1.ik rook niet 2.ik telefoneer (bijna) niet 3.ik koop alleen de white dwarf (6.50 ) conclusie. dit is wel duur
Ik weet niet hoe oud jij bent, maar of ga werken of vraag zakgeld verhoging. Ik snap echt niet wat nou 10 euro per maand is. dat kan je toch makkelijk bijelkaar krijgen. En als je der niet voor wil sparen dan is gamen misschien toch niet zo'n grote hobby van jou.
eigenlijk niet, nee ik game gewoon omdat het leuk is, ik ben geen hard-coregamer, nerd, of wat het ook moge weze. gamen moet niet bepaald een hobby zijn, ofwel?
Vind je dit alleen voor online RPG's of voor online games tegen betaling in het algemeen? Als je in het algemeen vind, kun je je afvragen waarom je voor pc shooters wel nieuws krijgt zonder betaling.
zoiets bedoelde ik nu: ik hoop dat blizzard de prijs wat gaat aanpassen en dan pas krijgt hij extra winst
Eigenlijk is het wel belachelijk, hoe goed het spel ook is. Je betaald eerst de volle mep voor de game en dat moet je ook nog betalen voor de enige spelmogelijkheid van de game betalen. Dat is zoiets als eerst een abonnenment voor een blad (de prijs van de game) en dan ook nog elk nummer (het maandelijks bedrag) appart moet betalen. Hoe goed het spel ook is vind ik het belachelijk. voor couterstrike moet je toch ook niks extra's online te betalen. Wel zou ik het prima vinden als je bijvoorbeeld pas na een tijd, een half jaar of iets in die richting moet gaan betalen. dan heb je tenminste het spelplezier dat je van een game mag verwachten achter de rug.
Als mensen nou eerst de thread lezen voor ze gaan posten, Countstrike servers kan je makkelijk hosten op je ADSL abbonoment, host jij maar eens een spel waar 17000 tegelijk opzitten? Owh, kost dat je teveel? Wat raar nou.
Sommige mensen krijgen niet zo makkelijk geld van hun ouders.. ik werk ja en als ik dat doe verdien ik 100 euro mssn in de maand.. maar daar moet ik ook van uitgaan en studie betalen.. en dan is elke 10 euro welkom..
Verder heb ik Wow nog nooit gespeelt en het lijkt me wel supertof en zeker de moeite waard.. daar niet van.. alleen sommige mensen hebben t niet zo makkelijk met geld.. niet dak der last van heb maar speel lekker op me xbox
oke, jij een punt Maar nogsteeds begrijp ik niet waarom je én de volle mep moet betalen én een maandelijkse bijdrage. Is het echt zo arbeids intensief die server in de lucht te houden
Ze willen gewoon verdienen.. dat willen alle bedrijven toch.. zoveel mogelijk winst maken.. en als je een topproduct heb waar mensen goed voor willen betalen haal je zoveel mogelijk deruit.. lijkt mij iig hoor
Die volle mep is voor de ontwikkeling van het spel zelf, net zoals je Halo koopt voor het spel. De maandelijkse kosten voor het gebruik van de servers. Die aardig wat poen kosten. Er zijn ook downloadbare mmorpgs, die met mindere graphics (dus geen volle mep aan het begin) Waar je alleen betaalt voor gebruik servers
Ik heb World of Warcraft nu nog geen maand, en nu al, is het zijn geld waard geweest. Je betaald 60 Euro voor de aanschaffing + 3 maanden. Dit is de prijs van een game. Ik heb ondertussen al meer op WoW gespeeld als op welke game dan ook. Jade Empire ligt daar maar, WoW het is z'n geld waard. Ok, het is duur, maar je krijgt er wat goeds voor, en de economie zou niet draaien moest m'n de kwaliteit niet in z'n prijs verwerken. Sommige zijn inderdaad veel te duur, maar ja, dan koop je dat gewoon niet. Ik vind mensen dat zich afreageren op MMORPG-betaling zielig. Als je het te veel vind, hou dan op met zeiken en koop het gewoon niet. Iedereen moet dit betalen als m'n dit wil spelen, dus "oneerlijk" is het niet. Het doel van een bedrijf is zoveel mogelijk winst maken. Blizzard is hierin geslaagd, niet