Eerste indruk na 2 uur spelen is erg positief. (Heb net de eerste missie afgerond)
Het voelt gewoon echt als een nieuwe Deus-Ex. Een verhaal wat je langzaam ontrafelt waar ik nog maar net de beginpuntjes van kan zien maar wat ongetwijfeld een enorme conspiracy gaat worden. Een vrijheid in gameplay die je maar zelden ziet. Een wereld die heel erg consistent aanvoelt met settings en personages die er in passen.
Stealth werkt, schieten voelt goed, er is overal wat te zien of te vinden en altijd een alternatieve route. Zelfs in de eerste missie kun je bijna elk obstakel al op meerdere manieren benaderen.
De stealth is echt line-of-sight en op geluid gebaseerd. Dus als je zo lomp bent om wat om te stoten horen de guards dat en komen ze kijken.
De graphics zijn goed. Niet Rage-goed of BF3-goed maar alles past perfect in het design en omdat het allemaal zo mooi past maakt het niet uit dat de character models bijv wat minder zijn.
Er is zoveel vrijheid om te doen en laten wat je wil dat het bijna wat onwennig aanvoelt.
En dan heb ik dus alleen nog maar de eerste missie gedaan (wat een soort halve tutorial is)
Kan niet wachten om alles wat ik qua opties geleerd heb toe te gaan passen in een grotere setting
Ik ga niet meteen GOTY of iets dergelijks roepen maar eerste indruk is wel dat dit echt een bijzondere game is. Het begin wijst op een volwassen diepgaand verhaal wat je op je eigen manier mag gaan ontdekken zonder dat de game je ergens gaat straffen.
Hoe je aanpak ook is, alles is een succes. Ga je voor stealth maar lukt het niet omdat je met je lompe hoofd in een vuurgevecht beland? Maakt niet uit, gewoon door RPG'en en improviseren.
Puur genieten dit
Klik om te vergroten...