?

19. Dee0342

Dee0342 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb je resources nodig om wapens te maken/upgraden.
    Deze resources zijn ingame te vinden maar je kunt ze ook kopen met echt geld.

20. brogum

brogum dotgamer

Leuk Bevonden:
    0
    Je hoeft inderdaad niets te kopen. Er wordt alleen de mogelijkheid geboden. Dan heb je ze al eerder en/of hoef je niet of minder te zoeken in de game.:+

Deel Deze Pagina