dingen van amerika hier gebruiken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door da beat, 12 dec 2005.

1. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    hoii

Ik heb eens gehoord dat ze in Amerika een andere Spanning & andere frequentie gebriuken als hier in europa... klopt dit ook? zo ja, bestaan er omvormers ofzo, zodat je de stekker van het amerikaanse ding in de omvormer duwt en dat je deze dna weer in het stopcontact duwt en dat hij werkt.?

alvast bedankt

2. Raven Shield

Raven Shield Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    eeeh dat ik weet hebben ze daar andere stopcontacten.Meestal als ik op vakantie gaat nemen we zo reisstekker me die moet je dan in het stopcontact doen en dan kan je het apparaat aansluiten.

3. falcon NL

falcon NL Creatief mens

Leuk Bevonden:
    53
    Ja dat klopt,in amerika gebruiken ze ook meestal een andere meet eenheid, er was laast ook een threat hierover maar dan moet ik even zoeken.

4. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik me niet sterk vergis hebben ze in Amerka andere spanning als in Europa jah.

Je kan hier gewoon adaptoren voor kopen die dat omzetten. en dan moet het gewoon werken

(een V 110 <-- V 220 adapter)

Laatst bewerkt: 15 dec 2005
  5. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    heel zeker van? want wil niet echt mijn geld weggooien... en hoe noemt zo een adapter? dan kan ik eens zoeken op internet.. zou niet weten hoe ik het moet ingeven, adapter amerika-europa?

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    In de VS gebruiken ze 110 volt en 60 Hz.

Zo'n ding noem je een omvormer of converter.
    Conrad verkoopt die dingen niet.

Via Google heb ik dit gevonden .
    http://www.elektronicaonline.nl/omvormers.htm

Laatst bewerkt: 12 dec 2005
  7. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    tnxxx!!

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Let op dat je wel een goeie adapter koopt, want alhoewel hun voltage lager is (110 i.op.v. 220 V), daar is hun amperage veeeeeel hoger dan die van Europa. Met andere woorden: als je je vingers daar in het stopconatct steekt, dan ben je dus echt dood :'-(.
    Als je een apparaat hebt met een ingebouwde adapter (bijvoorbeeld de oplader van je telefoon) dan volstaat een stekker-opzetstuk (een amerikaanse stekker die je over je europese stekker zet). Heb je echter geen adapter aan je apparaat, dan moet je inderdaad een adapter kopen. Die komen heel goedkoop tot heel duur. Ik zou duurder gaan als je zeker wil weten dat het je apparaat niet beschadigt wordt. Waar wil je het voor gaan gebruiken?

9. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    dus als ik eentje neem met een hoog vermogen is goed? ongeveer 300 watt ofzo - het is voor een 5.1 systeem aan te sluiten, weet alleen nog niet welke, gok op logitech z-5500 of z560

10. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ikzelf ben verhuisd naar de States, en ik nam mijn stereo installatie mee. Een erg duur ding, en ook nog eens duur om het te verschepen. Ik wilde zeker weten dat mijn converter mijn systeem niet zou opblazenm, dus ik ben voor 500 watt gegaan. Een beetje overkill weliswaar, maar better be safe then sorry toch? 300 watt moet voldoende zijn :).
    Wellicht een tip: zorg dat je een converter koopt die je kan omschakelen naar europese voltages. Mocht je nou ooit een amerikaans apparaat kopen, dan kan je die gewoon gebruiken in belgie :).

11. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    uh ja dat was dus de bedoeling :p

12. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
  13. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
  14. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
  15. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Op die website die ik je gegeven heb kan je 300 Watt converters vinden voor 13 dollar. Kijk voor VM 200

16. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    nja... is misschien beter dan ;) ...

17. da beat

da beat www.da-beat.tk

Leuk Bevonden:
    0
    kan die VM 200 nergens vinden :confused:

18. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
  19. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Thanks Darkwing :)

20. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11

@ da-Z- , dat is logisch he , dat er in het land van de electrische stoelen meer spanning op het electriciteitsnet staat aangezien die dingen echt goed moeten werken.:+

Deel Deze Pagina