Digitale TV van KPN

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Banjy, 2 nov 2004.

1. Banjy

Banjy It's getting closer

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

Zoals de Threadtitel al vermeld wil ik graag wat ervaringen van jullie horen met betrekking tot Digitale TV van KPN en Digitenne (het is eigenlijk allebij hetzelfde). Mijn vragen zijn vooral: Is de kwaliteit echt stukken beter dan de Kabel (omdat het digitaal is) En wat zijn jullie ervaringen ermee thuis. Wij hebben namelijk nu kabel en mochten we ervoor kiezen om digitaal te gaan gebruiken dan moet dat natuurlijk wel beter zijn dan de kabel. Aangezien er nog wel een behoorlijke aanschafprijs aan vast zit. Het moet het dus waard zijn om het te vervangen.

Graag jullie meningen (en dan wel onderbouwend he, niet van neem satteliet of iets dergelijks, het gaat vooral in vergelijking met kabel) hier over :)

PS mocht nou blijken dat er al een thread van is, geef die link dan a.u.b. en sluit deze dan maar. (Ik heb al gezocht maar kon het niet 1-2-3 vinden)

2. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zelf heb ik digitale tv van UPC, en de kwaliteit is stukken beter als standaard kabel.

Superstrak beeld, betere kleuren en de extra's zijn ook goed.
    Ik kan mijn mail checken op TV.

3. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is dit dus draadloos via de Ether of gewoon via de kabel alleen dan digitaal signaal? En hoe sluit je hem aan op de tv, via scart? (dat is bij kpn en digitenne namelijk het geval...)

4. Rinus

Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Van UPC is niet draadloos, werkt via een decoder.

Antennekabel gaat in de decoder, en vanuit de decoder gaat de scart naar de TV.

5. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dit zouden wij indd ook kunnen doen, maar dan moeten wij per maand 9,95 extra betalen bovenop de "standaard" 13,50. Terwijl wij bij KPN voor 10,95p/m klaar zijn. Maar ik weet dus niet of dit dezelfde kwaliteit oplevert als digitaal via "de kabel" Even hopen dat er straks dus mensen met KPN/Digitenne reageren :)

6. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben met UPC niet echt bekend. Digitenne en KPN wel. Beeldkwaliteit is wel beter dan kabel. Een heel groot verschil is er imo nu nog niet. Al hangt dat natuurlijk ook af van je televisie. (Dus beter hang je er dan een plasma of LCD aan. 8)) KPN is wél stukken goedkoper dan Digitenne trouwens. Voor zo'n ontvanger van Digitenne leg je al snel E99,- neer, Die van KPN zijn daarentegen E39,- of (Twin Tuner) E59,- Als je meer aansluitingen bij KPN hebt (ADSL en telefoon) betaal je daarnaast E7,95 per maand! En das goedkoper dan kabel.

Zodra je er Fresh FM mee kunt ontvangen schakel ik over op KPN.:9

7. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de beeldkwaliteit is dus nog niet overdonderend? Indd is KPN veel goedkoper, maar volgens mij bied digitenne een groter pakket aan en hebben sommige ontvangers wel handige functies...(mochten me ouders toch niet willen dan ga ik voor digitenne denk ik, als we het wel doen gaan we natuurlijk voor kpn)

8. Diego

Diego Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Overdonderend zou ik het niet noemen nee. ALs je naar scherpte van achtergronden kijkt zie je wat verbetering bij KPN/Digitenne en er is iets minder ruis, mits je goede ontvangst heb dan. Verwacht afgezien daarvan nog geen DVD kwaliteit beeld hoor...

Tja, extra functie bij Digitenne. Een harddisk in je ontvanger bijvoorbeeld, Het kán best handig zijn. Maar je betaald er vrij veel meer voor. KPN en Digitenne maken overigens gebruik van dezelfde ether dus ontvangen bijna het zelfde pakket. (Misschien een paar regionale zenders als verschil.) Ik heb zelf het idee dat, áls het enorm gaat doorbreken, KPN dat doet en niet Digitenne. Ik ga het geen aflopende zaak noemen maar ik zou daarom momenteel zéker m'n geld niet uitgeven aan Digitenne.

Als je geduld hebt zou ik persoonlijk uberhaupt nog wachten. Het is allemaal nog vrij nieuw en volop in ontwikkeling. Voordeel van nu aanschaffen van KPN is geen aansluitkosten, maar ik gok dat in de loop van volgend jaar we veel meer verbeteringen gaan zien op gebied van digitale televisie.:)

9. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.485
    maar die "antenne" die wordt toch aangesloten op de scart, kan je dan ook nog je videorecorder er op aansluiten?

