Dierenleed

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Goiz, 24 sep 2005.

1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Hey mensen,

Ik heb even gezocht en ik heb alleen een (verouderde) thread gevonden over verwaarlozing. En dat is niet echt mijn bedoeling met deze draad.

Waarom ik dit open; Ik zat net voor de tv te hangen en ik zag een preview over een onderwerp in '2Vandaag' voor a.s. maandag. Dat ging over mode en bont.

Maar tussen de stukjes van de modeshows door werden er beelden getoont van een stel Chinezen die (echt heel veel) beesten uit kooien zaten te halen en gewoon letterlijk doodsloegen op het beton.

Het bont van deze dieren (ik kon zo snel niet zien wat voor beesten het waren, omdat ik ongeveer in shock zat) zal worden gebruikt om mensen aan te kleden.

Dit is niet de eerste keer dat ik dit zie bij Aziaten. In verschillende documentaires heb ik die lui de meest achterlijke (IMO) dingen zien doen met bijvoorbeeld hondjes. Voobeeld: naar een dierenwinkel gaan en een puppy kopen. Thuis op het aanrecht zetten en er een mes in steken (dat arme beestje piept nog 1 keer en is dood) en daarna eten ze het hondje op. :|
    Is dat normaal daar?

Ik open dus deze thread omdat ik benieuwd ben naar jullie meningen over het dragen van bont het, eten van dieren en dierenleed (al zal dat laatste - hoop ik - éénzijdig zijn).

Ik ben zelf een beetje een rare hypocriet, ik kan absoluut niet tegen dierenleed. Als ik zoiets zie, zoals dus daarnet, dan knapt er echt iets in mij. Ik word gewoon zo verschrikkelijk boos. Ik denk dat als ik zoiets echt zoiets zou zien dat ik - als ik weer uit shock-toestand kom - zo iemand aan zou vliegen.

Bij mij is het zelfs zo dat ik (raar voorbeeld, maar dit is om een punt te maken) liever 10 mensen zie sterven dan 1 beest. En dan praat ik niet over insecten ofzo, want die zijn klote :cool:. Ja nu word het hypocriet inderdaad. ;)

Ik ben dan wel weer iemand die graag vlees eet. :confused: Soms snap ik mezelf ook niet helemaal...

Dan heb je natuurlijk ook nog mensen die dieren doden/verminken waar voor de rest helemaal niks meer mee gedaan wordt. Dan heb ik het vooral over mensen die gewoon (IMO) compleet gestoord zijn en òf stoer willen doen òf denken dat ze er daadwerkelijk wat mee bereiken (offeren ofzo) òf er gewoon zelf op kicken.

Deze mensen hebben (IMO) dus geen bestaansrecht.

Nou dit was het een beetje. Voor nu.

Laatst bewerkt: 24 sep 2005
  2. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Ik deel dit helemaal, ik kan helemaal niet tegen dieren leed. Vreselijk om te zien. Insecten heb ik het ook niet heel erg maar ik dood niet zomaar een wesp met zo'n elektrisch vliegenmeppertje, zelfde geld voor spinnen e.d. Ik eet ook graag vlees, en als ik dan weer zo'n vrachtwagen met allemaal van die varkentjes (voor het slachthuis) zie langs komen dan denk ik, ik wordt vegetarier. Maar dit lukt ook niet echt goed.... Gewoon zieke mensen die zo met dieren omgaan. Ik kon/kan er nog niet tegen dat kinderen bijvoorbeeld een hamster op een elektrisch bestuurbaar auto'tje zetten en dan gaan rijden, in een hamster in een bal en dan ermee gooien etc. Ik snap dat echt niet, hoe kan je nou een hond aan je trekhaak vastmaken en gaan rijden? Dan ben je toch ziek in je hoofd?

3. titan1980

titan1980 Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    33
    Ik was net van plan om een topic te openen want ik zat met afschuw te kijken naar dat stuk. Toen ik jonger was (nu 25) toen werd ik beroerd bij het zien van video van zeehondjes slachten. Ik gun die mensen niets meer dan.... dezelfde dood die zij moeten ondergaan !!

Dan was er ook nog eens een stukje bij Wilibrord over dat apeninstituut en dat was toen erg in het nieuws. Ik weet nog wel dat ze toen vertelden, de mensen die dan werkten daar met die apen dat ze niets verkeerts deden en gewoon diervriendelijk handelden. Echter toen WIlibrord toen met een verborgen camera naar binnen ging.. vlogen de tranen uit mijn ogen, en in deze woonkamer werd het helemaal stil.

Ik kan nog wel tijden zo doorgaan maar ik kan niets anders bedenken dan dat doe mensen D O O D moeten, en geen bestaansrecht hebben. Sterker nog dat zijn GEEN mensen die dieren pakken!

Het moet toch verdomme niet gekker worden dat je gewoon in NL een dier kan pakken en verkrachten en dat je dan zo weer op straat staat met hoogstens een geldboete! Er zijn geen wetten daartegen... kots kots kots... wat een wereld toch.

