Digitale Camera

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SjonKanon, 14 jun 2004.

1. SjonKanon

SjonKanon Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga over precies 2 weken op vakantie en wil eigenlijk een nieuwe digitale camera hebben. Ik heb nu een hp photosmart 435 (3,1 MP), maar deze maakt niet altijd mooie foto's. Overdag met veel zonlicht zijn de foto's vaak overbelicht en snachts met een flits is er soms niks te zien op foto's. Ook vind ik de kleuren een beetje te flets. Een vriend van mij heeft een Fuji (weet type niet uit mijn hoofd) met 2,1 megapixel. Die is zeker een jaar ouder dan mijn camera, maar maakt veel mooiere foto's. Eigenlijk zoek ik zo'n camera, maar dan met 3,1 MP. Ik ben zelf best een redelijke fotograaf, dus het is heel frustrerend als je een leuk moment te pakken hebt met je camera, maar de foto niet mooi is voornamelijk door het licht. Daarnaast vreet de camera batterijen. Ik heb GP 2100 batterijen en zelfs die zijn binnen no-time leeg. Dus wat voor camera ik zoek:
    - (min) 3,1 MP
    - ten alle tijde mooie foto's
    - optische zoom is leuk maar geen pre (gezien de prijsklasse)
    - liefst een beetje zuinig qua batterijverbruik
    - een zo laag mogelijke reactietijd (nieuwe toestellen doen er vaak meer dan een seconde over om de foto te maken, dit is echter veels te lang om een leuk moment te kunnen vastleggen)
    - zo rond de 200 euro (liefst minder uiteraard :))

Wie weet een goede camera?

2. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    voor iets meer heb je een sony cybershot, dat zijn de beste camera's vind ik

edit: voor de batterijproblemen: koop een camera met lion accu of zoiets, niet met batterijen ;)

Laatst bewerkt: 14 jun 2004
  3. haantje

haantje Valentino Rossi!!#46

Leuk Bevonden:
    1
    wij hebben een kodak dx4530, 5,1 megapixel 229 euro of zo was ie echt hele mooie fotos en filmpjes met geluid:) echt een aanrader ook standaard al 32mb:) scheelt toch weer ff:9