Speel zelf met een full-mage. Magic missile is echt het enige wat je in dit spel nodig hebt. Magic Missile is nu level 15. Daarnaast is the way of the battle mage level 15, zorgt er voor dat je tijdelijk een grote bonus krijgt op je magic aanvallen. (+50% ofzo).
Verder nog paar punten in destruction. Firewall is best leuk, nu level 10 voor als vijanden te dicht bij komen. Summon Deamon heb ik nog op level 10 maar gebruik ik eigenlijk nooit. Je hebt ook nog een skill dat je minder mana per spell gebruikt wat ook nuttig kan zijn, al had ik eigenlijk altijd wel genoeg mana.
Healing is ook best handig, maar niet noodzakelijk. Ik ben pas in healing gaan investeren toen de rest vol was. (In de uitbreiding krijg je zoveel skillpoints dat je niet weet wat je ermee moet.)
Fireball en Magicblast zijn wel aardig, al vond ik Magic Missile veel handiger. Al laatste kan je nog punten in mindreading stoppen, al is het niet noodzakelijk. Zoveel XP kost het ook weer niet op level 1. Lockpicking kan ook als je het irritant vindt dat je kisten niet op krijgt.
Al met al bij mij: Mage --> Magic Missile --> Way of the Battlemage --> Destruction. Als stat moet je ook heel snel je intelligentie omhoog krijgen. Sneller als vitality, maar daar moet je een tussenweg in vinden.
Magic Missile is handig omdat het 1) heel snel oplaad 2) weinig mana kost je veel vijanden kan raken vanaf afstand (ook als ze uitelkaar staan) 4) hij wordt heel sterk. Nadeel is dat als je tegenover een hele grote groep staat dat je eigenlijk steeds andere mannetjes raakt zodat je eigenlijk iedereen langzaam tegelijkertijd aan het afmaken bent, ipv mannetje voor mannetje.
Laatst bewerkt: 24 feb 2011