[Den Haag]Leraar neergeschoten - Deel 2

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 13 jan 2004.

1. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Aangezien het eerste topic verzandde in één grote discriminerende bende hier een tweede deel. Het moge duidelijk zijn dat niemand het in het hoofd haalt weer racistische leuzen te voorschijn te halen, die worden direct aangepakt.

Het bericht:

In het Haagse Stevin College heeft zich om ongeveer 13.30 uur een schietpartij voorgedaan. Volgens enkele ooggetuigen is daarbij een conrector van de school door zijn hoofd geschoten. Hij is zwaargewond per helikopter afgevoerd naar een ziekenhuis. Alle leerlingen van het Stevin College zijn naar huis gestuurd.

Omstanders melden dat een geschorste leerling (17) verhaal ging halen bij de docent. Volgens een getuige zou de dader een vuurwapen bij zich hebben gehad van 50 centimeter lang. De politie is met speurhonden naar de schutter op zoek.

Volgens ooggetuigen is het slachtoffer conrector Van Wieren, die naast conrector ook biologieleraar is. Dit meldt het Radio 1. Volgens de Haagsche Courant zou de man inmiddels overleden zijn. Andere bronnen spreken dit tegen. De politie Haaglanden heeft de dood van de man nog niet bevestigd, noch ontkend.

In een reactie laat Minister Van der Hoeven van Onderwijs weten de schietpartij "afgrijselijk" te vinden. De Minister, die op dit moment in werkbezoek in China is snapt niet "dat jonge mensen met een wapen problemen op willen lossen".

Ook vice-voorzitter De Jong van Onderwijsbond CNV reageert geschokt: "Ik had het niet voor mogelijk geacht dat dit in Nederland zou gebeuren." Hij voegde hier aan toe dat hij niets voelt voor nog meer veiligheidsmaatregelen op scholen.

2. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Jezus, hoe haal je het in je hoofd om je conrector dood te schieten zeg :{

3. TheWalrus

TheWalrus Guest

Ik vind dit erg schokkend. Een jongere die een vuurwapen bij zich draagt vind ik al erg genoeg. Inplaats van de straf te accepteren en te beseffen dat hij degene is die de regels overtreden heeft schuift deze jongen zijn schuld af op degene die hem de straf heeft gegeven. iemand die dusdanig labiel en egocentrisch is mag wat mij betreft zijn leven lang opgesloten worden.

4. TheWalrus

TheWalrus Guest

mmvdstam: je mentor vind je een beter idee?|:-

5. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    *schudt hoofd*

en alweer gaan we Amerika achterna... :{

erg spijtig dit...

6. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Wat wel nadelig zal zijn is de straf van deze gast, aangezien hij minderjarig is mag hij niet zitten..... 'K ben benieuwd hij ze met hem gaan doen....

7. mvdstam

mvdstam Active Member

Leuk Bevonden:
    4
    Nah, liever gewoon helemaal niemand ;) (Zo bedoelde ik het trouwens niet)

8. T-NC

T-NC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt erg mensen wan tegen woordig zijn raar ze denken dat ze alles kunnen oplossen met geweld of zelfs VUURWAPENS.......misschien heeft deze gats te veel computerspelletjes gespeelt

9. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    dat begrijp ik nu helemaal niet...

waarom ga je ervan uit dat die jongen goed is, en beïnvloed moet zijn door iets, om zo'n gruwelijke daad te plegen??

als je zoiets doet, MOET er iets fout zitten in de jongen zelf hoor, er zijn zoveel mensen die Counterstrike doen, maar hoeveel schieten er leraren (of andere mensen) neer? juist, misschien 0,00000001%

10. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Ze moeten hem eerst te pakken te zien krijgen, vaak plegen daders van zulke incidenten zelfmoord na afloop. Kijk maar naar de daders van Columbine highschool....

