1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    Je bent na twee keer dood gaan al je souls kwijt. Daarom moet je elke keer als je er een zooi hebt snel naar de Nexus om te zorgen dat je ze niet weer kwijtraakt. Een beetje een slecht systeem dus, aangezien het de speler niet echt motiveert.

Daarnaast mis ik gewoon plezier tijdens het spelen van deze game. Sommige mensen zullen het praisen omdat het hardcore is, maar dat maakt het nog niet leuk. Als ik daarentegen in bijvoorbeeld SMG2 een hele moeilijke challenge heb waarbij ik ook vele keren dood ga blijf ik het gewoon enorm plezierig om te spelen. In deze game heb ik het na een paar keer wel weer gehad, omdat ik dan weer dat saaie stuk met die skeletten/knights moet doen en het totaal niet fun is.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Echt heel veel lol heb ik ook niet als ik het speel maar het is wel spannend en geeft wel voldoening als je weer een stuk unlocked of een dikke baas verslaat. Het is allemaal wel erg grimmig en je moet heel veel zelf op de harde manier uitvinden zonder dat het spel je ook maar een beetje op weg helpt maar op de 1 of ander manier kan ik dat van Demon's souls wel hebben terwijl ik de meeste andere spellen er echt door zou wegleggen.

Ik weet niet precies wat het is wat het voor mij toch een game maakt die ik wil spelen, misschien de sfeer.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.712
    Dat is toch waarom je juist gamed? Voor mij wel iig. Of het nou lol is door geweldige gameplay, een heerlijk verhaal of een combinatie van beide.

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Dat heb ik dus totaal niet. Ik heb ontzettend veel plezier tijdens het spelen van deze game :)

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Net wereld 2 uitgespeeld, bij 2-2 had ik hulp van iemand die ik gesummoned had en we vlogen er echt doorheen. Ik met mn shield en speer en hij met magic van afstand. Zelfs de flamelurker was geen probleem, ik lokte hem steeds naar me toe en ging dan achter een pilaar staan en hij bleef maar soul arrow casten :)

Twijfel wel hoe ik nu verder zal gaan, verder dan dit ben ik eigenlijk nog niet geweest. Tower Knight zie ik nog niet zo zitten, in 3-1 krijg ik steeds de Plague en de vijanden in 4-1 zijn me nog wat te agressief :+

6. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Goh schuilen en spells spammen... tactische co-op. -.-'

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Is dat niet de bedoeling dan als je met zn 2en speelt? Ik ben nog niet zon hoog level dat ik die Flamelurker toe to toe durf te bevechten

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het een goede tactiek :eek:. Ieder maakt gebruik van zijn specialiteiten en richt zich op één ding. Zo doen ze het meestal ook in MMO's met tanks en dergelijke.

9. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Dan tank je de boss ook, je staat niet achter een pilaar zonder gevaar dat je uberhaupt geraakt wordt. Wel een verschil hoor.

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Tanken en schade opvangen of de boss naar je toe trekken en dan geen schade krijgen? De tweede optie klinkt beter.

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dit spel is volgens mij niet voor jou bedoeld. Een game aanvallen omdat het uitdagend is en je straft op het moment dat je zelf niet goed uitkijkt vind ik wel erg zwak.

DS is namelijk altijd fair. Verlies je je leven, dan verlies je ook alle souls. Maar niet getreurd. Je hebt nog één kans om ze terug te veroveren en dat is door dat stuk gewoon te halen en die souls weer te op te pakken. De spanning is soms te snijden, want op het moment dat je tienduizenden souls hebt verzameld weet je dat je die allemaal kwijt kunt raken (trouwens, waarom loop je eigenlijk met zoveel souls rond?). Pittig, ja. Old skool, ja. Maar zeker geen foute design choice. Wat mij betreft mogen meer games zo zijn. De voldoening die je krijgt als je eindelijk lastige stukken hebt gehaald is gigantisch. Ik weet zeker dat hier iedereen, die het spel al een tijd speelt of heeft uitgespeeld, van tijd tot tijd frustratie heeft gevoeld bij het spelen van DS. Maar meestal was je zelf het probleem, niet het spel. Sterker nog, je krijgt zelfs hints van andere spelers als je PS3 een online verbinding heeft.

