Digitale cam corders

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XquistX, 14 jun 2004.

1. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    wie kan mij helpen over digitale video camera? ik ben van plan er 1 tekopen! maar nu weet ik dus niet wat nu een beetje goed is! ik heb bijvoorbeeld nu deze video camera op het oog. maar ik weet niks van de verschillende specificaties .. is bijvoorbeeld die 540.000 pixel voldoende? hoe zit het met de andere merken bijvoorbeeld canon JVC etc.. of opslag medium's!?? hoezit het daarmee? op tape of anders??

kan iemand mij opweg helpen! of geef je eigen ervaring met bepaalde camera's!!

in iedergeval alvast bedankt! _0/

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  2. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Tapes zijn de opslagmediums. Je hebt er van 60 minuten, 120 minuten en dan heb je weer verschil in normal, long play en super play. De kwaliteit is wel veel beter dan je van bandjes zou verwachten, heb ik gehoord. 540.000 pixels, ik weet het niet. Ik ben ze nog nooit tegengekomen. Ik zag altijd 800.000 en hoger (ik ben nu ook opzoek naar een digitale camcorder).

Je moet wel oppassen, veel digitale camcorders hebben nog niet eens een aansluitingsmogelijkheid voor de op de pc.

Bij de Aldi is nu een goeie.:+ Ik heb hem alleen niet gehaald, ik twijfel.

3. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Je hebt tegenwoordig toch ook met opname op dvd ipv. op band? Zou wel beter zijn, en mischien kan je daar ook wel overheen schrijven zonder kwaliteit verlies. Zou ook wel een paar eurie's meer kosten.

4. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Simpel: niet doen. Sony maakt hartstikke goeie camera's, maar Digital 8 is echt hopeloos ouderwets. Ik zou echt voor een miniDV camera gaan: betere kwaliteit, veel gangbaarder en beter verkrijgbaar en een stuk kleiner van kwaliteit.
    Voor ongeveer 450 à 500 euro heb je al een hele fatsoenlijke camcorder. De betere merken zijn JVC, Canon en Sony.

5. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Absoluut niet beter: kwalitatief gelijk aan miniDV, alleen vele malen duurder; zowel de camera's (minimaal 800 euro) als de schijfjes. Deze camera's werken namelijk met 8 cm mini-DVD schijfjes, waar maximaal een half uur video op past. Omslachtig, verschrikkelijk duur en zonder echte voordelen boven miniDV. Niet doen dus... dan kun je beter wachten tot de eerste camcorders met Harddisk-recorder komen (maar dat kan nog wel even duren).

6. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ja die is wel heel mooi! maar is wel een beetje aan de prijzige kant! ik ga geen 1000 euro neer tellen voor een cam corder!! en die cam corders die ik steeds vind in de prijs klasse van 300 tot 500 euro! zitten allemaal rond de 540.000 pixels!! ik zal er op letten of je ze kan aansluiten op de pc!! (heb er al wel een gezien van sony. daar zat software bij! dus lijkt me dat je die kan aansluiten op de pc!

7. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Em Darkwing nu snap ik je even niet..Je moet Sony Sam. niet kopen maar de betere merken zijn wel Sony, JVC enz.

:)

8. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    okido...didnt know :eek:
    maar waarom zijn ze dan zo verschrikkelijk duur, en waarom zijn ze dan uberhaupt gereleased als ze toch zo slecht zijn?? Of is het product een beetje een flop?

9. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    De camcorders van JVC, Canon en Sony die wij verkopen (Dixons) in de prijsklasse tussen de 400 en 500 euro hebben allemaal wel degelijk 800.000 pixels, én allemaal een DV-uitgang (soms ook een DV-ingang, maar daar betaal je extra voor).

Die DVD-cams moet je idd niet kopen. Sony heeft hele goeie kwaliteit miniDV camera's, en die DVD-cams zullen ongetwijfeld goeie kwaliteit zijn, maar het is gewoon een waardeloos concept :) Als je dan toch een Sony camera wilt, koop dan een Sony miniDV handycam :cool:

10. dDirk

dDirk Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    áh ok :)
    That makes sense ;)

11. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ok!! nou ik ga van de week maar eens wat winkels af struinen naar informatie en dergelijke! ik zal ook zeker eens gaan kijken naar die miniDV cam corders!

12. Eckie

Eckie Active Member

Leuk Bevonden:
    15
    Dit hoort trouwens wel onder de E van Entertainment in ASEL!

>> Moved. :)

13. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu de volgende video camera's op het oog:

Sony MiniDV Camcorder DCR-HC14

JVC MiniDV Camcorder GR-D23E

Canon MiniDV Camcorder MV700

Ik ga donderdag ff de stad in om wat meer informatie te vinden! zoals de verschillende batterijen, miniDV's en bescherm tassen etc..

wie van jullie heeft er zelf ook één? en wat zijn jou ervaringen daarmee?

14. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Weet jij dan ook meer over al die uitgangen? Wat houdt een DV-uitgang dan in? Niet veel camera's in de prijsklasse die ik zoek hebben een USB uitgang. Maar zou ik zo'n camera met een andere uitgang nog op mijn pc kunnen aansluiten? Ik heb een nieuwe aldi pc met een shitload aan allerlei ingangen, dus als het kan, zal ik zo'n poort zeker wel hebben denk ik.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    DV-uitgang is Firewire (IEEE1394), op een niet al te oude Aldi-PC zit ie gegarandeerd. Het enige wat je nog moet hebben is een firewire-kabeltje, die is wel vrij prijzig (rond de 25 euro). Bij Sony heet dat trouwens i-Link.
    Firewire is altijd beter dan USB, stukken sneller en beter geschikt voor video.

16. styliciouz

styliciouz grasshoppert

Leuk Bevonden:
    0
    als je beeld wilt gaan bewerken op je pc zou k eerst maar eens kijken of je pc dat wel trekt, het is nl het zwaarste wat je kan doen met je pc.

17. Matrix

Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik heb 2 firewire poorten gelukkig. Maar zit zo'n kabel er dan niet standaard bij?

@styliciouz, ik heb 3 gHz. en 512 mb ram, is dat genoeg?

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Zo'n kabel zit er in de meeste gevallen niet standaard bij.
    Je specs zijn op zich wel genoeg. Het is alleen wel zo dat je tijdens het inladen, bewerken en vooral het renderen van je video niet moet rekenen om nog andere programma's te kunnen draaien. Verder moet je met een beetje videobewerkingssoftware prima uit de voeten kunnen. Belangrijkste is misschien nog wel je hardeschijfruimte, aangezien ruwe video lomp veel ruimte in beslag neemt.

19. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben gisteren ff de media markt binnen gewandeld en nou vertelde zo'n verkoper dat de JVC miniDV's problemen kan geven met de sony camcorder? wie weet hier meer van want ik zag een aanbieding van 10 minidv's van JVC voor 40 euro! thanx

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Even een trap tegen dit oude topic. Mijn vader wil ook een camcorder aanschaffen, maar heeft er de balle verstand van. Voor mij geld dit eigenlijk ook, maar goed. Wat hij eigenlijk wilt is goede foto's en films maken op 1 apparaat. Volgens mij is dit niet mogelijk als je allebei de vormen in goede kwaliteit wilt hebben. Hij geeft de voorkeur aan een camcorder omdat video's uiteindelijk wel het belangrijkst zijn. Nu las ik hier dat miniDV in 2004 het beste opslagmedium was, is dit nog steeds zo? En zijn er goede camcorders aan te raden voor een euro of 300 a 500?

Laatst bewerkt: 7 jun 2006

Deel Deze Pagina