Dierenrechten

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door dahouseman, 30 jun 2006.

1. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kon hier geen topic over vinden dus begin er zelf maar een.

Over dieren rechten dus. Het spijt mij om te zeggen dat ik geen voorstander van het verbannen van bond/leer. Sterker nog, ik vnd het klink-klare-onzin.

Maar dit in maten. Ik geloof er in, dat als iedereen zijn best doet, dat geen dier onnodig hoeft te sterfen. Ik heb leren schoenen, dat is maatschappelijk acceptabel, ik draag ook geen leren jas met bond jas, dat mag dan weer niet. Wat ik zeer vreemd vind, want leer en bond zijn uiteindelijk hetzefde, al is de een 'gescheerd' en de ander niet.

Ik kan er zelf ook niet van wakker liggen wanneer een koe word geslacht om op te eten. En als ze er dan ook nog leer van maken is dat mooit meegenomen, want als je dan toch een dier slacht moet je er zoveel mogelijk van gebruiken. Een dier slachten houd ik namelijk niet van, maar het is de natuur en dus moeten we van een geslacht dier 'zoveel mogelijk gebruik' maken.

Waarom dan toch voor dierenrechten op komen? Omdat ik pas een filmpje zag over een 'bond-fokkerrij' die mijn maag omdraaide. Dit is te ziek voor woorden. Ik vind het niet erg als het bond/leer van een dier word gebruikt dat verder toch word opgegeten.

Maar dit, sorry, dieren worden ECHT mishandelt. ze worden gewoon op de grondgegooit om ze koest te krijgen. de pezen door gesneden zodat ze niet tegenstribbelen en weet ik wat. ik zou de link hier onder ook vermelden. Want dit gaat mij te ver. Hier ben van ben ik een halve dag stil geweest en heb er veel over nagedacht. mijn menig nu is: Je mag het leer/bond van een dier best gebruiken als het toch al geslacht word om zijn vlees, maar dat moet wel diervriendelijk gaan, zover dat kan....

Link film: MAAR IK WAARSCHUW ECHT VAN MIJN HART, DIT WIL JE EIGENLIJK NIET ZIEN, MAAR OPEND WEL JE OGEN. RAAD OOK AAN OM MENSEN MET ZWAKKE MAAG OF MENSEN DIE GEEN DIEREN LEED WILLEN ZIJN HET NIET TE BEKIJKEN.
    NOG EEN KEER, JE ZIEN HIER DIEREN MISHANDELT WORDEN EN LEVEND GEVILT klik

Mijn vraag is: Wat vinden jullie hier van en wat is jullie mening hier over?

mijn standpunt blijft dat wanneer je een beest slacht voor zijn vlees, dan je dan ook best zijn 'huid' mag gebruiken. In de door de nederlandse staat vastegestelde regels hiervoor. Wat jullie?

Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  2. 9Huntelaar9

9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

Leuk Bevonden:
    0
    wat een vieze hond
    ik hoop dat ie K****r krijgt, dit is gewoon ziek:mad:
    ik hoop dat ik hem een keer tegen kom:mad:

3. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Ik ben echt een dierenliefhebber. Kan (bijna) alle dieren wel waarderen. Dat maakt me nog geen WNF-Activist ofzo, maar ik ben wel tegen het dragen van bont.

Ik heb het filmpje niet bekeken, want ik heb het helaas al eerder gezien in een reportage op tv. Het is gewoon onmenselijk hoe die dieren behandeld worden en daar geef ik mijn geld niet aan uit.

Sommigen zeggen inderdaad: "Maar de rest wordt toch ook gebruikt van het beestje" Nou mooi niet dus. Waarschijnlijk zie je in het filmpje een boerderij waar ze puur die arme beestjes fokken voor hun vacht. :{ =(

Nep bont all the way

4. basovich

basovich Guest

had het al een x gezien..dat ik toen hem durfde af te kijken wist ik ook niet :eek:..maar heb hem gewoon afgezet!! die lui moesten gewoon worden opgepakt worden en zelf met hun bakkes naar de grond worden gezet en gewoon geen eten en drinken geven !! dit is gewoon echt ziek !!, ik vind áls ze een dier vermoorden ze het dan ook moeten laten inslapen o.i.d maar niet 3x op de grond moeten gooien totdat ie dood is :confused:..

Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2006
  5. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kijk dit soort filmpjes liever niet, ben er over het algemeen een week gefrustreerd over.
    heb hem ook niet gezien.
    Over het slachten van koeien etc dat je aanhaalt, ben ik het niet helemaal mee eens.
    Vind jij het natuurlijk dat er aan een lopende band koeien worden vermoord om vervolgens als hamburger naar de MC Donalds verscheept te worden?
    Man, mensen denken er niet eens bij na dat het ooit een levend dier was.
    Ik ben geen vegertarier, en zelfs gek op vlees, maar fastfood restaurants als KFC Burgereking etc zijn me iets te confronterend.

6. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    OMFG, die gast mag dood jonge:confused: dat doe je toch niet met sown dier man omg:confused::confused: Zeker in amerika gebeurt-.- stelletje pussys daarso:confused: allemaal huilen als er iemand doodgaat maar dieren killen, jippieeee:confused: stelletje K***** homo's:confused:

7. Paolo®

Paolo® Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow echt een ziek filmpje, heb hem ook maar afgezet, niet normaal!!

8. carlito

carlito Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb hem ook niet gezien.. ik kan echt niet tegen dit soort filmpjes. Ik ga binnenkort zelf bij een dierenasiel werken en misschien ook op de dierenambulance, maar als ik ooit merk dat ze (de baasjes) hun dier mishandelen dan sta ik niet voor mezelf in!

9. shd

shd Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Te ziek voor woorden, en geeft precies weer waar de mens toe in staat is.
    En niet alleen bij dieren.

Wat moet je hier nou verder op zeggen.

:mad:

10. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Wat ontzettend ziek en laag. Heb het filmpje de eerste 10 sec gekeken, vond het méér dan genoeg om een beeld te krijgen van de bont-industrie. Smerige mensen, de arme beestje die gewoon alles voelen. Nee, ik noem deze fokkers voortaan geen mensen meer. Dát zijn de beesten, de echt puur slechte beesten. Zou er niet om wakker liggen als ze een gruwelijke dood sterven, hoe overdreven het voor sommigen van jullie ook zal klinken.

11. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt kansloos dat soort gasten hoor! damn:confused: ik heb hem ook afgezet.. heeftdie ghest dan geen gevoel ofso:confused: ik zal hem eens tegen de grond slaan tot hij bijna dood is..:confused: vuile rot mogool dat et is !

12. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    ik dacht dat dit portugal was, ik had een keer vroeger ook zo'n filmpje gezien ik weet niet of dat deze is , maar dat was ook in portugal.
    als ik mezelf kon teleporteren nou dan was die gast helemaal kapot geweest

13. SupahMaster

SupahMaster Guest

Ga het filmpje maar niet kijken na de reacties gelezen te hebben. :{

Ik vind dat ze die koeien moeten laten leven en melk laten geven tot ze een natuurlijke dood sterven en dan het vlees en de huid gebruiken.

14. Vigil

Vigil Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Dat is het probleem juist. Dan wordt er geen geld aan verdient zowat. Wanneer een koe oud is is het vlees niet mals meer, niemand die dat wil kopen. Ook wanneer je een koe lekker laat grazen zou zijn huid lelijk kunnen worden waardoor het leer er minder goed uitziet. Het draait allemaal om geld, geld geld en nogeens geld. Fuckedup world isn't it?

15. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jup en er zijn geen alternatieven.. dus niemand wilt het eingelijk veranderen.. maar ik vind dat we wel iets meer respect kunnen hebben voor de andere levende wezentjes op deze wereld:confused: er is zo wat geen enkel diersoort dat we niet uitroeien (op zo'n gruwelijke manier) ! En dan zijn er wel beschermde diersoorten.. maar word er niet op ze gejaagd dan? Ik heb nog nooit gehoord dat het goed gaat met ze.

16. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    oh er zijn zeker wel alternatieven, maardan moet de overheid gaan stoppen met bioindustrie te subsidiëren en dat geld naar biologische veehouders sturen...
    En idd niet zo'n leuk filmpje, maar wel eens bij stil gestaan dat een kipfiletje geen kip is maar een kuiken van 6 weken oud die zo is vetgemest dattie niet meer kan staan , dat gemiddeld rundvlees niet van een rund is maar van een kalf van 6 maanden oud, de meeste kattespeeltjes van konijnen of KATTENbont zijn gemaakt.. enz enz enz...
    En de enige schuldige zijn de mensen die het kopen...als je wat meer naar de scharrelslager zou gaan ipv van het goedkope stukje vlees in de supermarkt, werk je iig de bioindustrie tegen. En ik ben helemaal niet tegen vlees eten of wat dan ook, maar af en toe denk ik wel eens dat het allemaal wat minder kan....een dier is in eerste instantie een dier en geen voedsel.

17. Emo-Kid

Emo-Kid Guitar-Kid

Leuk Bevonden:
    0
    wij kopen zowieso altijd scharrel eieren;) oftewel dan weet je dat die kippen gewoon een leven hebben en rond scharrelen in plaats van in een klein kooitje te zitten en eieren te leggen.

18. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat nusti zegt, is waar, maar merk jij er iets van, dat je een kalf zit te eten, aan tafel, gezellig, met de familie, groente, aardappels, en een lekker stuk vlees erbij? Denk je dan, hmm, ik zit een kalf te eten van 6 maanden oud.. Nee toch?
    Ik ben een vleeseter, eet het nog net niet rauw =P, en er gaat geen diner voorbij, zonder dat ik vlees in welke vorm dan ook eet..

En als ik het heel cru moet zeggen, zie ik liever dat zo'n kalf na 6 maanden wordt afgemaakt, en dan niet 3 jaar in een hok zit, te wachten tot ie wordt afgemaakt.. Maarja, het beste is natuurlijk, om allemaal gewoon vegetariër te worden, maar dat zou ik niet kunnen.. Hoe hard het ook is, een stukkie kip is iets waar ik de hele dag naar uit kan kijken, en dan kan het me niet uit mijn slaap houden, dat het eerst een dier was.. Heel raar eigenlijk, maar zo gaat het in het leven.. moorden om te leven was vroeger in de oertijd, en nu nog in de vrije natuur, aan de orde van de dag..

19. Tediz

Tediz pendejo

Leuk Bevonden:
    0
    Hmz, ik kijk dat filmpje niet, aangezien ik er net als Andy01 meestal nog een dag over loop te morren. Het is vervelend om hier een standpunt over te formuleren, omdat alles al zovaak gezegt is dat bijna iedere mening mij een stempel van 'boomknuffelaar' kan bezorgen. It is natuurlijk een beetje cliché-matig om tegen bont te zijn, en volgens sommige mensen ook hypocriet, omdat leer dan weer wel zou mogen. Maar ik vraag me af of het nodig is om beesten systematisch te fokken en af te slachten puur om de honger van de modewereld te stillen.

Maar goed, ik denk dat de bio-industrie echt aan het doorslaan is. Natuurlijk is het een verschijnsel dat met zich mee is gebracht door de eeuwige schaalvergroting van de boeren. En omdat het zo diep is ingeworteld in de consumptiemaatschappij, en ook onze economie, is dit maar moeilijk tegen te gaan. Maar als ik dan zie dat varkens zo veel mogelijk in donkere hokken worden weggepropt, zodat het vlees wit blijft, en er niet al te veel bloed in zit, begin ik me toch af te vragen waar het tegenwoordig nog over gaat.

Als ik me niet vergis zijn mensen van nature omnivoren, en het is algemeen bekend dat een stuk vlees toch wel nodig is om gezond te blijven, maar ik denk niet dat het al dan niet consumeren van ganzenlevers een zaak op leven en dood niet. Ik denk in ieder geval niet dat we het recht hebben om vele duizenden ganzen vet te mesten, door het eten letterlijk door hun keel te schieten met een soort gemalen niet-te-vreten-troep-met-hormonen geweer, alleen omdat Joop Braakhekken er zo'n lekker gerecht van kan maken in zijn Mandemakers keuken. Het is onzin en het gaat nergens over, maar de mens schijnt alleen maar op korte termijn te kunnen denken, waardoor we meesters zijn geworden in het systematisch naar de klote helpen van de aarde.

20. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nog over dat filmpje, waarom worden ze geveld en niet wanneer ze dood zijn?

Deel Deze Pagina