Deathrow concept-art contest

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door alexbox, 25 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ja idd, kies gewoon zelf en stuur die gasten gewoon een lolly ofzow :)

2. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ff zeggen dat ik practige ideeen had, maar ik had dus niet genoeg tijd om ze uit te werken...
    aangezien school bij mij voor gaat...
    ik wil ook zeggen dat alle mensen hiero die een tekening hebben gemaakt, ook echt wat verdiend hebben....
    en voor de winnaars, alvast gefeliciteerd...

ik hoop dat er ooit nog zo'n prijsvraag komt....

misschien voor Unreal Championship?? :confused:

ik vind het wel jammer, voor mezelf en anderen die niet hun tekening hadden kunnen (af)maken:{ :{

Laatst bewerkt: 7 nov 2002
  3. CyberPunk

CyberPunk XBW Elite member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit vind ik zelf verreweg de lolligste....
    Hij is echt retestrak gemaakt.. Zeer cool gewoon.. :9

4. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Haha, thanks ;)

Nou... let today be the day, guys!

5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.083
    Die is zekers cool :)
    hey Alex....hoe scan jy je potloodtekeningen in?
    Meteen in Photoshop?
    welke resolutie?
    Die tekening hierboven heb je gewoon uit 2 layers ofzo gemaakt toch?
    dus 1 tekenschets en dan zelf ff dat blauwe in een andere layer en dan op elkaar!?
    Als ik tyd heb ga ik die opzet van schets op kleurtje ff proberen vanmiddag...
    Kan deze thread niet gewoon openblyven voor als we vragen hebben over photoshop en/of tekenen etc!?

6. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat bij betreft mag 'ie open blijven hoor!

Ik werk als volgt:

1. Maak de tekening op wit, 180 grams A4 papier met een 0.5mm 2B vulpotlood.
    2. Scan de tekening in op 150 dpi.
    3. Gooi in Photoshop het contrast een beetje omhoog, zodat de lijnen donkerder worden, en de achtergrond witter.
    4. Maak een nieuwe laag en zet deze laag op Multiply (zie tutorial van Kami), zorg dat deze laag BOVEN je scan ligt. Je kan er nu in kleuren maar de donkere kleuren in de onderliggende laag (de schets) blijven erdoorheen schijnen. Soort overtrekpapier-effect dus.
    5. Leef je uit!

Die zakenman is met dezelfde techniek gemaakt, maar daarbij heb ik al het blauw dat IN het mannetje zat gewoon weg gegumd.

7. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    KYK!!!
    HIER heb ik iets aan...who need a truckload of cash for some fancy eductation; Ik vraag het gewoon aan AlexBox !!! :p

Thanx man..ik snap je laatste regeltje nog niet helemaal (blauw in mannetje!?!?) maar dat overzetten van schetsen naar de pc waarby het er nog een beetje degelyk uitziet is toch lastig af en toe...

Ik ga het vanmiddag als ik optyd terug ben uit Alkmaar meteen proberen :)

*Bows in respect; 'Thank u, teachah!'*

8. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die blauwe airbrush strook ging natuurlijk dwars over het mannetje heen, dus alle paint die over dat mannetje heen lag, heb ik weggehaald zodat het lijkt alsof de blauwe verf achter het ventje zit. That's all :)

9. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    dudes is het misschien niet een goed idee om voor dit soort dingen een nieuwe thread te maken met aan het begin een verzameling van alle tips..
    Eventule tips kunnen dan geedit worden in het eerste gedeelte en voor de rest kunnen tekeningen gepost worden etc..

10. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zouden de mensen die geinteresseerd zijn me even een mailtje willen sturen op alex@amercom.nl? Thanks.

11. AAD

AAD -

Leuk Bevonden:
    0
    nou alexbox, je hebt toch mooi gewonnen.

Was wel te verwachten, maar ik ga nu echt niet meer mee doen, want daar kan ik dus toch niet tegen op. Ik had er echt zo veel tijd in gestoken, denk wel meest van allemaal en zit nog niet eens bij de beste 4 :'-(

Trouwens ook felicitaties aan de andere winnaars, de 2e vond ik ook erg mooi.

12. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dank je wel! Blij dat de kogel door de kerk is! :)

Peter Ekstrand (Southend) vroeg me of ik nog werk zocht, hehe. Was wel grappig.

Nou jongens! Van harte gefeliciteerd winnaars! En de voor de niet winnaars: Blijf oefenen! Wie weet sta je volgende keer wel tussen!

13. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Hey dude gefeliciteerd.. en de andere trouwens ook :)

14. SnAw

SnAw Still a few days...

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd Alex! En de rest van de prijswinnaars natuurlijk ook :)

15. Niels

Niels Alion

Leuk Bevonden:
    0
    haha 4e, kewl... Alex man, you rule ;) al was dat natuurlijk niet echt meer een verrassing :D leuke contest trouwens.. een een keertje iets anders dan 3 multiplechoice vragen :+

16. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jup... ERG koel idee :)

17. Yi-Long

Leuk Bevonden:
    2.083
    Alex en de anderen gefeliciteerd :)
    Ik ben er in ieder geval superbly ermee :)
    Het lykt me écht een te gek spel...heb er al zeer veel over gelezen en lyk me echt helemaal myn ding.

Hele leuke contest ja, vooral ook omdat ik nu een beetje geleerd heb om met photoshop te werken en nu ook veel gemotiveerder ben om het ook helemaal goed te gaan leren.
    Ik heb zoveel ideeën in myn hoofd die ik wel kan schetsen uiteraard, maar het is/was erg frustrerend dat het dan daar by bleef.
    Nu ben ik extra gemotiveerd om serieus myzelf te scholen in het afwerken via de computer. :)

18. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    kijk.. dus win je meer als alleen maar het spel.. das cool!! zou ook zeker doorgaan vond je tekening errug strak..

19. Peter OtH

Leuk Bevonden:
    217
    Die aparte thread bedoel je?

20. alexbox

alexbox Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee... een teken-iets prijsvraag. Daar zijn er veel te weinig van :) Begrijpelijk, want een prijsvraag moet toegankelijk zijn voor iedereen, en niet alleen zij die fatsoenlijk met een potlood overweg kunnen. Maar het is toch leuk om als "creatieveling" een keer wat hogere winkansen te hebben, vond je ook niet?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina