1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

1. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Damn, wat is en blijft dit toch een verdomd lekkere RPG. Echt jammer dat ie van een kleine studio komt en dat veel mensen hem daardoor of niet kennen of links laten liggen. Absoluut een van de betere RPG's op de 360 en van de laatste jaren in het algemeen.

Ben bijna L30 nu en de fjords+flying fortresses+dragon form == smullen!

Als mage ga ik er makkelijk doorheen. Alleen bij de bosses van de fortresses heb ik het zwaar omdat die melee zin en je in closed quarters bent. weinig afstand is echt dodlijk voor mijn mage :D

Laatst bewerkt: 24 dec 2010
  2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ben nu met de demo bezig, het is gewoon hetzelfde gebied als de vorige demo. De betere animaties en scherpere graphics vallen gelijk op. Toch blijf ik iets tegen het combat systeem hebben, TWII all the way voor mij wat dat aspect betreft. Verder ook jammer zijn de laadtijden als je een gebouwtje uitgaat, het duurt best lang nog. Gelukkig dat je nu wel kunt saven in de demo, dat was echt vreselijk nodig.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Uitgespeeld en weer op 1000/1000 (G). ik had gedacht dat het 1000 voor Ego Draconis zou zijn en dan nog extra voor de expansion, maar het is dus 'slechts' 1000 (G) voor beide samen.

Als je Ego Draconis speelt dan gaat de game gewoon naadloos over in de expansion. Nice! Het einde is iets anders en door cutscenes wordt het verhaal verteld en begin je aan de expansion. Ik was L34 toen ik het oorspronkelijke einde had gehaald. Mijn main stat (INT) zat toen al op de max van 100. De expansion verhoogt de max stat niet. Wel kun je natuurlijk je skills verder ontwikkelen en zijn er iets hogere limieten voor de skills mogelijk door upgrades te kopen bij je trainer.

Het gebied van de expansion sluit naadloos aan op de game en maakt de game echt af. Er is veel te doen, erg veel quests. Het laatste deel van de game is mindreading wel heel belangrijk en ik kan iedereen aanraden deze skill proberen te maxen (op 15). Anders kost het je echt heel veel XP. Ik heb 9 punten zelf geinvesteerd en 6 door gear wat ik aanhad. Het levert een hoop op, ook veel skillpoints. Bij een level up krijg je ook maar 1 skill point en dus zijn skillpoints verkregen door mindreading erg 'goedkoop'. Wel had ik op het einde nog 12 ongebruikte skillpoints, gewoon omdat ik alles wat ik voor mijn mage wilde al had gemaxed en zelfs een aantal niet mage skills. Ik ben geeindigd als L45. Dus de expansion bevat echt een hoop content!

Ik heb zonder guide gespeeld en had maar 1 achievement gemist. Wel een rotte, ik moest er een stuk voor opnieuw spelen (maxos temple, sentinel island en een stuk fjords). Toch maar gedaan, zonde om net die ene niet te hebben :D

Ik moet zeggen dat na DKS te hebben gespeeld ik mijn waardering voor de game naar boven moet bijstellen. Ik vond aanvankelijk TWII beter, maar DKS heeft veel meer en veel leukere content, dus DKS > TWII. Ik zou DKS een 9 of zelfs 9,5 geven! Wat mij betreft de beste westerse/classic RPG op de 360! Ik kan hem echt alleen maar aan iedereen aanraden. Damn wat is die game brilliant!

@Kirimo: Hoe staat het bij jou met DKS ? :confused:

4. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Moet zeggen dat ik het expansion gedeelte niet meer gespeeld heb, geen idee waarom maar misschien even DKS moe. Gewoon eerste gedeelte met alle plezier uitgespeeld en toen opeens echt geen zin meer, maar misschien later oppikken en dan met andere class om het interessant weer te maken.

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik ben sinds ik op de Fjords terecht ben gekomen niet meer verder gegaan met DKS.

Bij het origineel zelfs niet eens verder dan de eerste vallei gekomen.

Ik moet mezelf echt dwingen weer eens verder te gaan, maar PC gamen houd me nu ook bezig. :9

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik was ook overnieuw begonnen, nu met een mage. In het begin ff wennen, maar later speelt het heerlijk weg. Ik heb het spel voor de 2e keer nonstop doorgespeeld. Het is echt zo goed, snap niet dat jullie hem laten 'liggen' 8)

7. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hey Gakkie ;)

