Het voordeel is wel dat je niet langer verplicht bent om lightning res te kiezen voor de Thundergod's Vigors, of dat je bijvoorbeeld ook een Andrials Visage kunt gebruiken met poison res. Ook hoef je een goede roll, maar met verkeerde res en zonder socket niet langer te salvagen. Het wordt dus makkelijk er gevarieerder om gear te verzamelen.
Mijn probleem is alleen dat je nu alleen nooit genoeg all-res kunt krijgen om op T5/T6 te komen. Ook kost het je maar liefst 11 primary slots om genoeg all-res te krijgen, tenzij je door wil gaan met secondary res. Dan ben je alsnog verplicht om de nieuwe passive te gebruiken, die slechts 30% all res geeft ipv 100%. Daar bovenop verlies je de 40-50% dodge change. Hier sloegen elites altijd al door heen, maar dat betekend dat elk klein beestje wat je tegenkomt jou een klap zal geven en af zal remmen. Daar gaat je 'beweeglijkheid'.
Kortom, nog minder damage, nog minder allres en het kost je alsnog een passive. Het maakt niet uit hoeveel armor ze je ervoor terug geven. Gemiddeld zullen alle monks 1 of 2 niveau's omlaag gaan en krijgen ze nog steeds dezelfde rewards. Een keiharde nerf dus.
Edit: Een vrij slot voor passives heb je niet zoveel aan. De overige passives zijn niet zo goed, dus je wordt er alleen maar minder van. Deze update van Blizzard is zo te zien een hele harde. In plaats van extra toughness en damage waar iedere monk om vraagt, krijgen we een nerve door de mensen die geen monk spelen . Ik ga mijn crusader maar eens naar 70 halen.
Laatst bewerkt: 18 jun 2014