1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PC] Discussie: Betaling per maand voor een MMORPG

Discussie in 'Games' gestart door irving_strong, 1 jun 2005.

1. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Even ter verduidelijking, ik vind het niet ZOVEEL geld waard, en heb het vaak gespeeld aangezien ik enkele maanden aan de amerikaanse en europese beta's heb deelgenomen, en tegenwoordig (laatste 2 weken) onder iemands ander account kan spelen op verschillende tijden O-)

Ik vind dit spel duidelijk niet de naam rpg waard, meer een avonturengame dat rpg elemanten heeft, net zoals warcraft 3 rpg elementen had. Dat jij je erg inleeft is is natuurlijk bij iedereen anders, echter de conclusie die jij trekt vind ik overigends erg vaag, als je je goed kan inleven in personage is het een goede rpg?, lol, ik leef me altijd erg in in Lara Croft, Dt Freemen, Sonic the hedgehog enz. beetje vage term die jij hier nu oppert :confused:

Zoals eerder gezegt ik vind WoW geen slechte game, wel een game die te erg gemaakt is voor de mainstream, zo is het battlesysteem erg simpel, waardoor het levelen totaal geen stimulans is voor mij om te spelen, verder vind ik de opdrachten eentonig, gelukkig maken de pvp servers veel goed, maar dit weegt niet op dat dit geen rpg is ala morrowind, kotor of mischien zelfs final fantasy (ook erg open voor mainstream),

Vertel mij eens wat de voordelen van WoW zijn ten opzichte van andere mmorpg's? Het enige voordeel waar ik op kan komen is dat het erg makkelijk is om snel in te stappen waardoor je je dus sneller in kan leven wat jij als voordeel beziet, of mischien dat je fan bent fan het warcraft universum waardoor alles er bekend en met goede sfeer uitziet, ik denk dat je zelf ook wel snapt dat het geen kotor spel is, meer een hack en slash game met level systeem en beroepen die je kan leren die voordelen hebben, voorderest is dit gewoon niet de naam rpg waardig en vind ik een WoW discussie hier dus eigenlijk ook niet echt fijn in dit topic aangzien het hier gaat om de kosten ervan niet inhoudelijk over het spel ;)

Conclusie: ik vind WoW het geld niet waard, wil je een goede mmorpg die wat moeilijker is en wat meer vergt en gratis is koop guild wars, houd je niet van rpg's dan is WoW een goede optie voor jou omdat het rpg elemant helemaal naar achter is gesteld, houd je niet van maandelijks geld betalen voor een spel, blijf dan maar kluizenaar want mmo games worden de toekomst, en ik zal niet vreemd staan te kijken als dat geld met zich meebrengt (verlangt naar halo 3 als mmo game :9 )

2. Grote Smurf

Grote Smurf Tsjah...

Leuk Bevonden:
    0
    Is guild wars niet die game waarbij je eigenlijk steeds van lvl naar lvl loopt om daar met maximaal 4 spelers tegelijk aan een quest deel te nemen? Oftewel, je bent steeds alleen maar bezig met instances, of je loopt in een gebied rond waar je dan de andere spelers tegen kan komen, maar waar verder wat betreft samen spelen niet veel van terecht komt?

Dat noem ik geen mmorpg:9

3. Atmaxar

Atmaxar Banned

Leuk Bevonden:
    2
    Daar heb je enigzins gelijk in, maar dan zou je nog elk jaar toch nog opnieuw moeten betalen (wordt het idd een stuk goedkoper van).

ps. ik zelf speel geen WoW maar andere mmorpg die gratis te downloaden zijn en daarna geld kosten, ook gemideld 10 euro per maand.

tja, oke ik volg momenteel geen studie en ik werk elke dag dus het geld is geen probleem voor mij.
    Maar als je graag zo'n spel wil spelen met al die updates erbij (gemiddeld iedere week) dan moet die 10 euro de maand toch best bij elkaar te sparen zijn.

4. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    lol, je hebt gelijk smurf maar het is wel gratis, en was dat niet waar dit topic om ging :cool:

5. sargeant swift

sargeant swift geen titel

Leuk Bevonden:
    0
    het is om de servers te laten draaien, maar dan nog is het wel erg veel.
    ik zou het iig nooit doen

6. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Ik betaal er gewoon voor, je speelt dit spel veel langer dan een game zoals halo 2 etc. als je een MMORPG koopt en je betaalt er maandelijks voor, ga er dan maar van uit dat je minstens 1 jaar zoet met deze game zal zijn.

7. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind opzich 11/12 euro per maand niet veel, want je stopt héél veel uur in WoW. Bovendien krijg je er best veel voor. Maar ja als je kijkt op langere termijn is het wel duur. Bijna 180€ voor 1 jaar spelen, dat bedenk je je wel dat je ook wat anders leuk had kunnen doen met het geld. Maar op zich is het wel begrijpelijk voor Blizzard want er moeten altijd mensen klaar staan om je te helpen, er moet nieuwe content gemaakt worden en de servers moeten worden onderhouden. Bovendien als je de prijs van het spel hoger maakt dan maak je op langere termijn verlies. Als bijvoorbeeld over 3 jaar nog steeds heel veel mensen het spelen en er is geen maandelijkse betaling krijgt Blizzard zwaar verlies omdat ze de servers nog steeds moeten onderhouden

8. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Vind het totaal niet duur, geen enkel ander spel heeft me zo weten te boeien als WoW.

En ik blijf het dan ook waarschijnlijk nog jaren spelen.

9. Merel

Merel Half

Leuk Bevonden:
    5
    Ik vind het wel duur, maar als ik mensen om heen zie die helemaal verslaaft zijn aan WoW vallen de kosten per uur wel mee. En ach, het is toch heerlijk als dat spel steeds weer wat verbeterd wordt? Een game waar je per maand voor betaald heeft gewoon zijn voordelen. Net als een game waar je alleen maar de kosten van de koop betaald :cool:.

10. Syzigy

Syzigy Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    Uhm ik denk dat echt bijna niemand het met jou eens is.
    Jou argumenten slaan op niks en er is geen betere mmorpg dan WoW hoezo spelen er anders miljoenen mensen dit spel?
    Guidwars is veel minder een mmorpg dan WoW.Het enige voordeel van Guild Wars is dat je er geen maandelijkse bijdrage aan moet leveren, maar met WoW heb je veel meer fun en heb je zoooon grote wereld en er komen steeds nieuwe gebieden bij etc en het is dat geld zeker waard

11. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    miljoenen mensen spelen WoW om dezelfde reden dat meer mensen een PS2 hebben: het spreekt de mainstream aan. Het is makkelijk, niet al te duur en gewoon verslavend. De meeste andere MMORPGs zijn voor echte Die Hard RPG fanaten.

Dat wil echter niet zeggen dat Guildwars beter is. Het is een heel andere belevenis, en Guildwars moet je ook niet zien als een WoW concurrent. Guildwars zal nooit kunnen bereiken wat WoW wel bereikt: zo'n enorme wereld, grote party's, raid party' massive battlefields e.d. omdat die gewoon simpele servers hebben.
    Je zal ook 90% van de tijd met 4 man aan het spelen zijn in guildwars.

12. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    HAHAHAHAHA, ok srry voor het onn topic maar dit moet ik wel fff zeggen. Als je weet hoe je morrowind moet spelen dan is het zoooo makkelijk na lvl15. Tis supervet maar wel makkelijk. Me broertje is nu lvl 3 en hij ownt al echt veel (tis een redgaurd). Echt wel dat WoW een STUK moeilijker is.

13. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Wat een onzin, andere MMORPGS zijn een nog veel groter grind-fest dan WoW, heeft helemaal niets met ''voor de echte die hard RPG fanaten'' te maken.

Er is zat RPG in WoW te vinden, join een RP server, en geniet zou ik zeggen...

14. Sindagon

Sindagon use the clumsynes

Leuk Bevonden:
    2
    volgens mij quote jij het verkeerde, maar ok, dan zullen meningen wel verschillen. Ik vind Morrowind best pittig.

naja, ik zit bewust niet in een RP server omdat ik geen diehard RPer ben. Maar ik weet wel dat WoW de mainstream veel meer aanspreekt dan andere MMOs, zoals Everquest.

15. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    En waarom zou dat zijn denk je ?

Omdat WoW op dit moment gewoon de beste MMORPG is.

Dus niet omdat het makkelijker of minder die hard RPG is dan andere MMORPGS.

16. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ja wow is op dit moment de beste mmo game, maar niet de beste online rpg, speel eens everquest of een goede single player rpg ala kotor en je snapt wat is bedoel, en dat je je frusteerd omdat het gewoon waar is wat we zeggen is jou probleem, miljoenen mensen spelen dit omdat het rpg elemant naar achter is gesteld waardoor deze game erg toegankelijk is, geloof mij, was dit een rpg geworden als everquest, was het nooit zo'n hype geworden als nu, en wat ik al vertelde, het brengt ook voordelen met zich mee, ik speel liever WoW dan bijv. een morrowind omdat het gezelliger is en je met veel mensen op de pvp server veel lol kan beleven,

En nog eens, mischien is dit ook wel de beste mmo, het is namelijk wel een super strategische zet om een game neer te zetten die alle andere mmo games in de schaduw doet staan, niet vanwege omdat het een goede rpg is, maar omdat het zo goed gemaakt is voor de mainstream, iedereen pakt het spel simpel en makkelijk op, makkelijke besturing, geen complex vechtsysteem maar simpel te begrijpen, een sfeer die bij warcraft hoort en magisch doet laten denken aan good old times als warcraft 1 en 2, maar als jij nog steeds denkt dat dit de beste mmorpg is omdat de rpg elementen zo goed zijn uitgewerkt leef je na zo lang WoW spelen in je eigen droomwereld en moet je eens stoppen met die-hard spelen ben ik bang :mad: ;P

17. Humorke

Humorke God of Fire

Leuk Bevonden:
    0
    MMORPG's zijn veel minder uitgebreid als RPG's. Lijkt me logisch, vermits je met veel meer zaken rekening moet houden, en het spel rekening moet houden met veel meer dan 1 persoon.

WoW zit goed in elkaar, en ik ga niet akkoord dat het zoals de PS2 is. PS2 spreekt de mainstream aan, maar zou de concurenten objectief niet aan kunnen. WoW dus wel. Het is verslavend, maar wat meer wil je? Zolang het leuk is, hoor je mij niet klagen.

18. Bazzie

Bazzie Street Triple RRRR

Leuk Bevonden:
    3
    Ik vind dit een nogal nutteloze discussie eerlijk gezegd, ze bieden iets aan wat niet perse nodig is om te hebben, ze hebben geen monopoliepositie en ze schaden niemand met het bedrag per maand. Het is hun goed recht om er geld voor te vragen je moet gewoon voor jezelf beslissen ofdat het dat waard is. Voor mij tot nu toe wel....

19. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    hahaha :D
    Geen RPG?! Elke MMORPG is meer RPG dan welke single player RPG dan ook. Een MMORPG biedt nou net de mogelijkheid om te doen alsof je iemand anders bent. Role Playing heet dat ook wel, rollenspel dus. Krijg dat maar eens voor elkaar met een single player RPG :+

Tja, over dat betalen? Sommige hebben het er niet voor over en andere wel. Voor mensen die nog naar school gaan kan 10 euro best een hoop geld zijn. Maar auto rijden is ook leuk en dat kan ook niet elke scholier. Soms moet je dingen laten liggen als je ze niet kan betalen.

20. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    hahaah ik moet lachen om jou reactie dioga, zoals eerder gezegt is een spel eigenlijk altijd een rpg omdat je je altijd moet inleven in de persoon, of je je nou inleeft met een hunter night elf of een Gorden Freemen je leeft je in, maar is half life 2 dan een rpg? Nee, en WoW ook niet, zeker niet eigenlijk, een action hack an slash game die met meerdere spelers tegelijk online gespeeld kan worden, en als jij kotor for example slechter vind als WoW betwijfel ik of je wel eens een rpg in je handen heb gehad!

WoW is niet slecht, maar het rpg gedeelte is heel ver naar achter gesteld, wat ik overigens niet slecht vind, want het pakt nou eenmaal goed uit bij WoW, maar ja, over dat betale, ik vind dat een game betaalbaar moet blijven, in feite koop je nu per 6 maanden een nieuwe game (ongeveer 66 euri), terwijl je geen totaal nieuwe game krijgt, natuurljik krijg je veel support etc, maar binnen 6 maanden krijg je niet oppeens een 2 keer zo'n grote speelwereld als ervoor, maar ja betale is nodig bij een MMO game, maar ik vind 11 euri prijzig, helemaal omdat ik niet geloof dat ze 11 maal 1.5 miljoen euri nodig hebben om content en servers draaiende te houden, we worden sowieso genaait, en ik snap natuurlijk dat het een bedrijf is gebasseerd op winst, maar met 4 euri hadden ze hetzelfde bereikt met goede winst erbij, mar ja blijft mening, als je kan betalen is WoW het zkr waard(ervaring) :)

Deel Deze Pagina