dan? Kan je het hun kwalijk nemen een aardig sommetje te vragen voor hun mooie werk? Miljoenen mensen zijn akkoord met mij dat het z'n geld waard is. Als jij het te veel vind, dan koop je het niet, en daarmee uit. Als ik een MMORPG uitbreng voor 20 euro per maand, minder goed dan WoW, dan zal ik hier geen geld mee verdienen. Ondanks zijn "hoge betaling" volgens sommige, vinden zoveel mensen het hun geld waard en duuuus zijn er geen problemen. hadden er problemen geweest zijn, waren er zoveel mensen niet online. @mortalexe: het is een online spel, ze updaten vaak, ze onderhouden de server. Ze verdienen ook goed, maar dat is hun zaak ^^. je mag het spel kopen + maandelijks betalen niet vergelijken. Het spel zelf betaal je voor het spel zelf, het maandelijks betalen betaal je om online te mogen gaan en hun servers te mogen gebruiken. Het is misschien een beetje veel gevraagd, maar ja. Ze doen hun werk goed, en ik hoor niemand met het spel klagen ;-) Ik ben zelf 16 jaar, en ik betaal 13 euro per maand aan WoW. Geld is belangrijk, geef ik toe. Geld heb je nodig, geef ik toe. Maar wat heeft het leven voor nut als je alleen maar gaat sparen. elke 10 euro is welkom, daar ga ik mee akkoord, voor iedereen, maar er is toch niets mis met wat geld opofferen voor ontspanning. We hebben een gemiddeld leven van 70 jaar gekregen, hier op deze planeet. het doel is hiet om iets te bereiken, maar om je tijd te hebben besteed hoe jij je het gelukkigste hebt gevoeld. Als jij 10 euro het niet waard vind, dan jammer. Doe wat je het beste ligt. 10 euro is niet zo veel, en je krijgt waar voor je geld ;-)
blizzard moet ofwel de game gratis in de winkels zetten en maandelijks geld laten betalen ofwel game duur maken en de rest gratis. dat is mijn mening hoe blizzard de zaak moet bezien
Ik speel wow en het is geweldig, het spel al meer gespeeld dan ik sommige ooit zal spelen. Je krijgt er heel wat voor terug, constante updates e.d. Je betaalt ook wel ergens voor. HET IS GEEN PLICHT OM WELKE SPEL DAN OOK TE KOPEN
dat is gewoon geen optie. Dat zal ook niet werken. Misschien dat je over een jaar of 2 het spel kan downloaden dan hebben zij hun productie kosten der uit en kunnen mensen zoals jij het spel ook spelen. Dat is volgens mij toen ook met Everquest gebeurd ofzo. Het werkt hetzelfde als met xbox spellen. Op een gegeven moment komt zoiets in een budget bak ofzo. maja, 4 gig downloaden doe je ook niet zo ff
Kijk, een voorbeeld. Ik heb voor fable 60 euro betaalt. Voor 40 uur vermaak. Dat was het. Niet meer niet minder. Met deze game heb ik 75 euro betaalt, voor 3 maanden. Niet dat ik 24/7 speel. Maar dit is zoooo groot dat ik het nooit in 3 maanden red. Dus je krijgt in vergelijking veeeeeeeeeeeeel meer waar voor je geld. Echt en dat zeg ik niet omdat ik al betaalt heb, nee ik heb het voor het kopen voorzichtig afgewogen en ben tot de conclusie gekomen dat ik door deze game eigenlijk het komende jaar geen andere RPG of adventure hoef te kopen omdat ik hier zoet mee zal zijn.
Dude ik weet niet of je morrowind heb gespeeld, maar ik wel. 300+ uur zelfs. En morrowind is echt een stuk makkelijker dan wow hoor. Op alle niveaus, van geld verdienen, tot combat. Alleen lvlen is denk ik even moeilijk. Maargoed morrowind is alsnog fantastisch maar wint het nooooooooooooit van wow.
geef ik je ongelijk in. WoW is een stuk makkelijker en daar krijg een stuk minder weerstand dan in Morrowind.
Morrowind kun je niet vergelijken met wow. Probeer je in wow een instance alleen te doen ga je dood dood en dood. In morrowind kun je niet groepen, traden of hoe dan ook. Je speelt alleen. Morrowind is een heel andere type spel dan wow. Ok rpg maar de verschillen zijn enorm.