1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dead Space

Discussie in 'Games' gestart door Sognare, 17 dec 2007.

  1. thomas2000

    thomas2000 Active Member

    Berichten:
    267
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het eens met Smok3y. Denk ook dat je de game na een tijdje wel weer opnieuw wilt spelen.
     
  2. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    dat was echt een kut stuk..
    die achievement was helemaal irritant..
    wel een tijdje mee bezig geweest..
    want je zit zo onder de 50 %;)

    Dead Space Achievement Guide - Don't Get Cocky, Kid

     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    qoute van thomas2000 uit het RE5 topic


    Al die elementen die je noemt maken het nog geen survival horror game wat mij betreft. Dead Space vind ik net zozeer een survival horror spel als DOOMIII.

    Een Silent Hill daarentegen bijvoorbeeld vind ik wel een echt goed voorbeeld. Je bent niet erg mobiel, niet zwaar bewapend. (eigenlijk in veel gevallen weerloos). Je weet niet waar je volgende health boost vandaan komt en wat er nu eigenlijk precies gaande is.

    In Dead Space zie je de voornaamste monsters binnen 10 minuten vol in beeld waardoor de suspense weg is en je wordt overladen met wapens, ammo , medpacks in zo'n grote mate dat je inventory uitpuilt. Nu zou dit niet slecht zijn als het je ook zou dwingen om keuzes te maken, maar de winkeltjes in het spel laten je alle goede items onbeperkt opsparen zonder gevolgen. De oude resident evil's hadden ook zo'n systeem maar daar was de ammo dan weer zo beperkt dat als je zwaar bewapend aan het einde wou komen je het hele spel zuinig aan moest doen.

    Ik vind Dead Space zo'n beetje de beste 3rd person shooter die ik afgelopen jaar gespeeld heb (GOW2 meegerekend) maar ik ben geen moment bang geweest dat ik zonder health of ammo zou komen te zitten. Daarnaast heb je altijd nog je magische GPS die je feilloos naar je volgende doel leidt. Waar is dan de spanning?

    De puzzels zijn ook veredelde fetch quests,.. dus kom ik toch altijd weer terug op het schieten. (wat ik nogmaals heel erg goed vind werken).

    Wat voor mij een survival horror game definieert is dat ik banger moet zijn voor de vijanden dan andersom en dat had ik bij Dead Space gewoonweg niet. Ik liep als een telekinetische space marine links en recht vijanden te dismemberen en door de levels te smijten in plaats van dat ik voor ze op de vlucht moest en in mn broek pieste elke keer als er een de hoek omkwam.
     
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2009
  4. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nou, waar blijft die discussie nou?

    De demo sprak me niet echt aan... maar mensen blijven er wel positieve dingen over zeggen, dus misschien moet ik hem toch eens een keer proberen. Hoe lastig zijn trouwens de achievements bij deze game te halen?
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Die zijn prima te doen , ik heb 625 punten na zo'n anderhalve playthrough en ik heb niet echt mijn best gedaan om zoveel mogelijk achievements te scoren. Zo zijn er nog aardig wat simpele "maak 30 kills met zus en zo wapen" achievements en kleine minigame dingetjes die ik links heb laten liggen. Als je hem 2 keer uitspeelt (of meteen de eerste keer op Hard) zit j een heel eind richting de 1000
     
  6. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist daarom vind ik Dead Space heerlijk wegspelen en doet dat wat mij betreft niets af aan de spanning aangezien deze game mij een aantal keer heerlijk heeft laten schrikken. Spanning bouw je mijns inziens niet op door bewust weinig ammo door de levels heen te leggen. Daarnaast vind ik het fijn dat je a la Fable 2 zo'n GPS hebt.

    Deze game biedt vette graphics, heeft sfeer, leuk verhaal en zorgt ervoor dat je niet continu zinloos aan het ronddwalen bent.

