1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Devil May Cry 4 [deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 21 mrt 2008.

1. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Persoonlijk vind ik DMC 4 de tosfste cutscenes hebben.

Hier Fiasco;)
    Alle Cutscens van DMC 4 (2 uur lang);)..
    Bevat wel spoilers uiteraard.

Devil May Cry 4 - Cutscenes Complete

2. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Net ff flink ge-DMC4'ed. :9 Aardig wat levels uitgespeeld. Weer 2 nieuwe blue orb fragments gehaald, en nog maar een paar abilities voor Dante.

Wie zet z'n character hier eigenlijk op automatisch? Want als ie op automatic staat, dan heb je best weinig controle over je character.

Laatst bewerkt: 6 aug 2009
  3. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    2 uur. _O_ Hoe geweldig is dat. Ben ook heel blij dat je een Movie Theater hebt in het spel, heb een aantal filmpjes vaak teruggekeken. Zeker die ene waarin Dante het tegen Credo opneemt en z'n trucjes doet.

4. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Mooi is dat ja! Wat een beetje discussie hier al niet kan doen. DMC4 is ook echt zo'n game die weer onder je huid kruipt als je er anderen over hoort. En die toffe combo filmpjes maken het feest compleet. Iedereen weer verslaafd haha!

Ja man! die Nero loopt maar te mauwen over die kyrie en zijn gevoelens voor haar.
    Dante zou die bitch hard spanken met zijn rechterhand, terwijl hij met links Berial aan z'n snorharen trekt. Die andere twee chickies mogen toekijken}:]
    Ik vind dat in een over the top actie game als dit de charachters zich ook wel over the top arrogant en grappig mogen gedragen. Dus Dante is wel vele malen stoerder dan Nero imo. Liefdesverhaaltjes hoeft van mij niet zo, als ik dat wil kijk ik wel naar de waargebeurde film op de woensdagavond van RTL4:emo:

Goed, mooi compromis dan. volgende game speel je met Dante die nu ook een devil bringer arm heeft en een EX systeem kent voor zijn zwaard. Dat roeleert pas de pan uit!

Dan moet je dus zeker nog eens deel 1 en 3 op een 2ehands PS2 spelen. Heb je geen familielid die er nog weg heeft staan stoffen ergens?

Automatisch heeft alleen zin als je echt casual speelt, slecht bent in dit soort games en ook niet van plan bent het te gaan leren.

De game genereert dan namelijk willekeurige combo's, dus je hebt totaal geen controle. Je hoeft alleen maar te button-mashen. Alleen bedoeld om echt iedereen de kans te bieden mooie dingen te doen, maar zeker niet handig. En al helemaal nutteloos op de hogere moeilijkheidsgraden.

Automatic lijkt me per definitie niet iets dat mensen die de moeite nemen om op een xbox forum te posten zullen gebruiken dus.

Gisteren gauw ook nog even één leveltje gespeeld. Heb nu ook een S rank voor mission 6. Op devil hunter heb ik nu S voor alle Nero missies.
    Twijfel nu alleen of ik eerst alle moeilijkheidsgraden ga doen voor alle nero missies, of gewoon per moeilijkheidsgraad er doorheen ga van begin tot eind.

Oh en tot slot @Nucleargoat:
    Weet niet op welk niveau je deel 1 destijds hebt uitgespeeld, maar net als in deel 1 gaan vijanden zich anders gedragen op de hogere moeilijkheidsgraden. Ze krijgen ook devil trigger vanaf Son of Sparda en je komt eerder sterke vijanden tegen.
    Je mist dus echt een hoop toffe dingen als je de game alleen op devil hunter uitspeelt. Ik zou je echt aanraden door te gaan.

Vooral tof is het
    als de bosses devil triggers krijgen.( Dante must Die mode volgens mij) Denk je hem bijna plat te hebben, krijgt ie opeens een paars Aura, is veel sterker en doet ook vaak nog een nieuw aanval. Heel stoer gedaan.

5. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Hahah ja Inderdaad.
    Mooi toch..
    Alleen maar tof dat meer mensen deze game gaan spelen:b:
    :lol:
    Zo is Dante wel ja maar Nero komt zo wat menselijk over he.
    Ook al vind ik het niet echt lijken op een liedesverhaal.
    Hij is alleen boos dat Kyrie ontvoerd word;)
    Dat zou wel vet zijn.
    Of misschien iets als een Coop mode.
    Dat de 1 Dante is en de andere Nero.
    Kan ook tof worden.Ook al denk ik niet dat het bij DMC zal passen.
    Me broer heeft nog wel ergens een ps 2 staan geloof ik..
    Misschien die eens een keer overkopen;)
    Ben ik het niet mee eens..
    Ik vind dat Automatic niks te maken heeft met casual.
    Ik speel zelf Normal maar heb ook vaak Automatic geprobeerd.
    Het is echt niet dat je opeens niks hoeft te doen.
    Combo's moet je nog steeds blijven doen,alleen komen de moves er makkelijker uit
    Met Nero is het aan de ene kant ook wel makkelijk omdat je Blue Rose automatisch oplaad als er vijanden zijn en als je combo's maakt dat je Exceed meter automatisch vol word.
    Alleen je lucht attacks worden kut omdat die dan soms dingen doet die jij niet wilt.
    Met Dante word het wel een stuk kutter met automatic.
    Dus als mensen met Automatic willen spelen moeten ze dat gewoon doen.
    Je moet nog steeds goed in de game zijn en de levels kennen.
    Wil dus niet zeggen dat je meteen door de game heen rent.
    Als nieuwkomer raad ik wel eerst Automatic aan en dan na 1x uitspelen hem op Normal zetten.
    Het is wel in het begin een stuk lastiger maar wel een heel stuk toffer als je zelf alles uit je hoofd doet:b:
    Had je nog gedaan wat ik zei met dat dobbelen?
    IK deed dat van de week op DMD en liet hem op een rood vlak komen om vijanden te krijgen om me stijl te verhogen kwamen er 2 blitzen:x:lol:Damn.
    Ik zou gewoon als ik jouw Mode voor Mode spelen en beginnen met Human te S ranken omdat het irritants is.En dan steeds een niveau hoger doen want SoS en DMD zijn niet bepaalt makkelijk.
    Dus niet dood gaan, geen items gebruiken en zorgen dat je tijd,Orbs en Stijl een S zijn .
    .
    Mee eens.
    De leukste mode vind ik SoS en Hell&Hell Mode;)
    je komt vanaf SoS Mode andere vijanden tegen zoals 1 van de sterkste vijanden de Blitz:)

Ja, is in DMD,Dat is ook de reden waarom DMD zo klote is;)
    Vooral met de eindbazen en sommige vijanden.
    Je moet namelijk alles heel snel afmaken want als ze bijna doodzijn activeren ze hun Devil Trigger( Wat jij dus zelf ook hebt) en dan worden ze een heel stuk gevaarlijker en kunnen dan heel veel aanvallen van je blokkeren,zelfs van je Buster):b:

Hier nog wat Taunts.
    Die blijven ook tof.
    Air Guitar rules;)

What you Say?:b:

DMC4 Nero and Dante taunt

En hier nog een filmpje die ik vorig jaar had gemaakt;)
    Blijft zn vet nr:b:

Devil May Cry-The Time Has Come(Nero's Theme)

6. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Vandaag op Devil Hunter uitgespeeld, toen begonnen op SoS. Eindelijk uitdaging, voor mijn gevoel was DMC al meteen net zo moeilijk als DMC 4 op SoS? Kan er ook aan liggen dat ik toen nog veel jonger was :+.

7. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Inderdaad. Zoals ik hierboven al schreef denk ik dat een hoop spelers veel gemist hebben in deze game, door de hoge moeilijkheidsgraden te negeren en de game is daar juist zoveel beter en diverser.

Vind jij Mario en Peach en Link en Zelda dan ook geen liefdesverhalen? GEKKENHUIS!