M.a.w. ik vind het juist een gigantische motivator dat het spel op deze manier in elkaar steekt. Misschien ben ik dan wel een gamer die een uitdaging verwelkomt?

Laatst bewerkt: 29 jun 2010
  12. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Amen!

Dit is een van de beste games die ik deze generatie gespeeld heb. Daarnaast is het online aspect van deze game gewoon geniaal geïntegreerd in de game. Ben sinds vorige week bezig met een new game (geen NG+ ivm andere kant op willen gaan met character) en besef me weer waarom ik zo hooked was afgelopen winter.

13. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Ik heb begrepen dat andere online spelers jou ook kunnen doden? Gebeurd dit vaak? Want dat lijkt me echt heel irritant.

14. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst, wat een GAME!!!!! Eindelijk is het zover, al sinds de release volg ik dit spel en meerdere malen twijfelde ik of ik het spel niet gewoon moest importeren. Gelukkig toch kunnen wachten, want ik vind de pal versie echt gigantisch mooi. Zowel de artbook als de strategy guide ademen sfeer en kwaliteit uit. Wat ik zo tof aan DS vind is dat je constant moet nadenken hoe je een vijand moet verslaan. Dit doe je dan o.a. door goed te observeren naar zijn bewegingen etc en hierop een tactiek te ontwikkelen. Zoveel andere games ren je gewoon al maaiend over het veld en kill je de ene na de andere vijand. Niet bij DS! Zelf hou ik totaal niet van enorm moeilijke games, maar DS is gewoon anders. Erg moeilijk, maar toch leuk. En dat komt echt ( en dat is al vaak gezegd) doordat DS fair is, ga je dood dan is het jouw schuld, je zag iets niet of pakte het totaal verkeerd aan. Hier leer je van en je komt terug om alsnog een vijand een kopje kleiner te maken, en als je dan het level haalt geeft dat een enorme voldoening. Spel van het jaar 2009 en 2010 wat mij betreft!

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    welke class heb je gekozen?

Ik pak hem binnenkort weer op, maar twijfel of ik ng+ ga doen met mijn royal of aan een nieuwe character begin.

16. SoulSleeper X

SoulSleeper X Stampertje

Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor soort build heb je nu staan? (faith, str, magic, dex?) En zou je hieronder een jouw set-up kunnen posten?(equipment,spells,miracles,soullvl, etc.)

Als je tevreden bent met je huidige build en als die ook goed genoeg is voor de PvP zou ik je bestaande build gewoon houden. Je kan zoveel wapens,armor, etc. Opnieuw of juist voor het eerst krijgen. Daarnaast is het allemaal weer een stukje uitdagender.

Ik heb gisteren in world 1-1 met pure white tendency Mirlalda naar de eeuwige jachtvelden geslagen, wat een mafkees zeg. Jammer dat ik geen female ben in de game, anders had ik nog wat aan haar equipment gehad. Ik kan als tip meegeven om haar niet te gaan opzoeken met een Soullvl van 18. Dat ging bij mij namelijk bijna fout...

17. Wallace

Wallace Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In eerste instantie een knight, maar ga nu toch verder met een Royalty.

Hoe halen jullie pure white tendency, offline of gewoon met online spelen?

18. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Ook binnen. :)

Begin met een hunter.

19. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, dat is zo. Maar alleen als je levend bent. Meestal loop je in DS als geestverschijning rond (als je weer de pijp uit gaat dus). :+

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik ben in deze playthrough nog maar 1 keer ge-invade door een andere speler. En die kwam me ook nog eens frontaal opzoeken met zn enorme schild en enorm trage slagwapen wat ik makkelijk kon ontwijken :+ Volgens mij gebeurt het wel vaker als je een hele hoge level hebt. Het PvP gebeuren is toch iets meer een endgame ding voor ervaren spelers volgens mij.

Deel Deze Pagina