1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Display settings vragen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door BigKabuto, 14 jun 2013.

  1. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik heb wat algemene PS3 vraagjes...

    Ik heb een plasma en die kan 1080p aan. De PS3 is via HDMI.

    Wat kan ik het beste selecteren bij display options?

    Video output settings: 1080p of 720p? De PS3 doet niet echt aan 1080p, dus hij doet aan upscaling. Ik heb nu van meerdere mensen gehoord dat je beter 1080p kan uitzetten, want het zou juist alleen maar minder mooi worden?

    RGB Full Range (HDMI) limited of full?
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super white (HDMI) uit of aan?
    Deep color output (HDMI) off of automatic?

    Ik speel nu volop The Last of Us en wil het gewoon zo mooi mogelijk.
     
  2. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Dit zijn mijn settings op een 40 inch Philips 7000 serie LED:
    1080p (Je zou evt. kunnen kijken of TLOU mooier is op 720p, aangezien de game native 720p draait.)
    Cross Color Reduction Filter: On
    RGB Full Range: Full
    Y Pb/Cb Pr/Cr Super White: On
    Deep Color output: Automatic
     
    Laatst bewerkt: 14 jun 2013
  3. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Bij mij is het beeld een stuk scherper op 1080p dan op 720p
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ligt eraan natuurlijk hoe groot je scherm is alleen. Hoe groter hoe meer verschil. :)
     
  5. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.820
    Leuk Bevonden:
    843
    Het is wel waar dat de PS3 sommige games upscaled naar 1080p. Maar geen idee of ze daarvan lelijker worden, lijkt me niet eerlijk gezegd. Vaak speelt hij de games wel gewoon in hun native resolutie af.
     
  6. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Het is hier ook mooier op 1080p, zowel dashboard als in de game zelf. Zit hier zelf met een 60inch scherm. Ik twijfel nog over de RGB op limited of full, want met full krijg je hele mooie donkere gebieden, wanneer die dat ook horen te zien. Maar andere gebieden zijn weer te donker. Plus ik moet de game's brightness echt helemaal op max gooien dan. Volgens mij is RGB full juist voor LED bedoeld en niet plasma. Maar ik blijf daar op 360 ook mee kutten. Prachtig mooie pikzwarte gebieden in Dead Space met reference level op expanded, maar voor andere games weer te donker.
     
  7. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Hangt van de leeftijd en het type van je Plasma TV af, Mijn Plasma TV is het HD Ready budget model Panasonic uit 2007 (Hij werkt nog dus ik zie geen reden om hem te vervangen voor een Full HD.) en omdat die geen goede upscaler heeft laat ik de PS3 1080P uitsturen waarna mijn Tv het enkel hoeft te downscalen.
    Dat geeft bij mij het mooiste resultaat maar optimaal zal het helaas nooit worden op een HD Ready plasma met 1024x768 resolutie.

    Mij gaat het toch vooral om de gameplay dus ik kijk niet zo naar de graphics,
    Al ga ik voor de release van de PS4 mijn TV wel degelijk inruilen voor een Full HD Plasma.
     
  8. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Een klein offtopic vraagje, ondersteunt de ps3 ook schermen van een 21:9 ratio? (2560x1080)
     
  9. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    De graphics dragen MEGA bij aan de game ervaring vind ik. Dus graag heb ik die op het allermooist. :)

    Ik heb echt geen flauw idee daarvan. Google het als je dat nog niet gedaan had. ;)
     
  10. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze dragen zeker wel bij, Maar op een HD Ready Plasma met 1024x768 resolutie moet je gewoon geen wonderen verwachten ongeacht wat voor HD content je het scherm aanbied. (Games/Films)

    Zijn overigens wel perfecte schermen voor SD content, Maar dat helpt jouw nu niet.

    Mag ik vragen wat voor merk en type tv het precies is? (Bij schermen met een 1366x768 resolutie heb je de problemen die een 1024x768 scherm geven niet, En daarvoor geld ook dat 1080P de beste keuze is.)
     
  11. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    This one :)

    http://www.lg.com/nl/televisies/lg-60PA6500-plasma-tv
     
  12. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    Ben vrij zeker dat een PS3 game standaard terug naar 720p schakelt zodra je eraan begint; ongeacht je televisie. 1080p is enkel van toepassing voor Bluray's en dashboard navigatie.

    Heb een tijd terug mijn TV laten calibreren en desbetreffende persoon was duidelijk erover dat alle beeldverbeters "onzin" zijn; zowel ie van je TV als die van de PS3. Bij mij staan ze dus allemaal uit. Weet echter niet of deze mening van toepassing als je TV niet gecalibreert is.
     
  13. LageTrial

    LageTrial Active Member

    Berichten:
    2.015
    Leuk Bevonden:
    17
    Google weet dit keer helaas ook geen antwoord -.- haha
     
  14. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    de meeste tv's ondersteunen toch geen Full RGB?

    volgens mij kun je die beter op limited laten staan en even met je contras/brightness spelen

    anders kun je heel veel detail kwijt raken in het zwart
     

Deel Deze Pagina