Co-op mode met Dante en Nero tegelijk teken ik voor ja, dat zou echt tof kunnen zijn. Als ze de balans weten te bewaren in ieder geval, want de tegenstanders moeten ook nog wel een (klein) kansje hebben

Om met de Hond te spreken: Ik zeg DOEN!:D

Ik moet toegeven dat ik me eigenlijk alleen baseer op de automatic mode die in deel 1 zat (ging er vanuit dat die niet echt veranderd was) Heb het toen eens geprobeerd omdat je die optie kreeg als je in de eerste paar levels meerdere malen dood ging. Vond het toen in ieder geval wel tof, maar je had totaal geen controle en als ik iets haat....

Dus ik geloof best dat het in deel 4 beter is met de automatic mode, maar echte mannen doen het natuurlijk gewoon zelf:b:

Ja, had 2 keer rood gedobbeld voor de stylish points, werkte prima.
    Heb op DMD mode ook een keer verkeerd gedobbeld en moest toen eventjes tussendoor tegen Berial knokken. Ook lekker!

SOS mode is inderdaad ook mijn favoriet. Hell and Hell, was leuk en uitdagend maar wel irritant dat als je een keer geraakt word (eigen schuld natuurlijk als dat gebeurt) dat je dan die hele vallen en weer opstaan animatie uit moet zitten en ook nog eens de kans loopt om bij opstaan meteen weer ge-gang-raped te worden. Dus SOS FTW\o/

Cool man! Zelf gedaan? netjes hoor:thumbs:
    Vind het nummer ook wel tof, maar na zoveel uren spelen zet ik tegenwoordig toch liever wat eigen ragmuziek op tijdens het spelen. Iets meer afwisseling.
    Mis dat wel een beetje in dit deel. In DMC1 had je vaak van die aanzwellende techno muziek, die dan tijdens het gevecht overging in dit soort gitaren en dat klonk net iets toffer (in mijn herinnering dan) en het wisselde toen ook meer.
    Hell, ik denk dat mijn ouders nog steeds de intro tune en de fightmusic van die eerste eindbaas in deel 1 zouden herkennen. Ik was destijds in de weekenden tussne de studie door thuis en had het geluid af en toe net iets te hard staan zeg maar;)

DMC1 was zeker weten een stuk moeilijker dan deel 4 is. Ik krijg nog steeds nachtmerries als ik aan Dante must die mode denk ik uit die game. Dat was echt bikkelen. Dan valt DMC4 wel mee in vergelijk.

Maar goed dat kan ook deels nostalgie zijn en je hebt natuurlijk veel betere mogelijkheden dan in deel 1. Met nero heb je dat EX systeem, de devil bringer en charge shot 3 waar je onwijs veel damage mee kan doen.

En met Dante kun je nu "on the fly" wisselen van wapens of guns. Dat moest altijd via de menu's in deel 1. Ook is real impact eigenlijk TE sterk.

Volgens mij moest je voor deel1 echt dat jump cancellen onder de knie hebben om DMD stijlvol uit te spelen (niet met 1000 items zoals ik) en in Deel 4 heb je het echt niet nodig. Ik kan het in ieder geval nog steeds niet.
    Zou het misschien kunnen leren, maar dan moet ik weer mijn button-layout gaan wijzigen en daar heb ik echt geen zin meer aan.:D

Laatst bewerkt: 7 aug 2009
  8. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Ja precies! :D Ik speel ook alleen op Automatic met Nero. Alles laadt gewoon vanzelf op dan. Ik zit nu op de helft met Son Of Sparda mode. Dante ownt mn kont echt altijd. :9

9. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Nee niet echt.

