Ik heb WoW nog nooit gespeeld maar KotOR vind ik een extreem goed spel. Ik zeg geloof ik ook nergens dat single player RPG's slechter zijn dan de online varianten.. Wat ik probeer te zeggen is dat online RPG's nou net meer mogelijkheden bieden om je in te leven in je gekozen poppetje. Ik bedoel, neem KotOR als voorbeeld, met de opties die je krijgt om gesprekken te voeren ben je verbonden aan wat de makers willen dat je doet. Je kan geen achtergrond verzinnen, geen ander verhaal maken. Alleen maar verschillende gesprekken luisteren en een ander einde zien. Dat een online RPG minder RPG-achtig is door de gameplay staat voor mij los van het feit dat je zelf kan kiezen wat je doet. Maar ik heb dan ook nog nooit een 'echte' RPG gespeeld. Qua single player houdt het bij mij op bij KotOR, deel 2 daarvan en Jade Empire. Misschien dat ik daarom van mening ben dat RPG meer op een rollenspel slaat dan op het evolueren/verbeteren van een poppetje, of waar een RPG dan ook op gebasseerd is.
...wat ik probeerde duidelijk te maken, mensen, lees dit eens deftig! WoW is trouwens GEEN hack en slash RPG? een RPG is een spel waarin je je personage vrijwel zelf maakt. Dit kan door middel van rassen, klassen, items, armor, lvl-up features en zo voort. een RPG leef je je ook gemakkelijker in in, omdat je anders bent dan de rest. Half Life 2 bv, mag je dan andere wapens hebben gebruikt, maar je blijft dezelfde persoon, en een keuze in wapens blijven klein. De grens van RPG ligt erg moeilijk, maar in WoW, kijk eens rond je heen. Bijna elk mannetje ziet er wel een beetje anders uit. Je hebt 8 rassen en *getal* klassen. Je hebt enorm veel items, je bent vrij in een hele wereld, je hebt good and bad, je kan gaan doen wat je wil, trainen en krachtig worden, geld gaan verdienen, beteren in een beroep. Ok, het is niet helemaal tot het maximum uitgebreid, maar het is overzichtelijk, verslavend en leuk. ... DIT is een RPG. Wat is er (in overzichtelijke punten) geen RPG aan? .
Gameplay van de MMORPGs is het beste wat ik tot nu toe gezien heb. Heb daarom FFXI meer dan 5000 uur online gespeeld. Was het geld per maand daarom ook meer dan waard!!
Ok laten we WoW bij een rpg houden waarbij rpg gedeelte redelijk naar achter is geschoven waardoor het meer een avonturengame is geworden, want ik zeg het nog eens, WoW is zeker geen slechte game is, het is namelijk super verslavend, en dat half life 2 geen rpg is is natuurlijk alleen om te laten zien dat de grens van rpg gedeelte erg vaag is, bij half life 2 level je alsware ook, in het begin krijg je 1 soort wapen, naarmate het spel vordert wordt je sterker ( krijgt betere wapens) en level je up (krijgt armor), op het laatst krijg je je beste wapens (en ben je maximale level geworden), tevens zijn mening en denken is de loop van het spel verandert , maar ja, ik vind ik half life 2 geen rpg Maar WoW vergeleken met een single player rpg of de wat diepere mmorpg's, is WoW gewoon duidelijk geen rpg, maar zoals eerder gezegt een goede massive muliplayer online adventure game, met rpg elementen net zoals half life 2 dat heeft of elke andere game dan ook
Ik vind WoW zo RPG als maar kan....alles wat in een standaard RPG zit heeft WoW maar dan velen malen uitgebreider. Het enigste wat MMORPGs missen is een diepgaand, meeslepend verhaal. Vind je FFXI dan ook geen RPG?
Mogelijek RPG elementen Lvl up systeem: Ja Powers: Ja meerdere characters speelbaar: Ja zelf character maken: Ja upgraden van wapens en armor: Ja veel verschillende wapens en armor: Ja Goed en Slechte kant: Ja Vrijheid in grote wereld: Ja Vrijheid in verhaal, bv quests: Ja Groot en meesterlijk verhaal: In het boekje alleen maar, beetje Ja En Belangrijk, je bent iemand uniek en kunt je heel gemakkelijk inleven in je personage. Je hebt een paar geschiedenis elementen van je personage, maar kan veel van je verleden en toekomst zelf beslissen: JA Nu jouw mening Er word veel gevochten: Ja Dus is het een adventure game.... Je focust teveel op waarom het geen RPG kan zijn, terwijl dat heel wat minder redenen zijn. Een RPG heeft vaak een groots verhaal in het spel zelf, maar hoe zie je dat gebeuren in een MMORPG. WoW heeft wat van vele genres weg, maar het blijft een RPG. Omdat het een Rollenspel is. Je moet binnen de beperkingen van een MMORPG en een Game blijven. Noem me nou eens een ECHTE MMORPG dan, of geef me nu eens duidelijke argumenten waarom het GEEN mmorpg zou zijn. Want je blijft vaag.
Je kunt ook vrienden en vijanden maken in de game. Dan heb ik het over andere spelers. Dat kun je door woorden maar ook door daden doen.
Ik verwacht dat Blizzard binnenkort ook wel wat aan het verhaal gaat doen. Ik dacht ergens gelezen/gehoord te hebben dat er ooit een groepje uber warlocks komt die de poorten voor de burning legions open gaat zetten? Ik wacht nu al op de veldslagen die gaan komen, horde en alliance wederom met elkaar samen gaan vechten.
Yes mijn neef heeft WoW en hij gaat over in de zomer vakantie 4 weken weg En ik mag van hem dan bij hem WoW gaan doen omdat hij het anders zonde vind van het geld. Echt vet Alleen ik ben bang dat als ik eraan begin er niet meer van afkom. Ik vind voor WoW niet meer dan rieel om er voor te betalen. Ik bedoel er zijn voordurent mensen meebezig om alles draaiend te houden. En ja waarom zouden ze het niet doen. Ik vind het spel los wel duur. 45 euro vind ik wel een beetje veel. Maar je kan wel meteen een half jaar online dus volgens mij heb je dat er dan wel weer uit. En je betaald ook voor de hele groote zieke handleiding. Een boek mag ik wel zeggen. Man dat is niet normaal. En eerst dacht ik van daar staat alles vast in 12 talen ofzo, maar nee alles in het engels.