    Voor mij een van de vetste games van 2008.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik zeg niet dat dat DE manier is om spannig op te bouwen maar als ik met nog een halve clip in mn inventory een beetje verwaal dan wordt ik toch wel wat zenuwachtiger dan als ik precies weet waar ik heen moet en ook weet dat ik altijd ammo pickups krijg voor de wapens die ik op dat moment bij me heb :)

    GFX en Sfeer staan buiten kijf, geluid trouwens ook. Als ik mijn nieuwe hs200 setje wil demonstreren met een game dan doe ik of COD:WAW erin of Dead Space.
     
  8. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ach, wat bij mij ook meespeelt is dat ik niet meer zoals vroeger het geduld heb om echte hardcore singleplayer games te spelen.

    Ik wil games in een redelijk tempo kunnen spelen zonder dat ik continu weer moet uitzoeken waar naar toe te gaan of wat te doen. Dead Space en Fable 2 zijn in die zin topgames voor mij.

    Maar goed, voor iedereen is dit natuurlijk persoonlijk.

    Geluid is inderdaad fantastisch :thumbs:
     
  9. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Nice, ik ben overtuigd. Ik zal deze binnenkort es oppakken. Iemand nog tips waar ik hem goedkoop kan vinden?
     
  10. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    In Nederland is 32,- het goedkoopst. In het buitenland kun je hem voor 21,- importeren. Je bent net te laat, laatst had de FRS een aanbieding, was die maar 20,-.
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, €15 was ie toen. :9

    Ik vind de game geweldig.
    Ik zit ook altijd te hopen dat ik om ieder hoekje een raam tegenkom waar ik even een minuutje naar buiten kan staren. Want ruimte is is gewoon prachtig. In real life en in een game.

    Ik zit nu bij dat stukkie waar ik die asteroïden moet kapot knallen. Ik vind de besturing van die turret iets te gevoelig, maar dat kan ook komen doordat ik het tot nu toe maar 1 keer heb geprobeerd.
    Dat stuk daarvoor in dat atrium waar je dus naar buiten kan kijken en die asteroïden voorbij ziet vliegen. _O_
    Waarom heb ik deze game niet eerder gekocht?
     
  12. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Ben ik het helemaal mee eens, maar er waren zeker tegenstanders in de game waarvoor ik dan juist wel bang voor was. Alleen als je weinig ammo had dan was dead space eng, anders was het gewoon een clastro game met ''zombies'' schieten. Al moet ik erbij zeggen dat ik dead space een geweldige game vond.
     
  13. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Dit is een action/horror game. Ik vind zelf persoonlijk het verschil tussen een survival horror en action/horror game best groot.

    Een survival horror is in mijn ogen een game waarbij je heel zuinig met je health en ammo om moet gaan. Heel voorzichtig moet zijn wat betreft je acties. Niet overal kan saven en dat je zelfs door 1 gedrocht kan worden afgemaakt.

    Een action/horror game moet deze elementen juist niet hebben.
     
  14. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan vind ik action/horror games vet en survival/horrors niet :)
     
  15. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Het blijft leuk om naar te kijken!

    [yt]NmZVyzoo2Ww[/yt]
     
  16. Macciez

    Macciez Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    vandaag nog niet gekeken, maar dead space was afgelopen week voor 22E op play.com
     
  17. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Erg vet gedaan! Zou het in meerdere games wel willen zien..
     
  18. Shinobi X

    Shinobi X Active Member

    Berichten:
    496
    Leuk Bevonden:
    0
    Die laatste is best vet. Had ik nog nooit gezien. :9 Zitten nog wel meer leuke tussen trouwens.
     
  19. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb net even "Z-Ball" gespeeld, en moet zeggen dat het een erg leuk concept is, en ook een goede toevoeging aan het spel, dit zorgt voor wat verandering in de constant drukkende sfeer. Dus ben ook even gelijk voor die achievement "Z-Baller" gegaan. Je word er wel snel gedesoriënteerd van.
     
  20. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Echt een geweldige game dit!

    Ik heb net de Leviathan verslagen en kabbelend kontvocht tijdens het gevecht _O_ Fucking spannend en echt heel vet gedaan.
     

Deel Deze Pagina