1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Diagonale Strepen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Moumentai, 8 dec 2009.

  1. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Samsung Full HD TV LE32B550. Erg mooie televisie en het beeld in combinatie met mijn Samsung Blu-Ray Speler (1600), is super strak. Volledige 1080p via HDMI, dus ik geniet volop :).

    Mijn Xbox 360 is aangesloten op mijn TV via de component kabel die je standaard krijgt meegeleverd bij de Xbox 360. Ook hier zijn er geen problemen en het beeld is perfect en ik kan echt niet mopperen.... Op 1 dingetje na dan ;).

    Op dit moment ondervind ik hinderlijke diagonale strepen door het beeld met de Xbox 360. Zeker als er donkere stukken tijdens een spel zijn, komen deze naar voren.
    Eerst dacht ik dat het aan de Xbox lag (of aan de kabels), maar dat blijkt niet het geval te zijn. De boosdoener van deze storing is de antenne kabel die redelijk dichtbij de component kabels zitten. Zodra ik de antenne kabel loskoppel van mijn TV, heb ik geen storing meer en is het beeld perfect.
    Link: http://tweakers.net/ext/i/productsurvey/13562/10985.png

    Inmiddels heb ik al een Hirschmann 2,5 meter coax kabel gekocht om te kijken of dit het probleem oplost. Maar helaas.... Gezien de kabel naar een splitter gaat en vervolgens richting de andere splitter beneden bij de kabel poort, is er best kans dat daar ergens een storing in zit. Aangezien TV kijken digitaal gaat, heb ik dus totaal geen last van deze storing. Alleen bij analoog TV kijken zie ik het en via de Xbox 360 component.

    Gezien het GEHEEL vervangen van de coax kabel van begin tot eind, een rot klus is en vrij prijzig (ik zie liever een andere oplossing, maar als het echt niet anders kan....), kwam ik op een ander idee.
    Namelijk de aanschaf van een Monster GameLink Xbox 360 Component Cable. Deze is namelijk beschermd tegen invloeden van buiten en het lijkt mij in ieder geval een betere kabel qua kwaliteit ook, dan de standaard Xbox 360 kabel.
    Link: http://www.monstercable.com/productdisplay.asp?pin=3559

    Mijn vraag is... Heeft het überhaupt zin om die Monster kabel te halen? Weet ik hiermee 100% zeker dat dan de storing voorbij is? Krijg ik dan geen diagonale strepen meer, of moet ik dan toch van begin tot eind een betere coax kabel neerleggen?

    Ik hoor graag jullie reacties! Alvast bedankt :)
     
  2. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Kan je niet gewoon een hmdi kabeltje kopen?
     
  3. Arabar NL

    Arabar NL infinity

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe eerste wat ik zelf ook dacht :)! De vraag is of zn xbox een HDMI-aansluiting heeft?
     
  4. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    En dat is dus niet het geval ;). Ik ben namelijk in het bezit van een Xbox 360 Premium. Helaas zonder HDMI aansluiting. Het liefst heb ik natuurlijk een Xbox die dit wel heeft, maar ze zijn nog steeds zo tussen de 150 a 200 euro. En dat is nog steeds duurder dan de kabel waar ik over praat hehe ;).
     
  5. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    De naam van dit probleem het volgens mij interferentie.
    Wat ik denk is dat het probleem bij je tv ligt. Als jij echte Hirschmann kabel hebt geprobeerd en het probleem blijft zou ik denken dat het aan je tv ligt aangezien Hirschmann kabels zijn bescherm tegen interferentie.

    Ik denk dat in jou geval toch beter is een xbox met HDMI te nemen.
    Je verkoopt je oude en legt wat geld bij voor een nieuwe. je hebt maximaal 50 euro verlies.

    Ik denk dat het probleem blijft als je monster kabel koopt. Maar dat weet ik niet 100% zeker.

    Succes!
     
  6. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Het stukje van mijn TV naar de splitter toe is inderdaad 2,5 meter Hirschmann kabel en connectoren. Vervolgens gaat er vanuit de splitter een goedkopere coax kabel van ongeveer 3 a 5 meter richting de muur waar de kabelaansluiting zit.

    En je zegt wel maximaal 50 euro verlies op een nieuwe Xbox, maar hoe heb je dat berekend? :p. Als ik het goed zie, kost een nieuwe Xbox 360 ongeveer 200 euro. En met GELUK kan ik de huidige voor 100 euro verkopen. Want een Premium is niet zoveel meer waard natuurlijk. En een 2dehands Xbox lijkt me ook niet zo'n super idee ;). Liever een nieuwe natuurlijk.
     
  7. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Een Arcade heb je al voor 125,- bij de bartsmit (moet je wel even elke dag checken) en een Elite heb je al voor 150,- bij de bartsmit (moet je ook wel elke dag checken) ;)
     
  8. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Verkopen ze elke dag een aantal Xbox 360's voor 150 euro? :p. Want op dit moment is de goedkoopste (Arcade) 200 euro :p.
     
  9. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  10. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmmmm, interessant :p. Maar dan moet ik mijn Xbox weer verkopen zonder harde schijf :p. Heb dan liever de Elite van 150 euro ;). Maar dat moet je dan maar weer afwachten. Heb toch liever een makkelijkere oplossing. En goedkopere. Maar goed, ik zal de optie met Xbox 360 HDMI in mijn achterhoofd houden.
     
  12. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Arcade is zowiezo geen 200. Bij Dixons is die 180 en bij bartsmith 150/160.

    http://www.kieskeurig.nl/console/microsoft/xbox_360_arcade/prijzen/269574/#prijzen

    Als jij je xbox met paar games, controller en hdd verkoopt krijg je daar ongeveer 130 euro voor op marktplaats. Niet iedereen weet dat de xboxen in de winkels kosten. Sommige mensen zoeken gewoon een xbox voor zoontje of mensen die net een HD tv hebben gekocht en die weleens een xbox willen proberen IVM hd tv.(ik spreek uit ervaring).
     
  13. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat valt nog wel mee. En de Xbox 360 Arcade heeft ook HDMI aansluiting? Maar als ik de Arcade doe, moet ik sowieso mijn harde schijf overzetten. Dan kost mijn huidige Xbox al een stuk minder. Hmmm...
    Voor de rest is de Arcade precies hetzelfde als de Elite toch? Alleen is de Elite zwart, chroom CD lade en een HD.
     
  14. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja, bij de bartsmit.
     
  15. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
  16. Dennisunified

    Dennisunified Active Member

    Berichten:
    74
    Leuk Bevonden:
    0
    Raar hoor. Kan nooit van recente productie zijn. Maargoed. Over je hd heb je natuurlijk gelijk. Maar geloof mij je krijgt er zowiezo 100 euro voor. Leg 50/60 euro bij en je hebt nieuwe xbox. Arcade is uiteraard precies hetzelfde als elite. Op de zwarte kap en chrome dvd drive kapje. Elite is zo duur omdat je er veel extra's bij krijgt.
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2009
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    En vergeet die 120GB HDD niet die bij je Elite zit ;)
     
  18. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Kom er net achter dat ik dan ook nog is een HDMI kitje moet halen voor de Xbox 360 Arcade, anders heeft het nog geen zin. En dat kost ook weer 30 euro. Dus dan zit ik al op 180 euro. Het is allemaal NET even te veel geld om zomaar even een nieuwe Xbox te halen.

    Zijn er dan echt geen oplossingen? :'-(
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    HDMI kitje?
     
  20. Moumentai

    Moumentai Active Member

    Berichten:
    152
    Leuk Bevonden:
    1
    Ben helaas niet in het bezit van een HDMI versterker ;). Dus om toch 5.1 geluid te krijgen, moet ik die HDMI kabel kopen van Microsoft, waar ook die verlengsnoertje bij zit voor optische uitgang. En die kost 30 euro :{
     

Deel Deze Pagina