Ja, ook ik vind deze DKS een fantastisch leuk en brilliante RPG ! :thumbs:
    Heel verslavend ook en dat is dé reden dat ik nog steeds niet opnieuw ben gestart :p ... omdat ik dan weet dat ik niet kan stoppen ! En dat terwijl ik dus me wil houden aan het volgende:
    WACHTEN met beginnen TOT de patch uitgekomen is waarin de "Nightmare difficulty mode" bij in zit ! Want ik wil de DKS gaan spelen op die moeilijkste graad én wat meer is, ik wil mezelf op de proef stellen en spelen alsof m'n held(in) slechts 1 keer mag sterven (one kill, no save/reload! - zoals het "insane" dat de makers van The Witcher II zullen includen, weet niet of daar iemand al over nagedacht heeft?).
    Ik hou van een ware uitdaging }:] *) !!!
    Tot zover ik weet is die patch er nog niet.
    Nu, ik vind het niet zo erg, want ik ben in tussentijd nog Divine Divinity op hard(core mode) aan het spelen! Ook best verradelijke onderneming, want sommige enemies zijn en blijven zéér gevaarlijk (zoals een Lizard Archmage, Imp Chieftain, Rogue, ...) en happen in één keer meer dan 500 HP weg!
    Als ik zeg dat ik de DKS verslavend vind, dan is voor mij DD suuuuuuuper verslavend !! :p Werkelijk, ik heb DD al vele malen uren en uren, dagen en weken, ja, zelfs jaren al speel ik dit spel en lijk het maar niet beu te geraken :eek: ;) ... en ik kan wel zeggen dat ik de RPG's van Larian studios in m'n hart draag en sinds DD een ware fan ben en blijf !!

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    RPGwatch heeft haar RPG of 2010 bekend gemaakt. Nr1 is Fallout New Vegas en runner up is, jawel, DKS! Dat geeft maar weer eens aan hoe goed DKS is!

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Deze game moet je echt stap voor stap nemen, dan is die ook het leukst. Niet teveel in een keer willen, daar heb je Oblivion of Fallout wel voor. :9

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hey :) ,

sinds vrijdag 11 februari is er een nieuwe patch uit voor je Xbox versie!
    Hyperlink: Xbox360 Title Update (European version)

Aha, nu kan ik van start gaan in de nightmare difficulty mode :p
    Denk niet dat m'n held(in) het lang zal overleven, maar we zien wel.
    In ieder geval: er zijn nog plekjes vrij naast het kerkje in Brocken Valley Village waar m'n helden moge ... R.I.P. :):
    _0/

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Hahaha. Je bent wel een die hard als het je lukt. ;)

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    ik heb de game twee keer 1000 (G) uitgespeeld, dat lijkt me wel voldoende :)

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Inderdaad, maar er was toch geen difficulty achievement in beide versies of wel?

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nee, Beide keren op normal uitgespeeld. Oorspronkelijke versie was op normal overigens al behoorlijk prettig (vandaar de rebalancing in DKS) en de endfight was echt een bitch.

Maar het is echt een briljante RPG, zeker met het nieuwe verlengde einde van DKS!

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Inderdaad, moet hem nog steeds een keertje verder oppakken.

De balans in DKS vind ik alleen een stuk beter. Het is mooi als je 1000 nieuwe punten kunt verzamelen, maar liever had ik gezien dat het allemaal bij het origineel werd ingerekend. Aan de andere kant kun je het wel zien als een totaal nieuwe game, want veel is er wel veranderd.

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het 'oude' gedeelte vond ik niet echt veel veranderd, wel makkelijker. De uitbreiding is echt top en voegt echt wat toe en maakt het verhaal subliem af!

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik moet me er helaas wel toe dwingen weer verder te gaan en dit soort dingen te zien en spelen.

Het is niet zo dat ik de game niet leuk vind, integendeel, maar heb zoveel andere leuke game op moment. Ook weer dik bezig met Rome Total War en heb o.a. Fallout New Vegas nog voor op de PC. Borderlands en weet ik wat meer.

Ik bewaar deze game zeker, die loopt nog geen kans op een enkeltje GameMania of iets dergelijks. :+

18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi :),

ik ben bezig om een Gamertag aan te maken, allé, in feite heb ik er al eentje, maar wil m'n mailadres wijzigen. Hoop dat dit kan? (heb een ondersteuningsmail verzonden naar xbox Live met m'n probleem. )
    Als alles lukt zal mijn gamertag (de naam "Kirimo" is reeds bezet!) mogelijk "Jurdenson" worden, maar dan moet ik m'n gekregen gekke naam nog kunnen wijzigen LOL ...
    Ik hoop dat alles lukt!

Wat zeker al gelukt is : de patch gedownload van de DKS en een nieuwe game gestart deze morgen (kort) op Nightmare :p ...

Ik heb 1 maand gratis "trial" van Xbox Live (Gold) (nog van toen ik mijn Xbox kocht hahaha, NU pas die ene maand gratis geactiveerd :) .
    Heb wel hier op forum gelezen dat je enkel met een Credit Card die Live membership kan verlengen :mad: .. hoe stom dat het niet via/met PayPal kan !

Laatst bewerkt: 15 feb 2011
  19. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Kirimo,
    ik weet niet of je je mail nog kan wijzigen..
    Maar je Live membership kan je ook gewoon in de winkel kopen, in kaartjes van 1, 3, 6, of 12 maanden ;)

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Beter even googlen naar een website die die kaarten goedkoop aanbied. :thumbs:

Dit moet trouwens niet een reden voor nieuwelingen zijn die dingen hier aan te bieden. Is verboden. Just you know. ;)

Deel Deze Pagina