Een heel klein kansje mag wel ja;)

Oh vandaar.
    Het is dan echt echt een stuk verbeterd,
    Probere maar eens:)
    De echte mannen doen alles zelf ja:b:
    Wat?
    Echt waar?
    Ik schrok dat ik 2 blitzen kreeg.
    Berial is helemaal lekker kut.:lol:
    Wat is eigenlijk jouw tactiek met hem?
    Meestal maak ik hem zo af en de andere keer verlies ik een keer
    Ik heb namelijk niet echt een tackiek.
    Verneukte het gisteren ook tegen hem met DMD
    Ik ging echt supergoed en hij was echt bijna dood.
    En hij ging toen in Devil Trigger en begon helemaal te flippen met moves en ik ging nog dood ook:mad:.Vage shit;)
    Doe hem meestal zo.

Dat is waar.

Ja zelf gedaan toen;)
    ahha lol.
    Ik vind de muziek in DMC 4 erg goed.
    Vooral Nero's theme.
    Gaat nooit vervelen.:b:
    Ik moet altijd wel de muziek van de game aanhebben.
    Anders ziet ik er niet lekker in.
    Ik kan het wel eens proberen als ik de BP doe,Dat was toch je advies;)

Ik hoor juist dat deel 3 de moeilijkste was van allemaal en dat die toen zelfs gereleased was met een makkerlijkere mode;)
    Jump cancellen is best pitig.

Devil May Cry 4: Jump Cancel Tutorial

Devil May Cry 4 Jump Cancel;)

En o ja Porunga.
    Je was bezig met de Item Collector achievements maar je hoeft niet de 30 Holy Water te kopen.Scheelt je weer geld.
    Waarschuw je maar vast want ik was ook bezig om het te kopen toen:b:
    Ik baal dat ik ff weinig tijd om te gamen vanwege werk.
    Ik hoop het weekend weer wat schade in te halen met het S ranken van levels in DMD:9

10. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Ik wist niet eens dat automatisch bestond :+. Straks even kijken hoe dat in zijn werk gaat dan.

11. Nonsubsisto

Nonsubsisto Thieves in the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ikzelf ben een best grote DMC fan, ik heb ze allemaal gespeeld behalve 2, omdat ik heb gehoord dat hij echt zuigt, dus ik heb geen moeite genomen om hem te kopen~
    Ik heb DMC4 op alle modes (behalve op Heaven or Hell en Hell and Hell) uitgespeeld + Bloody Palace. Ik heb Sons of Sparda (Hard mode) helemaal ge-S'ranked, maar vreemd genoeg Human (Easy) en Devil Hunter (Normal) niet :p Devil May Cry 4 was niet zo goed als DMC1, maar in ieder geval beter dan DMC3. Naar mijn mening heeft DMC echt de gruwelijkste combat-system; heel erg veel combo's met stijl en je bent er best een tijdje mee zoet. (als je alle missies wilt S ranken dan)

Ikzelf zou de game een 83/100 geven.

12. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Devil May Cry 4
    220 van 1000 [​IMG]
    17 van 46 prestaties (36%)

Rock and a Hard Place
    Clear mission 11 in Son of Sparda Mode.
    10 [​IMG] (7-8-2009)

Brimming with Pride
    Acquire 100,000 Proud Souls.
    20 [​IMG] (7-8-2009)

Gaat niet echt soepel allemaal, ik speel niet meer op Automatic, in ieder geval niet met Dante. En het is echt wennen met die gast.

Ook m'n ranks gaan niet echt lekker, allemaal D of C, enkele keer A of B. Maar dat komt door die eindbazen, die zijn vaak erg lastig vind ik, en dus ga ik vaak dood. Ik heb ook nooit echt een tactiek voor eindbazen.

13. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Mhm, ook eens Automatic gebruikt en voor mij is dat erg handig. Ik bak er namelijk niks van, ook niet op Human. Nu knal ik combos na combos eruit met een paar knopjes. Voelt een beetje als vals spelen, maar zo'n noob als ik bij deze game vind dat voor een keer niet erg. :+ In ieder geval, voor het eerst dat ik eens een S, SS en SSS rating heb gehaald tijdens het vechten. Denk wel dat ik met Dante normaal ga spelen, maar daar moet ik sowieso even door heen bijten. Vorige keer was ik er mee gestopt omdat ik echt niet met hem kon spelen, nu moet het. Ik MOET Kyrie redden! :'-( _O_

14. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    Automatic vind ik echt zwaar....verschrikkelijk (voor mij dan), ik had EENS Automatic op DMC3 geprobeerd, daarna gewoon normaal en ik vond normaal veel lekkerder. Heb ook sindsdien op geen enkele DMC spel Automatic geprobeerd. Je moet gewoon even wennen/oefenen aan die combo's. Echt waar, als je het onder de knie hebt ziet het er echt gruwelijk uit. Helemaal jump canceling. (Wat je overigens moet kopen in dit spel <_<)

15. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Zijn je tijden,stijl en Orbs wel een S in een level?
    Want anders krijg je geen goede ranks he.
    En niet dood gaan en geen items gebruiken;)
    Check dan een beetje die filpjes die ik heb neergezet met de eindbazen.
    Kan je veel van leren
    Suc6:b:

16. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    M'n Orbs zijn meestal wel goed, style niet, tenzij ik op Automatic speel, maar dat moet ik echt afleren. Tijd is ALTIJD S, dus ik rush denk te snel? Maar m'n grootste probleem is denk dat ik te vaak dood ga.

En die filmpjes, ik zie echtniet wat voor aanvallen er worden gebruikt. De helft van die aanvallen heb ik echt nog nooit gezien. 8)

17. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    lol.
    Koop je wel moves dan met je proud souls?
    Denk niet dat het ligt aanhet rushen wat dat kan je niet echt.
    Heb je mooie lange combo's zonder dat je geraakt word?
    En niet alleen maar de buster gebruiken he.
    want als je die alleen maar gebruikt krijg je amper Stijl punten.
    Maar met Dante is het ook erg wennen ja.
    Ik denk dat je ook eerder alleen moet gaan focussen op het uitspelen.
    S ranken is niet echt makkelijk namelijk.
    Zorg eerst dat je de games uitspeeld op de verschillende Modes zodat je de game beetje leert kennen en daarna pas proberen te S ranken.

18. Nonsubsisto

Leuk Bevonden:
    0
    @BassieJ: dan moet je ook niet op Automatic spelen! ;p Kijk ff in de library waar het op lijkt. Ook zou het handig zijn als je Distortion (alleen Dante) leert. Check maar op Youtube voor Distortion tuts. Het is echt super handig als je het onder de knie hebt.

Laatst bewerkt: 8 aug 2009
  19. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Nee, ik kan wel SSS styleranks halen en zo, maar volgens mij is het grootste probleem dat ik te vaak dood ga. :9 Ach, ik ben nog helemaal niet van plan om een S-rank te halen bij Son Of Sparda mode. Komt later wel. :9 Ik moet er eerst levend doorheen zien te komen.

En ja ik heb bijna alle moves van beide characters. En ik gebruik alle aanvallen zoveel mogelijk door elkaar. Dus dan ff guns, dan weer meppen, dan weer een speciale aanval. Want ik weet wel hoe je sneller omhoog komt.

Ik denk dat als ik Son Of Sparda uitheb, dat ik dan ff Blue Orbs Fragments ga halen, want ik moet er nog 12 ofzo. 8) En Human Mode S-rank ga halen.

Wat houdt die Enemy Handicap eigenlijk in? Want dat krijg ik wel eens als penalty. Is dat als je de hele tijd dezelfde aanval gebruikt?

@Nonsubsisto, dat is het leuke juist, ik haal geen hoge style points meer omdat ik niet op automatic speel. :9

20. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Enemy Handicap betekend dat je als een paar dood bent gegaan in een level dat de vijanden worden gedowngrade.Zoals minder leven en zijn minder sterk.
    Dus niet dood gaan in een level Bassie;)

Als ik jouw was had ik al lang de blue orbs gekocht/gevonden voordat ik SoS deed:9

Kijk anders ff op pagina 9 waar ik video's had neergezet voor de secret missions.

Hier een filmpje waar je de blue orbs kan vinden in een level.:b:

Devil May Cry 4 Blue Orbs Locations

Deel Deze Pagina