1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4&PS5] Demon's Souls

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 25 apr 2009.

1. Zifnap

Zifnap Cool and collected

Leuk Bevonden:
    2.821
    Na Returnal en Ratchet & Clank te hebben uitgespeeld, vandaag gestart met Demon's Souls. Man man man, wat een prachtige game weer zeg. Graphics, geluiden, animaties, gameplay en sfeer. Het oog voor detail is fenomenaal. De manier hoe tegenstanders met magisch vuur uit elkaar spatten wanneer je ze doodt met een spreuk (ik zie sowieso veel nieuwe combat animaties!). Of wanneer je door een eettafel rolt en je ziet en hoort de individuele stukken tegen de grond klingelen. Wanneer je stopt en luistert hoor je diverse dungeon geluiden om je heen, inclusief de tocht die de vlammen van je zwaard doet oplaaien. En de belichting van ruimtes is één van de beste die ik ooit in games heb gezien. Er zijn zichtbaar veel meer objecten toegevoegd, van varens en ranken met bladeren tegen de muren tot rondslingerend puin, hangende stalen kettingen en achtergelaten uitrustingstukken. Objecten reageren daar waar mogelijk met realistische physics op de speler. Deze remake van Blue Point doet het allemaal. En dan heb ik het nog niet eens over de gameplay gehad, maar die stond al als een rots. Een klassieker pur sang.

Vanavond de phalanx boss verslagen. Dit wordt weer een geweldig avontuur.

EDIT: Hooked! Morgen weer verder. Een technische waardering door Digital Foundry.

Laatst bewerkt: 25 okt 2021
    Killamonkey, Jorrie en Yellow 13 vinden dit leuk.
  2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    3.899
    Jup, erg goede remake, prima game om de PS5 mee in te luiden voor mij.

Zifnap vindt dit leuk.
  3. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    1.507
    Heb die 1e boss nooit gezien. Kwam niet ver vanaf het begin een soort Knight tegen die me 15x in 1 slag kilde uit frustratie verkocht en Returnal in seal ook gelijk verkocht omdat die nog moeilijker zou zijn :+

Yellow 13 vindt dit leuk.
  4. Yellow 13

Yellow 13 QOTY 2019

Leuk Bevonden:
    3.794
    Zelf ook een klein stukje begonnen. Met een knight volgens mij. Besturing is in ieder geval een stuk beter dan Dark Souls. Dat was toch wel ingewikkeld. Alleen het ontwijken moet ik nog onder de knie krijgen. Stond voor de poort van de stad waar de draak overvliegt. Dat is mijn begin. Verdorie wat mooi. :eek::+

Ik ga dood of niet??? :+ En ik dacht nog even dat het de makkelijkste van de games was in het universum van de reeks. :+

Zifnap vindt dit leuk.
  5. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    3.899
    Was dat niet de bedoeling? :+

WorkingTitle vindt dit leuk.
  6. Zifnap

Zifnap Cool and collected

Leuk Bevonden:
    2.821
    "Gemakkelijk" is een relatief concept in de Souls serie. Het is gewoon een kwestie van veel herhalen, muscle memory opbouwen van welke tegenstanders waar staan en welke aanvallen je te verduren krijgt. Niet teveel bommen op gewone tegenstanders gooien, in ieder geval voordat je de Phalanx boss hebt verslagen.

Laatst bewerkt: 25 okt 2021
    Yellow 13 vindt dit leuk.
  7. BrAsKe

BrAsKe Foo Fighters

Leuk Bevonden:
    168
    Ben sins gisteren aan deze game begonnen en speel als Royalty class. Nu ga ik dadelijk de eerste Boss proberen te verslaan. Had toch meer moeite met het begin level Boletarian Palace, dan destijds met Bloodborne in het begin. Maar een zeer vette game tot nu toe!!

Edit:
    De eerste boss verslagen en die was echt makkelijk zeg. Had die in 1x neer en had dit totaal niet verwacht. De volgende boss zal wel moeilijker zijn lijkt mij.

Laatst bewerkt: 4 jan 2022
    Modder-Eter en Zifnap vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina