Ik kon hier geen topic over vinden dus begin er zelf maar een.
Over dieren rechten dus. Het spijt mij om te zeggen dat ik geen voorstander van het verbannen van bond/leer. Sterker nog, ik vnd het klink-klare-onzin.
Maar dit in maten. Ik geloof er in, dat als iedereen zijn best doet, dat geen dier onnodig hoeft te sterfen. Ik heb leren schoenen, dat is maatschappelijk acceptabel, ik draag ook geen leren jas met bond jas, dat mag dan weer niet. Wat ik zeer vreemd vind, want leer en bond zijn uiteindelijk hetzefde, al is de een 'gescheerd' en de ander niet.
Ik kan er zelf ook niet van wakker liggen wanneer een koe word geslacht om op te eten. En als ze er dan ook nog leer van maken is dat mooit meegenomen, want als je dan toch een dier slacht moet je er zoveel mogelijk van gebruiken. Een dier slachten houd ik namelijk niet van, maar het is de natuur en dus moeten we van een geslacht dier 'zoveel mogelijk gebruik' maken.
Waarom dan toch voor dierenrechten op komen? Omdat ik pas een filmpje zag over een 'bond-fokkerrij' die mijn maag omdraaide. Dit is te ziek voor woorden. Ik vind het niet erg als het bond/leer van een dier word gebruikt dat verder toch word opgegeten.
Maar dit, sorry, dieren worden ECHT mishandelt. ze worden gewoon op de grondgegooit om ze koest te krijgen. de pezen door gesneden zodat ze niet tegenstribbelen en weet ik wat. ik zou de link hier onder ook vermelden. Want dit gaat mij te ver. Hier ben van ben ik een halve dag stil geweest en heb er veel over nagedacht. mijn menig nu is: Je mag het leer/bond van een dier best gebruiken als het toch al geslacht word om zijn vlees, maar dat moet wel diervriendelijk gaan, zover dat kan....
Link film: MAAR IK WAARSCHUW ECHT VAN MIJN HART, DIT WIL JE EIGENLIJK NIET ZIEN, MAAR OPEND WEL JE OGEN. RAAD OOK AAN OM MENSEN MET ZWAKKE MAAG OF MENSEN DIE GEEN DIEREN LEED WILLEN ZIJN HET NIET TE BEKIJKEN.
NOG EEN KEER, JE ZIEN HIER DIEREN MISHANDELT WORDEN EN LEVEND GEVILT
klik
Mijn vraag is: Wat vinden jullie hier van en wat is jullie mening hier over?
mijn standpunt blijft dat wanneer je een beest slacht voor zijn vlees, dan je dan ook best zijn 'huid' mag gebruiken. In de door de nederlandse staat vastegestelde regels hiervoor. Wat jullie?
Laatst bewerkt: 30 jun 2006