1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

DirectX 9C is er!

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door gerjan, 28 jul 2004.

  1. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    http://www.dbnawa.co.kr/v5/product/...33&PHPSESSID=eaa5023664948177fd8ca05aed3a9548

    PS 3.0 he?

    Maar je had toch eerst een 9800pro voor 400 euro?

    En nu heb je weer een FX5900 XQ en een Radeon 9600pro. :confused:
    Je hebt wel veel videokaarten zeg.
    Eet jij videokaarten ofzo?

    Als je jouw moet geloven dan kan je Joint Operations helemaal niet goed draaien op een 9800pro, maar Doom3 kan dan wel :confused:

    Als je Doom3 met een 9800pro goed kan draaien (wat zeker kan, ik haal op medium, 1024*768, 56.1 fps, en op high met 8xAF in 1024*768, haal ik bijna 45 fps) dan moet de 9800pro kennelijk toch een goede kaart zijn

    Wat ik ook niet snap, dat is dat je van een 9800pro gaat naar een langzamere FX5900 gaat, en dan heb je een 9600pro (die veel langzamer is dan beide kaarten) in je 2e pc. Beetje onlogisch, dan had je beter die 9800pro in je 2e systeem kunnen stoppen i.p.v. een 9600pro, er vanuitgaande dat alles waar is wat je verteld. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  2. Hans NL

    Hans NL Active Member

    Berichten:
    200
    Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat hij de proc.+geheugen+chipset+vid. kaart bedoeld :)
     
  3. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Idd, mijn fout, bedankt
     
  4. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij kan je hem gewoon downloaden. Ik heb ooit direct x 9a oid. ook gedownload en dat ging gewoon soepel terwijl onze kaart geen direct x 9 ondersteunt. Niet dat ik snelheidswinst heb bemerkt ofzo, maar het draait :cool:
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Maakt idd helemaal niets uit. Elke DirectX versie is backwards compatible :cool:. Maar enkel de kaarten die bedoeld zijn voor dx9.0c, krijgen een kleine snelheidsboost.
     
  6. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb geen 9800 pro, alleen een 5900 XQ en een 9600 pro ( een ati rage 32MB *) ). Die 9800 is een typo. En joint operations loopt inderdaad slechter dan doom3. Dat kun je de heren van novalogic kwalijk nemen. Ik trek iets meer frames met beide machines in doom 3 dan in joint ops.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  7. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Valt me wel op dat je dan in die thread waar Joint Ops ter sprake komt, in al je posts die typefout maakt.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  8. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Ik kan met deze DirectX en mijn ATI Radeon 9600 Pro de game "FarCry" op Very High spelen zonder dat ie ergens hapert ofzow !
     
  9. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Zoals ik al zeg waarschijnlijk een typo, tenzij ik dat heb gepost toen ik de 9800 pro, eentje met een half gare fan, van de mycom in bruikleen had( ik ken een van die gasten die daar werkt normaal doen ze dat niet denk ik :eek: toen ik wachtte op een nieuwe 9600 pro... Het hangt ook af van de rest van je systeem maar met mijn systeemspecs vind ik dat doom3 toch op een 9600 pro met 2600+ nforce 2 en 512MB ddr3200 geheugen beter zou moeten lopen.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2005
  10. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Je zei dat je er toen 400 euro voor had betaald, en zo duur heeft een 9600pro nooit gekost.

    Ik denk dat een 9600pro net geschikt is om hem in medium in 640*480 te spelen, of in medium 800*600 (met slowdown).

    Toen Doom3 voor het eerst werd getoond, draaiede ie op een 2.4 ghz met een 9700pro. Nu kan je hem daarmee redelijk in medium spelen.

    Dat zeg ik niet, maar ik vind het wel vreemd dat je die fout een paar pagina's achter elkaar doet. En aangezien jij bijna al te posts meerdere keren edit, vind ik het vreemd dat het je zelf nooit is opgevallen.

    Hoezo een nummeryje trekken? Ben ik niet de eerste die al jouw verschillende uitspraken opvalt?
    Zoiets heet niet zwartmaken, maar zoiets heet een heleboel verschillende uitspraken van een persoon bij elkaar optellen.
    Trouwens, daar hoef ik niet eens moeite voor te doen, dat heb jij namelijk al gedaan (en de zoekfunctie).

    Want een 9800pro vond je toen een kut kaart, en nu vind je het vreemd dat je met een 9600pro Doom3 niet normaal kan spelen. Met een 9800pro kan je dat wel, dan kan je in dit geval beter zeggen dat de 9600pro een kutkaart is.

