waar kan ik meer info over die adapter vinden? ik vind het namelijk bv wel belangrijk dat de adapter gebruik maakt van het 480p signaal, in plaats van het 480i signaal te deinterlacen..
www.xboxvga.com maar dit is dus de site die hij heeft gemaakt nog even en de site van mij komt erop het heeft de beste kwaliteit die er nu is. ik ben al een lange tijd met die gast in contact en hij is bezig met een nog betere box (ik weet niet of ik dit mocht zeggen maarre.. je hebt het niet van djbokkeman) dus als je effe wacht dan kan je de alllllerbeste vga box kopen. misschien dan via mij dan vraag ik een paar van die boxjes aan hem en verkoop ik hem hier wel. maar ik hoor het nog wel van jullie.
Dat progressive scan is volgens mij een hardware feature van de box die door developers gebruikt kan worden, maar nu nog door geen enkel spel geboden wordt. Sluit de juiste kabel aan, je krijgt een optie op je dashboard net als voor dolby digi en hop alles progressive scan: zo werkt het volgens mij niet.
zo werkt het gelukkig wel alle amerikaanse NTSC xboxjes doen dat standaard bij gebuik van het High Definition AV Pack. Hier in nederland ondersteunen de meeste tv's dat signaal (480p) alleen niet. Maar bij het maken van een VGA adapter is het natuurlijk mooier als je wel dat 480p signaal gebruikt i.p.v. het 480i(nterlaced) signaal, daar dit een beter beeld opleverd. Het is namelijk niet een kwestie van resolutie, want het gaat in beide gevallen om 480 beeldlijnen. Bij 480p worden ze allemaal tegelijk getoond, bij 480i worden ze om en om getoond (dus minder scherp en stabiel beeld)
Je hebt zoiezo geen optie om dit in te schakelen, het is gewoon de kabel erin pluggen en gamen. Je hebt wel intern de optie om op 50 of op 60 HZ te spelen, voorheen zat dit altijd in de game verwerkt (Dreamcast) maar nu zit dat in het menu van de console. Het enige probleem met deze VGA-aansluiting is dat je het Dsahboard van de X-Box niet kan zien, je hoeft deze natuurlijk maar een keer in te stellen maar toch.... Een maat van me heeft de VGA-Box van Digital-X en is daar zeer tevreden over. Zelf heb ik alleen RSC en PGR erop gespeeld en het ziet er veel mooier uit (mijn mening), op sommige punten zie je wel meer karteltjes maar de kleuren komen wel meer tot leven. Vooral de lichteffecten bij RSC zien er heerlijk uit. Zelf ga ik deze VGA-Box volgende maand bestellen als ik hier weer wat meer geld voor heb. Ze hebben op die website van Digital-X ook een forum, kijk daar anders is voor wat meer reacties.