Ik vind het een logische aanpassing want de rol van de AR is volgens mij niet om super accuraat op meer dan medium range headshots mee te kunnen maken. Dat is de rol van de scout rifle , en die klasse (en de pulse rifle) was in de crucible gewoon overbodig omdat de AR's dat ook allemaal kunnen. Headshots met een AR moeten meer moeite kosten dan headshots met een Scout rifle.
Er mag best wat gedifferentieerd worden in de rollen van de wapens. Als je bijv kijkt naar BF4 dan heeft een keuze tussen een carbine of PDW en een DMR echt een effect op hoe je het beste kan spelen. In Destiny kon je met een AR gewoon alles en dus had iedereen zowat een AR.
Ook de lagere crit damage vind ik logisch. Neem ik weer even BF4 als voorbeeld. De DMR's en Snipers hebben vaak een hoger kaliber of hogere muzzle velocity en doen dus meer damage per shot en meer damage per headshot. Daar staat tegenover dat een Carbine of PDW of Assault user in dezelfde tijd meer pogingen op een headshot kan doen en op korte afstand veel sneller kan reageren en schieten en niet perse heel accuraat hoeft te zijn om een kans te maken
vind het een hele logische aanpassing en hoop dat ze doorgaan met dit soort updates om de balans zo te krijgen dat afhankelijk van hoe je kiest te spelen elk wapen een duidelijke rol krijgt met duidelijke zwakke en sterke punten.
Zo houd je een MP interessant, bij verschillende wapens moeten verschillende skill sets en verschillende speelstijlen horen.
De AR in Destiny zou volgens mij de gun moeten zijn die overal een beetje goed in is maar nergens in uitblinkt. De all-rounder zeg maar. Niet een gun die in alle situaties domineert
En ik vind het voor PvE ook een verbetering , hoe meer variatie in hoe je de wapens het beste kan gebruiken hoe meer rol specifiek je moet gaan denken en hoe meer je samen moet werken met je fireteam. En dat samenwerken is 1 van de dingen die Destiny leuk maakt. Dus hoe verder de sterke en zwakke punten van spelers die voor CQC gaan en de spelers die meer voor de langere range en overwatch rol gaan uit elkaar gaan liggen hoe leuker wat mij betreft. Hoe minder alleskunners er zijn hoe interessanter de gameplay
Laatst bewerkt: 14 okt 2014