1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Digitale vs Fysieke spellen

Discussie in 'Algemeen' gestart door ExquisiteSteez, 29 sep 2014.

?

Wat prefereer jij?

  1. Digitale spellen

    5 stem(men)
    71,4%
  2. Fysieke spellen

    2 stem(men)
    28,6%
  1. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Alfred heeft hem teveel eten gegeven :+

    Nog steeds fysieke spellen, want met basis internet word je niet vrolijk van deze nieuwe gen. installatie groottes =(
    Ook stok achter de deur om toch echt eens wat met die games te doen. En je kan het nog verkopen, weggeven.
    Digitaal krijg je van die steam collecties waar je niet naar om kijkt :eek:

    Poll doet het niet.
     
  2. Leoni

    Leoni Daedric Kitty XBW.nl VIP

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    23
    Ja, maar een fysiek spel installeren is een paar gig, een digitaal spel minstens tien keer zoveel.
    Persoonlijk vind ik fysieke spellen gewoon leuk in de kast staan en als ik een digitaal spel heb, is het toch minder speciaal zonder het hoesje en alles.
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij is het gewoon precies hetzelfde. Install van destiny bijvoorbeeld is even groot bij beide.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Idd en dat geldt volgens mij ook voor de PS4. Je installeert het volledige spel. Voordeel is wel dat je op de PS4 het spel installeert in een soort van cache. Iaw je hebt nooit echt ruimte te kort, je kan binnen no time aan de slag met de SP.

    Ik koop vooralsnog gewoon fysiek. Shadow of Mordor: 47 digitaal via de USA store, 52 fysiek. Sowieso is het een rare situatie dat je de boel moet belazeren om de spellen goedkoper uit de USA store te halen. Het is MS en Sony hun goed recht om daar wat aan te doen.

    Fysiek in Nederland is altijd erg veel duurder.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maakt hun niet zoveel uit. Krijgen er dan nog steeds 60 dollar voor.
    En ze verdienen er al meer aan omdat de winkels geen cut hoeven te krijgen. Als ze het niet willen hadden ze nooit vanaf het begin de manier niet in het systeem gedaan en hadden het allang gefixed.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb geen flauw idee hoe de financiële stromen er achter lopen. Er is een reden dat de spellen hier meer kosten dan in Amerika. Daarnaast wordt er nu geen belasting afgedragen in Nederland. Voor zover ik weet moet je een vals adres opgeven in je Amerikaanse account. Linksom of rechtsom je overtreedt daarbij hun voorwaarden. Dit zal vorige gen incidenteel zijn geweest maar nu alle spellen digitaal beschikbaar zijn zal dit aantal alleen maar toenemen. Ik acht het niet onmogelijk dat hier een keer wat aan gedaan wordt. Wat dat betreft is sharen een betere optie. Of gewoon fysiek kopen natuurlijk :+
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet per se. Als je bij Target ofzo besteld is er niks van een adres. Je betaald met je gewone paypal op hun site en je krijgt een code die je gewoon in kan voeren op de US locale.
     
  8. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben nu 50/50 bezig. Heb een aantal spellen fysiek gehad, en allemaal geruild en verkocht. Dat is een groot voordeel van fysieke games.

    FIFA heb ik nu fysiek gehaald, omdat die ongeveer even duur was als via us store. En dan kan ik er misschien nog wat voor vangen als de nieuwe uitkomt. FIFA 14 had ik via code en kan ik nu niks meer mee. Toch wel zonde eigenlijk.

    En Forza horizon heb ik weer digitaal. Goedkoper via de us store en eerder beschikbaar.

    Ik dacht trouwens dat er vanuit Brussel een besluit was (of een wens) dat het mogelijk moest zijn om digitale aankopen ook te kunnen doorverkopen. Als dat er door komt, dan ga ik 100% digitaal. Doosjes in m'n kast heb ik er genoeg van en ik speel een spel eerder als die op m'n schijf staat dan dat ik de disc pak....
     
  9. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Alles digitaal is echt heel handig, geen gezeur meer met cd's in het juiste hoesje stoppen en het wisselen daarvan als je een andere game wil doen.
    Samen met men neefje share we de games die we kopen in US store, dus we betalen iets van 23 euro per game, goede oplossing.
    Enige nadeel is dat je ze niet kan verkopen.
    als je een recente gebruikte koop kost het je ook 30 euro, veel maakt het allemaal niet uit.

    Maakt volgens mij niks uit.
    Als je eerst de cd versie heb en je gaat daarna over op gamesharing, als de andere dan al de download versie heeft, kan je zo zonder iets te downloaden de game spelen.
     
  10. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ja als ik een doosje met 5 vrienden deel betaal ik ook bijna niks. En vind "geen gepruts met games in een juiste doosje stoppen" maar een raar argument
     
  11. Maddmonkey

    Maddmonkey Well-Known Member

    Berichten:
    16.756
    Leuk Bevonden:
    5.435
    Volgens mij werken cdtjes op de ps4 wel wat anders. Ik heb nog nooit iets geïnstalleerd zien worden afgezien van een update. Kan misschien ook komen omdat ik alleen SP games op disc heb en dus gelijk kan spelen.
     
  12. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Kan je ook ps4 games uit de us store halen (en spelen op je NL account). Eigenlijk nooit geprobeerd.... En hoe zit het met de dlc ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
     
  13. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Je kan alles spelen op je NL account. Wat niet kan is US game kopen en dan de DLC in EU store.
     
  14. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    5 vrienden is dan weer een tikkeltje overdreven, want kan maar met 1.
    Ik vind het in ieder geval erg makkelijk dat je snel van game kan verwisselen.
    En je kan ze ook niet kwijt raken als je vrouw een keer een grote schoonmaak sessie houd
     
  15. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Heb/had jij je games verspreid door heel het huis liggen dan? :confused:
     
  16. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Digitaal wordt wel heel erg makkelijk nu hoor ;-)

    Denk dat ik #Driveclub ook digitaal aanschaf... Heerlijk geen disc-swaps meer.

    #lazyfuckeatingdonerkebab
     
  17. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    De NL PS Store is echt 1 grote joke man. Ik wil The Evil Within preorderen. In de NL PS Store kost hij €64. In de US PS Store kost hij $60 en $54 als je PS+ hebt. Alleen jammer dat Driveclub geen $40 kost, maar $50. In de NL Store kost hij €40.


    Driveclub ga ik sowieso digitaal halen. €40 is een mooie prijs voor die upgrade.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Ik kan mn fysieke copy met zoveel delen als ik wil... als je toch met loze argumenten bezig bent
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ja maar niet tegelijk spelen. Denk dat die dat bedoeld.
    Dat is gewoon best een voordeel. Zeg de een koopt Forza Horizon van de US marketplace en shared hem dan en dan betaal je beide maar 22 euro. En je hebt verder geen restricties ofzo. Kan online game, samen spelen etc.
     
  20. PrutserNL

    PrutserNL a Cool Breez3

    Berichten:
    1.286
    Leuk Bevonden:
    129
    Maar kan jij je game ook delen met je maat en dan samen de game tegelijk doen?
     

Deel Deze Pagina