Ik snap het niet meer, maar ja dierenleed is er al tijden, de laatste tijd is het alleen meer HOT news en dan hoor je het meer.... Kanonschot door het hart van zo'n dader...

I've spoken

4. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Inderdaad.

Ben trouwens benieuwd of hier mensen rond hangen die bontjassen e.d. mooi vinden en of het dan echt of nep moet zijn etc.

Zo'n J.Lo bijvoorbeeld. Belachelijk wat zij allemaal aan bont heeft vind ik.

Helemaal met je eens uiteraard.

Vind het belachelijk dat mensen zo weer op straat kunnen staan na zulk achterlijk handelen.

5. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het met Titan eens en met Goiz en Rick.
    Maar als je het mij vraagt zijn de mensen gewoon ziek. We zijn allemaal zot, ik ook. Wij mensen doen allemaal dingen die de natuur en dus ook de dieren schaden. Ongeacht hoe ieder kind mens heeft een dier of iets in de nat

6. Ol' Capone

Ol' Capone Future xbw *****

Leuk Bevonden:
    1
    www.linkverandering.com (volgens mij) ook erg om te zien, dieren worden levend gevild... Kijk niet als je daar niet tegen kan... erg schokkend...

vind het echt n klote menthaliteit!

Laatst bewerkt door een moderator: 25 sep 2005
  7. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Hier ga ik dus bijvoorbeeld niet naar kijken. Waarom worden die dieren levend gevild?

Laatst bewerkt: 25 sep 2005
  8. Danger

Danger XBW Groentje

Leuk Bevonden:
    0
    Dan trekt die site nog bezoekers ook, gaan ze zeker nog meer beesten villen. Vind zo'n link in dit topic ook niet echt gepast.

9. Meneer Stefan

Meneer Stefan Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind sowieso stom wat de Aziaten daar allemaal doen. Dieren levend villen en gewoon opeten zonder te denken aan eventuele epidemiën.

Ze zeggen dat er binnen 50 jaar weer een grote wereld epidemie zal uitbreken, 1 keer gokken waar die vandaan zal komen. :{

10. Lord Voldemort

Lord Voldemort Tom Marvolo Riddle

Leuk Bevonden:
    0
    Jah, ik vind het echt walgelijk hoe ze dier dieren kunnen doden. :{
    Stelletje walgelijke idioten :mad: ik kan me daar zo boos om maken!!!
    maar toch eet ik vlees... zo raar...
    Maar God heeft ons dieren gegeven om te eten... :confused:

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Hmm. God? We zijn inderdaad beesten gaan eten om te kunnen overleven, maar om nou te zeggen dat god dat heeft gedaan is weer een hele andere discussie.

Iemand die wat anders gelooft kan ook zeggen "Satan heeft ons beesten gegeven om te offeren" o.i.d..

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    waarom gaan zu dan niet mensen doodmaken en daar een kleding stuk van make , ja toch er zijn toch genoeg mensen op de wereld .
    En ZO is hetnou precies andersom (dan met dieren)

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

ik ga mijn hondje nog veel meer knuffelen dan dat ik nu per dag doe...
    ik vind het echt zo vreselijk....

wat ik ook zielig vind mijn oma zegt altijd dat ie naar z'n mand moet...
    en dan zegt ze dat hij niet op de bank mag liggen ( mag ie wel dus! ).

kijkt naar hond die helemaal tegen de kussens gaat liggen

* ogen twinkelen

ahhh wat snóézíg :)

14. JDH

JDH Born to Rock

Leuk Bevonden:
    0
    Zeehondjes die worden doodgeknuppeld, beren die moeten dansen anders worden ze mishandeld, aziaten die katten/honden verwaarlozen enz. Bij het zien van net opgenoemde dingen wordt ik echt woest en tegelijk krijg ik zwaar medelijden. Als ik aan een goed doel wat zou geven dan zou het wel aan het IFAW of zo'n soort organisatie zijn. Het is gewoon laf om zo met dieren om te gaan, ze kunnen niks terug doen namelijk.

Mooi om te zien dat hier op het XBW forum zulke dierennvrienden en mensen zijn die deze gevoelens en gedachten met mij delen :) .

15. SupahMaster

SupahMaster Guest

Wat ik nog grover vind is dat ze van beren gal aftappen en kleine beertjes aan restaurants verkopen :'-( :'-( :mad: :mad:

16. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ik kan er ook absoluut niet tegen. Maak dan nep bont en koop het. Dat lijkt sprekend, goedkoper en makkelijker te maken. Plus dat er meer dieren in leven blijven. Dit heb je met meer dingen. En als je dan dieren moet slachten/afmaken voor eten of dergelijke, doe het dan snel en pijnloos. Niet doodmeppen of dergelijke. Kom op, dieren hebben ook gevoelens ook al kunnen ze dat neit zeggen in onze taal. Sommige mensen hebben echt een fout hart of geen medeleven. Ik kan er soms gewopon echt om huilen. Kom op, wij mensen zijn toch geen beesten ofzo? Het begint er soms wel heel erg op te lijken.

17. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Met een paar dingen ben ik het roerend eens, andere reacties vind ik ietwat overtrokken...mijn mening over bepaalde zaken:

-Bont. Meteen afschaffen, dit soort lijden en martelen van dieren die hier niets tegen kunnen doen voor een totaal zinloos doel, vind ik walgelijk. Zeehondjes, nertsen, wat dan ook, je blijft eraf!
    -Dierproeven...Hoe sneu ook, sommige proeven zijn écht nodig. Proeven voor cosmetica op apen, onze broers, zijn zinloos...dat kan net zo goed op mensen en bij twijfel maar niet. Maar we zullen sommige medicijnen echt op verwante dieren moeten testen willen we daar duizenden levens mee redden. Liever op al dan niet gekloonde labmuizen of apen dan op mensen.
    -Bio-industrie. Er zijn teveel mensen, die moeten ook eten. Het doden van de koeien en varkens -hoewel een gruwelijk gezicht- schijnt voor de beesten zelf het meest pijnloos te zijn...ik eet graag vlees en word geen vegetariër..een mensenlichaam heeft vlees nodig, dus ik eet vlees.
    -dierenleed. Een mensenleven is mij doorgaans meer waard dan dat van een dier. Muggen dood ik, spinnen -als bondgenoten tegen de mug- zet ik uit huis. Ik vind 'een dierenleven liever dan 10 mensenlevens ' nogal een ondoordachte opmerking. Waarbij ik uitga van normale mensen. Mensen die puur voor eigen vermaak/genoot dieren mishandelen/verkrachten/verminken zijn ziek, en mogen wat mij betreft opgesloten danwel gedood worden -door een mensproef?-
    -Aziatische keuken. Accepteer het, wat een varken voor ons is is een hond voor hun. Namelijk eten. Kennelijk heeft het evolutionaire truukje van de hond -de ogen- waardoor wij ze lief vinden, niet effect op Aziaten. (theorie: een mens voelt zich vertederd door alles wat op een baby lijkt: grote ogen, relatief groot hoofd, bolle vormen...De grote hondenogen spelen op deze eigenschap in, daardoor heeft de 'lieve ogenhond' de tijd overleefd ten koste van zijn woestere variant, hij heeft het vertrouwen en eten van mensen gewonnen en zo het voortbestaan van zijn soort bewerktstelligd.) Mss werkt dit niet op Aziaten omdat hun babybeeld anders is (geen ronde ogen!). Iig, honden eten hoort bij hun cultuur en dat moeten wij maar accepteren, net zoals de Indiërs zich erbij neerleggen dat wij heilige koeien een pin door het hoofd schieten.

Ik vind dus dat als een dier gedood moet worden, dit wel snel en pijnloos moet gebeuren, niet kwellen! (Dierproeven helaas uitgezonderd in het belang van de mensheid.)

Die grote epidemie kon wel es een mutatie van Vogelgriep zijn...ik zou nog maar een sinaasappeltje eten jongens.

18. MassHyponotic

MassHyponotic Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Ook helemaal mee eens. Ik zou me eventueel willen inzetten voor proeven als ik ouder ben. En ik wed dat er meer mensen zijn die dat willen. gebruik die dan, wij kunnen nee zeggen, dieren niet.

19. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    2 dingen denk ik dan anders over...

1 Dierproeven; doe dat dan lekker op een mens als je het zonodig moet proberen. In het belang van de mensheid?? In mijn ogen is de mensheid een grote ziekte voor deze planeet ;).

2 Aziatische keuken. Het kan dan wel anders zijn daar, maar naar een dierenwinkel gaan om vervolgens een hond aan te schaffen die je thuis even zelf gaat openreten is wel even andere koek. Zelfde geldt voor de manier waarom ze die jassen e.d. gaan producren (kijk maar naar 2Vandaag maandag).

20. Elite

Elite Elite TAR

Leuk Bevonden:
    14
    Tsja, mijn respect voor het mensenleven is echt heel erg enorm..-heeft ermee te maken dat ik een tijdje verliefd ben en dus me realiseer hoe mooi het leven is/kan zijn/zou kunnen zijn. Hiervoor kon ik vrij makkelijk mijn emoties uitschakelen en koelbloedig beslissen over leven en dood in theorie. Anyway, ik zou als wetenschapper eerder het leven van een aap riskeren dan van een willekeurig proefpersoon..maar als het gaat om zedendeliquenten die ongeneeslijk zijn of een onschuldige Chimp die net de pech had in een net te lopen, dan vrees ik dat ik dan de aap spaar uit respect voor zijn leven.

Dat kopen in een dierenwinkel is natuurlijk geen echt verschil, ik zou het zelf niet kunnen, maar een hond is gewoon wat anders daar...

Deel Deze Pagina