Maar is dit een uitwas van ons tolerantiebeleid? Is dit echt 'overgevlogen' vanuit Amerika? Heeft dit echt te maken met intergratie? Nee, zoiets valt niet te verklaren, het is gewoon werk van een geschift individu. Het is makkelijk om groepen tot zondebok te betitelen (zie vorige topic :{ ) maar in mijn ogen is de enige bij die 'echt fout' is de dader zelf.....

Laten wij in elk geval hopen dat die docent in leven blijft ....

11. ludo

ludo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    kom op zeg je lijkt me oma wel die geeft ook computerspelletjes de schuld van al het geweld in de wereld

12. Hordo

Hordo Wormen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    21
    De gast die dit heeft gedaan mogen ze zelf executeren... zieke geest. IQ van een doos natuurlijk. Ik hoop echt dat ze hem pakken en dan voor de rest van zijn leven achter de tralies.

13. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Zoals ik in mijn bovenstaande post al zie... de schuld geven aan groepen/dingen/ etc..... is makkelijk, te makkelijk, dit is gewoon werk van een gek.

14. VoYTeC

VoYTeC Xbox Af -_-

Leuk Bevonden:
    1
    Omg Ik hoop dat ze die gast achter slot en grendel krijgen en dat hij voor de rest van zn leven voor zijn eigen eten moet werken!

15. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Dit kan gewoon niet. Een jongen van 17 met een wapen op zak. te gek voor woorden. En dan ook nog iemand neerschieten om dat ie van school is afgestuurd, of wat er ook gebeurt was. Niet normaal. Ookal speelde dit misschien al wel 5 jaar af die ruzie of iets dergelijks dan nog kan dat gewoon niet. Alleen al hoe hij aan het vuurwapen kan komen is al te gek voor woorden, maar tegenwoordig kan alles....helaas...!

16. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hij is 17 en mag dus gewoon zitten, alleen wordt het in een jeugdgevangenis.

Onder de twaalf ben je niet aansprakelijk voor je daden en zou je waarschijnlijk uit huis geplaatst worden in een heropvoedingsinrichting.

Correct me if i am wrong.

Ik heb ook wat leraren gehad die om te schieten waren, maar het ook nog doen gaat wel erg ver.

17. SplinterX

SplinterX ^Chief^

Leuk Bevonden:
    1
    Hij meot naar een psygische inrichting en daar voor derest van zijn leven zitten!!

18. Xmaster

Xmaster XBW ELITE LID

Leuk Bevonden:
    9
    Zie ook bovenstaande post trouwens + nog een paar andere

En als iedereen emotioneel gaat denken vanuit zijn gevoel gaat het helmaal nergens heen met dit land! Iedereen heeft recht op een eerlijk proces en fatsoenlijke omstandigheden tijdens het ondergaan van de straf. Anders verlaag je jezelf tot het niveau van de dader en zijn wij helemaal geen parlemantaire democratie en rechtstaat meer.
    Maar dat de (cel)straffen te laag zijn in Nederland ben ik het wel mee eens.....

Laatst bewerkt: 13 jan 2004
  19. Lord<>Snowboard

Lord<>Snowboard ~XBW Member~

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is gewoon erg, in een bui van woede kan een mens veel te extreme dinge doen maar dit gaan toch ver boven de limiet. Ik hoop dat ze de persoon in questie oppakken en zwaar aanpakken. Als ik hem dan een straf moet toewijzen wordt het in ieder geval geen doodstraf,

20. Dit vind ik een redelijk rare post, als men iemand executeerd verlaag je je (zoals hier ook al gezegd wordt) naar het niveau van de dader. Ik weet dat die leraar neer schieten echt heel slecht is en totaal nergens op slaat en ik gun hem ook van harte een levenslange straf, maar de dood, dat nou net weer niet.

(Toch vind ik het raar dat Nederland zo soft is wat betreft straffen, er is een grote kans dat deze jongen er nog redelijk van af komt en dat is volgens mij ook niet de bedoeling :{ )

Deel Deze Pagina