10. marcdewolf

marcdewolf Retro&Xbox-gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Bij UPCdigital hoef je geen apparatuur aan te schaffen, die krijg je in bruikleen (met een borgsom), En UPCdigital heeft veel meer mogelijkheden, meer zenders, film on demand, draadloos toetsenbord, etc... zelf heb ik UPCdigital al vanaf het begin en ben zeer tevreden.

Digitenne is vooral handig voor op de camping en voor op een 2e kamer (hoef je geen kabels te trekken). Anders zou ik het niet nemen.

11. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    jullie moeten niet vergeten te vermelden dat digitaleTV nog al vaak last heeft van wegvallen signaal oid.... weet niet hoe ik dat moet noemen, maar het komt nog wellis voor dat het beeld voor 2 seconde stil staat.. Erg irritant iig

Ik heb digitale tv van Casema iig

12. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp is het beste: Om nog te wachten en kijken of de beeldkwaliteit en dergelijke de komende tijd nog verbeterd. Het is dus (nog) geen goed alternatief om Kabel te vervangen? Want het levert alleen maar meer kosten op terwijl er nauwelijks verbetering te zien is.

13. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    De beeldkwaliteit is wel beter dan "normale" kabel tv, alleen zijn die schokken erg irritant... vooral tijdens een voetbal wedstrijd ofzo, moest ik in de herhaling zien hoe die goal er in was gegaan.....

Het is geloof ik niet alleen een probleem bij casema, me neef heeft chello digitale tv en heeft er ook last van... zelfde systeem geloof ik

14. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik was/ben ook geïnteresseerd in die digitale TV van KPN. Het moet het woord 'digitaal' zijn ofzo. Maar ja, ik kon iemand zonder kabel, en heb hem zover gekregen het te nemen. Hij is nu wel laaiend enthousiast en probeert mij nu zover te krijgen digitaal te krijgen. Het schijnt zeer scherp te zijn. Maar ja, ik zit nu ook te twijfelen, kabel of digitaal (via KPN). Ik wil eigenlijk eerst een storm of ander kutweer afwachten. Kijken of die dan stoort ofzo. Verder heeft hij een tv van 56 cm en ik een van 76 cm ofzo. Dus ik ben ook bang dat het er bij mij minder scherp uitziet dan bij hem.

15. TheWalrus

TheWalrus Guest

De beeldwaliteit is duidelijk stukken beter. Scart (goede primaire kleurscheiding) in combinatie met een dubbele resolutie (640 bij 480) met CD kwaliteit geluid is 2 keer beter dan kabel en antenne.

16. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Maar hoe zit het met de ontvangst en betrekking tot het weer? Stoort hij bijvoorbeeld met onweer en dergelijke.

Maar als het goed is:

KPN is betere kwaliteit dan Kabel?
    Digitaal via de Kabel is beter dan KPN?

17. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    digitenne en digitale tv over de kabel gaat via het zelfde systeem DVB-Tofzo geloof ik...
    digitale tv over de kabel heeft alleen veel meer zenders dan digitenne... die heeft er iets van 25 ofzo... ik heb er nu iets van 80 zenders via casema

18. Banjy

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij hebt ook af en toe last van blokvorming en dat het beeld blijft hangen?

19. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    jah... daar heeft iedereen last van die ik ken met digitale tv

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb sinds vanmiddag Digitale TV van KPN en ik ben er zeer tevreden over. De beeldkwaliteit is echt uistekend! Heel af en toe heb ik last van blokvorming, maar dit heb ik alleen als ik het apparaat net aanzet, of als ik naar een ander kanaal switch (dit komt heel af en toe voor). Verder is het TV gedeelte uitstekend en de beeldkwaliteit is beter dan de beeldkwaliteit van de kabel hier in Gouda. Hetzelfde geld voor de radio, ook deze is erg goed, uitstekende kwaliteit, sommige zenders zijn zelfs bijna cd kwaliteit! Je hoort gene kraakje of ruisje.
    Kortom, zeker de moeite waard! Het is maar 13 euro per maand, in mijn geval 7 euro omdat ik een vaste aansluiting en adsl van KPN heb, en het is gewoon beter dan de kabel. Je moet alleen effe kijken of je een single tuner of een dubbele tuner neemt. We hebben hier thuis 1 dubbele tuner en 2 single tuners. De dubbele tuner is iets luxer en groter, maar kost wel bijna 2 keer zo duur. Een dubbele kost 70 euro dacht ik, en een single tuner kost 40 euro. Er kunnen 3 tuners/tv's op een abbonement.

Deel Deze Pagina