    Als je met een 9800pro in Joint Ops maar 15 tot 20 fps had, dan ben ik wel eens benieuwd wat je met een 9600pro hebt.
    5 tot 10?
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  11. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zeg toch ook daarmee dat de 9600 pro een ***kaart is? 9800 Pro ook. Alleen 6800 GT en hoger is degelijk om lekker te gamen. Niet iedereen probeert te patsen met zijn hardware of zo :confused: Mijn systeem is gewoon mid end. Maar het gaat om de prijs/prestatieverhouding.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2005
  12. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Nog een fout, je hebt geen 700 posts maar je hebt er 730 :+

    Nee, de 9800pro is geen kut kaart. Ik draai met een 9800pro Doom3 in medium, op 1024*768, met alle opties op 56.1 fps.

    Op high, op 1024*768, 8xAF, met alle opties aan draai ik dik 45 fps.
    Als je dan bekijkt dat Doom3 gelockt is op 60fps is dat absoluut niet slecht.

    Trouwens als je de 9800pro een kut kaart vind, dan moet je de 5900ultra en je eigen XQ ook kut kaarten vinden aangezien deze de concurrent van de 9800pro zijn, en ongeveer gelijke prestatie's hebben.

    Tegenwoordig kan je alles nog steeds op goed op high draaien met een 9800pro, dus vanaf een 9800pro (5900 ultra, 5950ultra en 9800XT) kan je lekker gamen.

    Nee dat is geen persoonlijke aanval. Je vertelt gewoon in verschillende topics compleet verschillende dingen en onwaarheden (zoals dat jouw fx5900 ps 3.0 ondersteund) , en als ik dan dan aangeef, dan ben ik meteen een triest persoon die jouw zwart loopt te maken? Get a life.

    En trouwens, met een 9800pro hoef je tegenwoordig niet zo te pasten. Dat ding is nu zo mainstream als het maar kan sinds ie zo goedkoop is geworden.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  13. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb mijn 5900 geflasht naar een 5950 ( wel een 128 mb dus maar goed ) die draait nog wel redelijk, ook medium 1024 met zo'n 45fps maar was veel te duur als je em zou moeten kopen. (Die hebben we ook maar gewonnen maar het is niet zo'n superkaart dat beweer ik ook nergens hoor) Ik heb hier ook niet zo veel trek meer in, got a life. Dus back on topic: Post je ervaringen met direct x 9c.
     
    Laatst bewerkt: 9 jun 2005
  14. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik geloof dat je eerder hebt gezegt dat je hem speciaal in Korea had besteld :confused:

    Relevante info, is iets wat jij iig niet geeft.

    En over de moeite, je gaat naar zoeken, tikt alexvkan in, selecteert overige consoles en pc, tikt als trefwoord 9800pro, en binnen minuut had ik je posts.
     
  15. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Relevante info geef ik wel, deze thread daargelaten aangezien jij het weer nodig vindt hier een discussie over aan te gaan, maar goed dat is echt zo'n kinderachtige opmerking. Net als je 730 opmerking. En moeite doe je wel want je gaat alles quoten. Echt typerend. En dat ik em speciaal in korea heb besteld is zeker gezwets want die hebben we gewonnen op de WCG. Waarom dan patsen met een bestelling? Geeft maar weer aan dat je weer graag lult om mensen zwart te maken. Discussie closed, tenzij jij graag nog even doorgaat.
     
    Laatst bewerkt: 16 aug 2004
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hebben nog meer mensen het probleem dat oudere DirectX games slechter zijn gaan draaien met DX9.0c? GTA: Vice City bijvoorbeeld, deze heeft een soort irritante lag om de zoveel seconden :confused:
     
  17. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    had ik een tijd geleden ook, maar dat betekende dat het tijd was voor een defrag, niet met 9c trouwens..
     
  18. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb ik nog niet geprobeerd. Net alleen Gp4 gespeeld en die lijkt het gewoon prima te doen. Of die minder loopt weet ik niet. Ik heb de framerates niet vergeleken.
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nou de framerates zijn allemaal ok bij mij, maar er blijft zo'n vage pauze inzitten :{. Deze duurt ook maar 1sec, en dan gaat ie weer verder. Maar het blijft zich herhalen. Het heeft verder niet met Spyware of zoiets te maken, het is een verse installatie van 1uur jong :).
     
  20. Cypher

    Cypher Yohohohohoho!

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    8
    met mijn Geforce 3 ti 200 (nog een redelijke kaart al game ik bijna nooit op me pc) loopt doom III nog aardig mee :) En Direct X 9c leuk maar ik updat wel eens als 10 uitkomt vindt het allemaal niet boeiend meer. Het is toch alleen meestal een ondersteuning voor een techniek die met kaart niet aankan. Dus zoveel maakt het niet uit.

    En sinds ik Linux gebruik boeien pc games met al helemaal bijna niet meer :p
     

Deel Deze Pagina